Trasa Sudecka prawie skończona. Jedna z kluczowych inwestycji staje się faktem

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Trasa Sudecka ma połączyć Kotliny Jeleniogórską i Kłodzką
Trasa Sudecka ma połączyć Kotliny Jeleniogórską i Kłodzką UMWD
Trasa Sudecka będzie gotowa już za 4 lata. Podpisano umowę na realizację ostatniego etapu, co najbardziej ucieszy mieszkańców Dzierżoniowa, którzy zyskają obwodnicę dla swojego miasta.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisała właśnie z wykonawcą, spółką Polbud-Pomorze, umowę na budowę trzeciego etapu. Jest to ostatni etap budowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382. Wartość całego projektu to ponad 174 mln zł, z czego przeszło 135 mln zł pochodzi ze środków unijnych. 

Gotowa obwodnica Dzierżoniowa będzie miała prawie 12 km
Po zakończeniu wschodniego i południowo-wschodniego odcinka, przyszedł czas na ostatni, III etap inwestycji, który przedłuży dwa poprzednie od południowej strony miasta. To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Dzierżoniowa na południu Dolnego Śląska. Droga jest ważna dla komfortu mieszkańców, przyjmie z miasta cały ruch tranzytowy. Ułatwi także Dolnoślązakom w poruszaniu się w południowej części województwa.

- Jest ona ważna dla inwestorów, ale przede wszystkim dla mieszkańców, którzy poruszają się po dolnośląskich drogach każdego dnia. Kierowcom od roku służy już pierwszy odcinek obwodnicy Dzierżoniowa, który poprawił warunki jazdy, ułatwił komunikację i poprawił bezpieczeństwo w obrębie miasta oraz jego okolicach – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Zaplanowany III etap obwodnicy Dzierżoniowa powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382 i połączy Piławę Górną (od wysokości skrzyżowania wraz z nim) z ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie (bez skrzyżowania), gdzie kończyć się będzie właśnie realizowany II odcinek.

- Cała droga to część tak zwanej Trasy Sudeckiej, łączącej Kotliny Jeleniogórską i Kłodzką. Kierowcy już mogą korzystać z pierwszego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa, mającym ponad 3 km długości. — podkreśla Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Projekt budowy Trasy Sudeckiej z obwodnicą Dzierżoniowa, został podzielony na trzy etapy. Pierwszy z nich oddano do użytku w sierpniu ubiegłego roku, obecnie trwają prace na drugim odcinku drogi (od skrzyżowania z DW 383 do skrzyżowania z DW 384). Kierowcy pojadą tym odcinkiem już we wrześniu przyszłego roku.

Cała obwodnica Dzierżoniowa będzie gotowa za 4 lata
Koszt budowy ostatniego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa to prawie 86 mln zł, z czego 60 mln pochodzi z Unii Europejskiej. W ramach tego etapu powstaną m.in.: drogi w nowym śladzie, chodniki i ścieżki rowerowe, skrzyżowania oraz drogi dojazdowe, mosty nad rzeką Bielawica i potokiem Rogoźnica, ekrany, przejścia dla zwierząt, oświetlenia i kanalizacja deszczowa, a okolica zyska nowe nasadzenia zieleni. Ponadto przebudowane zostaną także istniejące drogi, w celu ich dopasowania do nowego układu komunikacyjnego, a także zostaną usunięte kolizje z sieciami gazowymi, liniami energetycznymi, teletechnicznymi oraz z siecią kan. sanitarnej i wodociągiem.

- Od wielu lat mieszkańcy Dzierżoniowa czekają na obwodnicę, dzięki której zmniejszy się ruch tranzytowy w centrum miasta. Dla nas to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w obecnej kadencji. Wierzę, że budowa kolejnego etapu obwodnicy przyczyni się m.in. do większego bezpieczeństwa na drogach Dzierżoniowa oraz do mniejsze ilości spalin w centrum miasta. – mówi Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

Wicemarszałek podkreśla także, że przy wsparciu ze środków rządowych i europejskich, realizowany jest szereg podobnych inwestycji na Dolnym Śląsku, m.in. w Boguszowie-Gorcach, Obornikach Śląskich, czy Bolesławcu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przywódca Chin z wizytą w Arabii Saudyjskiej. Komentarz P. Rakowskiego

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Chodziłem i jeździłem rowerem po całym Dolnym Śląsku ale teraz mi się niedobrze robi jak gdzie nie pojadę to pocięte lasy i wzgórza jakimiś szerokimi drogami, które trudno pokonać w poprzek i trzeba się schylić aby przeleźć jakimiś przełazami dla zwierząt wysokimi na niewiele ponad metr.

Niszczymy naturę aby jeździć autami z prędkością 150 km/h bez celu bo np. przez tych co nie trawią pociągów albo w domu z żona nie mogą wytrzymać i muszą śmigać aby pokazać innym że mają szybsze auto.

Paranoja

Często są równolegle 3 jezdnie , ta stara i obok dwie nowe.

Teraz kończą S3 która skończy się w polu na granicy z Czechami.

Kolejny piękny rejon s[wulgaryzm] i tylko dwa tunele gdzie nie będzie widać aut
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie