Tramwajowy powrót do przeszłości. Gratka dla miłośników historii komunikacji

Marcin Kruk
Zabytkowym wagonem zabytkową trasą - po zimowej przerwie wraca na tory relikt czasów dawno minionych. Tramwaj Gustaw to przygotowana przez MPK atrakcja dla turystów, miłośników tramwajów i dawnej techniki. W zależności od tego, co skłoni do przejażdżki Gustawem, chętni będą mogli podglądać pracę motorniczego i działanie starych mechanizmów lub widoki z okna na atrakcyjne turystycznie wrocławskie obiekty.

Najbardziej atrakcyjne turystycznie wrocławskie obiekty znów będzie można zobaczyć z okien zabytkowego tramwaju. Gustaw to imię nadane tramwajowi Konstal typu N, który wraca do służby 1 maja. Podczas długiego weekendu będzie kursował codziennie w godz. 11.00 - 18.00. Później, do 27 października, tylko w weekendy. Gustaw jeździł już w sezonie letnim w ubiegłym roku.

Szczegółowe rozkłady jazdy pojawią się przystankach na trasie zabytkowego wagonu. Bilety (normalne i ulgowe w standardowych cenach) będzie można nietypowo kupić u konduktora w wagonie Gustawa. - To ukłon w stronę miłośników historii i klimatu „dawnego podróżowania” wrocławską komunikacją miejską. Konduktorzy zniknęli z pojazdów MPK na początku lat 70. - informuje MPK. Warto dodać, że akceptowane będą również karty Urbancard i bilety kupione w aplikacjach mobilnych.

- Jadąc Gustawem możemy doświadczyć tego, w jaki sposób pół wieku temu podróżowano komunikacją miejską we Wrocławiu – mówi rzecznik MPK, Aleksander Łoś. – Atrakcją jest również to, że w czasie jazdy można podglądać pracę motorniczego, który nie jest zamknięty w kabinie. To, w jaki sposób kierowano tramwajami w latach 50. znacząco różni się dzisiejszego sposobu ich prowadzenia - uzupełnia.

Konstale N kursowały po Wrocławiu od lat 50 ubiegłego wieku. Potem zostały zastąpione przez nowocześniejsze Konstale 102 Na i 105 Na. Ocalono kilka egzemplarzy, które przekształcono w pojazdy techniczne.

Trasa przejazdu:
OPERA – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – plac Dominikański – Oławska – Traugutta – plac Społeczny – Wyszyńskiego – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO

ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – plac Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – plac Bema – mosty Młyńskie – św. Jadwigi – most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – OPERA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Najpiękniejsze jarmarki świąteczne w Polsce - video flesz

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Baca63
Od lat 50tych do 90tych.
L
Luleq
Nie jest prawdą, że „Konstale N kursowały po Wrocławiu od lat 50 ubiegłego wieku”. Ostatnie wycofano w latach 90-tych ubiegłego wieku. Najdłużej kursowały chyba na linii „2” (wtedy Biskupin – Tarnogaj).
Ż
Życzliwy
Tory mamy całkiem ok A ciągle je rementuja
B
Bartek
Jak nie wzrosna naklady na remonty torowisk to za kilka lat bedziemy jezdzic we "Wroclove" tramwajami konnymi.
Będzie klimatycznie i ekologicznie.
K
Kacper
W Łodzi takie trupy jezdza na codzień
t
to
pewnie napiszą za kilka dni...
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie