Tramwaje wracają na pętlę Dąbie. Nie było ich tam 7 lat!

Jarosław Jakubczak
Do zabytkowej zajezdni Dąbie po siedmiu latach znowu powrócą tramwaje. Będą z niej korzystać linie kursujące w stronę Biskupina. Niedawno odbyły się testy.

Zajezdnia tramwajowa Dąbie przy ul. Tramwajowej to najstarsza zajezdnia we Wrocławiu. Powstała w 1911 roku i była siedzibą pierwszych tramwajów konnych. Po rozbudowie, aż do 2013 roku stała się bazą dla wielu linii tramwajowych kursujących po mieście. Obecnie, na terenie po byłej zajezdni funkcjonuje Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych Czasoprzestrzeń.

Niedługo jednak nastąpi ponowny powrót tramwajów do zajezdni. Będą tam kończyły trasę tramwaje, które kursują na regularnych liniach komunikacji miejskiej. Miasto w połowie maja ogłosiło przetarg na przebudowę dwukilometrowego odcinka między zajezdnią Dąbie a pętlą Biskupin. Firmy starające się o wykonanie remontu miały czas na złożenie ofert do 7 lipca. Wzdłuż ulicy Olszewskiego ma powstać zielone, nowoczesne i ciche torowisko.

Remont ma się rozpocząć w poniedziałek 27 lipca. Od tego dnia zajezdnia będzie pełniła rolę pętli tramwajowej. Niedawno odbył się próbny przejazd tramwaju PESA. Testy wypadły pozytywnie. Jak się okazało, stare tory są nadal gotowe na przyjęcie składów.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wystawy, kiermasze, rękodzieło, tyle razy już tam byliśmy od czasu otwarcia Czasoprzestrzeni. Nawet jeżeli było coś, co interesowało tylko jednego członka rodziny, to reszta miała rzut beretem do pobliskiego parku. Czy są jakieś plany co dalej, po otwarciu ruchu tramwajowego? Szkoda by było, gdyby jeszcze bardziej pogorszyła się wrocławska oferta ciekawego spędzania wolnego czasu. Tajemnicą nie jest, że choć niedzielny zakaz handlu miał celować w sklepy, to też rykoszetem odbił się na pobocznych wydarzeniach, które np. zwracały się do biznesu o dofinansowanie.

G
Gość

Sami znaffffcy odezwali w sprawie budowy nowych zajezdni.

Co za knury mądrale znający się na wszystkim...

G
Gość
23 lipca, 08:28, Gość:

Teraz tylko czekać, na pierwsze się wykolejenie się tramwaju.

Coś bardziej inteligentnego, mądrego w tym twoim prostym pustym podczaszczu porodziło się?

G
Gość
23 lipca, 11:06, Janusz Żegota:

....Powstała w 1911 roku i była siedzibą pierwszych tramwajów konnych.....

Coś tu nie gra. Przecież w 1911 r. we Wrocławiu nie było już tramwajów konnych, bo od 1893 r. rozwijała się sieć tramwajów elektrycznych. Ostatnie tramwaje konne zniknęły z ulic miasta ok. 1907 r. Autor artykułu powinien lepiej zapoznać się z tematem, zanim zacznie publikować takie bzdety.

23 lipca, 13:17, Gość:

Autor czerpie wiedzę z internetu jak większość z nas "To pierwsza zajezdnia Wrocławia. Tam właśnie znajdowała się zajezdnia pierwszej wrocławskiej trakcji tramwajów konnych. Pierwotnie właścicielem obiektu była BSEG, by w 1911 przejść w ręce SSB.. Rozbudowę zajezdni rozpoczęto w 1912 by uroczyście ją zakończyć 1 maja 1913 r. Powstały wtedy dwie hale, warsztaty, kotłownia, kuźnia i umywalnia. Powstał także budynek administracyjny i mieszkalny w południowej części placu" /Foto-eu/

Racja - ten sam tekst tutaj: Polska-org.pl, i fotopolska.eu

J
Jakub Adamczyk
23 lipca, 12:51, Gość:

Ej pisarczyku Dąbie to jaka pętla ?

Dąbie teraz będzie pętlą, nie zajezdnią. Tramwaje tam nie będą odstawiane, nie będą też nocować.

I będzie to tymczasowa pętla, na czas remontu pętli Biskupin.

G
Gość
23 lipca, 11:06, Janusz Żegota:

....Powstała w 1911 roku i była siedzibą pierwszych tramwajów konnych.....

Coś tu nie gra. Przecież w 1911 r. we Wrocławiu nie było już tramwajów konnych, bo od 1893 r. rozwijała się sieć tramwajów elektrycznych. Ostatnie tramwaje konne zniknęły z ulic miasta ok. 1907 r. Autor artykułu powinien lepiej zapoznać się z tematem, zanim zacznie publikować takie bzdety.

Autor czerpie wiedzę z internetu jak większość z nas "To pierwsza zajezdnia Wrocławia. Tam właśnie znajdowała się zajezdnia pierwszej wrocławskiej trakcji tramwajów konnych. Pierwotnie właścicielem obiektu była BSEG, by w 1911 przejść w ręce SSB.. Rozbudowę zajezdni rozpoczęto w 1912 by uroczyście ją zakończyć 1 maja 1913 r. Powstały wtedy dwie hale, warsztaty, kotłownia, kuźnia i umywalnia. Powstał także budynek administracyjny i mieszkalny w południowej części placu" /Foto-eu/

G
Gość

Ej pisarczyku Dąbie to jaka pętla ?

G
Gość
23 lipca, 10:02, Ag.:

Mamy Dąbie , Kwiską a miasto chciało budować nową zajezdnie . Tak samo jak mieliśmy Grabiszyńską a poszła w dużej części dla Developera . Kiedy MPK się obudzi ?? Kiedy niedajboże dojdzie do takiej tragedii jak w Warszawie ??KIEDY Zrozumie że na komunikacji zbiorowej nie można oszczędzać i oddawać ją w ręce prywaciarzy ?? Kwiska powinna zostać przerobiona na autobusową a MPK powinno powoli wygaszać prywaciarzy

co za głupi komentarz. Wystarczy zobaczyć na zdjęcie i widać że jest problem dla nowych długich tramwaji. Tak jeet we wszystkich starych zajezdniach . Ale trzeba mieć trochę pod czapą

J
Janusz Żegota

....Powstała w 1911 roku i była siedzibą pierwszych tramwajów konnych.....

Coś tu nie gra. Przecież w 1911 r. we Wrocławiu nie było już tramwajów konnych, bo od 1893 r. rozwijała się sieć tramwajów elektrycznych. Ostatnie tramwaje konne zniknęły z ulic miasta ok. 1907 r. Autor artykułu powinien lepiej zapoznać się z tematem, zanim zacznie publikować takie bzdety.

A
Ag.

Mamy Dąbie , Kwiską a miasto chciało budować nową zajezdnie . Tak samo jak mieliśmy Grabiszyńską a poszła w dużej części dla Developera . Kiedy MPK się obudzi ?? Kiedy niedajboże dojdzie do takiej tragedii jak w Warszawie ??KIEDY Zrozumie że na komunikacji zbiorowej nie można oszczędzać i oddawać ją w ręce prywaciarzy ?? Kwiska powinna zostać przerobiona na autobusową a MPK powinno powoli wygaszać prywaciarzy

G
Gość

Czy na ten czas Centrum Kultury Akademickiej i Czasoprzestrzeń zostaną zamknięte?

G
Gość

Teraz tylko czekać, na pierwsze się wykolejenie się tramwaju.

Dodaj ogłoszenie