Tramwaje nie jeżdżą na Pilczyce i do Leśnicy przez złamany pantograf

mk
Z utrudnieniami muszą liczyć się pasażerowie tramwajów jeżdżących w kierunku Leśnicy. Po godz. 14 na ul. Legnickiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Milenijną, tramwaj złamał pantograf. Tramwaje linii 3, 10, 20 i 33 jeździły do pętli "Kozanów". Pomiędzy ul. Kwiską a Pilczycami jeździły zastępcze autobusy. Od Pilczyc do Leśnicy i z powrotem tramwaje kursowały wahadłowo. Ok. godz. 15 tramwaje wróciły na swoje trasy.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysiek

Autobusy też często stają w zatrzymaniu, bo nie są w stanie pojechać objazdem przez osiedlowe uliczki jak inne samochody. Zimą często mają problemy z zawracaniem na zaśnieżonych i obstawionych samochodami pętlach, więc mieszkańcy najdalej położonych osiedli jak np. Rędzin są całkowicie pozbawieni komunikacji, gdy linie zostają z tych powodów skrócone. Autobusy po kilkunastu latach tłuczenia się po drogach nadają się do wymiany. Nasze volva też już są kasowane powoli, czasem w niektórych gołym okiem widać deformacje świadczące o pęknięciu kratownicy. Tramwaj posłuży kilkadziesiąt lat a nawet dłużej, zawsze też można go w tym czasie modernizować wraz z rozwojem technologii i np. wyposażyć w akumulatory, żeby mógł część trasy pokonywać bez sieci trakcyjnej (choć już wszystkie nowe tramwaje potrafią kawałek przejechać na akumulatorach).
Większość wad tramwajów wynika ze słabej organizacji, bo można je skuteczniej minimalizować. Na zachodzie podczas remontów potrafią np. instalować rozjazdy nakładkowe i ruch odbywa się dalej jednym torem tak, że pasażerowie nawet nie muszą wiedzieć, że są jakieś utrudnienia, w torowiskach też buduje się na stałe przelotki co jakiś odcinek, dzięki czemu w razie wypadku tramwaje mogą omijać zatrzymanie drugim torem.

k
kkr

sprawniej i taniej. Jeden zepsuty autobus nie blokuje reszty !!!

G
Gość

Tramwaje raz na zawsze do likwidacji. Archaiczny środek transportu wynaleziony w XVIII wieku gdy nie potrafiono budować RÓWNYCH dróg. DO TEGO SZPECĄCA INFRASTRUKTURA Z DRUTU PODŁĄCZONEGO DO PRĄDU, DO TEGO NIE MIŁOSIERNY HAŁAS JAKI GENERUJE TA KUPA ŻELASTWA, DO TEGO OGROMNE WIBRACJE W KTÓRE WPRAWIAJĄ ZABYTKOWE KAMIENICE TE "PAROWOZY". A JAK JEDEN SIĘ POPSUJE TO WSZYSTKIE STOJĄ BO NIE MOŻNA OMINĄĆ TRAMWAJU, TRAMWAJEM. Gdyby na wydzielonych torowiskach wylać asfalt dla autobusów, zacznie by to poprawiło sprawność komunikacji. Nowe autobusy z normą EURO6 przecież, aż tak nie trują, a za kilka lat będą bardziej powszechne i tańsze ELEKTROBUSY, więc czas zaprzestać kupować to CIĘŻKIE badziewie co będzie jeździło 50 lat, jak co niektóre Konstale i powoli wracać do NOWOCZESNOŚCI. Takie moje zadnie.

P.S. Tak spodziewam się łapek w dół od SEKTY szyniarzy i innych pożytecznych idiotów, co to wierzą w globalnie ocieplenie, smog i masonów itp.

Czy ktokolwiek widział, żeby w USA budowano na taką skalę linie tramwajowe poza lewackim San Francisco??? Nie... jeśli pociąg to tylko w tunelu jeśli chodzi o miasto, a poza to co najmniej SZYBKA
KOLEJ MAGNETYCZNA(powyżej 500KM/H) enewtualnie HYPERLOOP (powyżej 1000KM/H), a nie jakieś tramwaje co średnia prędkość 15km/h w ciągu dnia, a jak się jeden zepsuje, to paraliż komunikacyjny. To tak niskich średnich prędkości to nie trzeba żadnych torów budować, autobusy szybciej jeżdżą i nie hałasują tyle i potrafią się ominąć i mogą zawracać bez pętli jeśli będzie taka potrzeba.

Hałas jest tak samo szkodliwy dla ORGANIZMÓW, jak wdychanie spalin, ale niektórzy tego nie rozumieją, do tego tramwaj waży ok. 4 razy więcej niż BUS, a zabiera tylko 2x więcej pasażerów, zatem musi zużywać więcej energii, żeby to rozpędzić (opory toczenia po szynach są podobne to oporów stawianych przez nowoczesne opony). No i jeszcze zasilane energią z elektrowni zasilanych WĘGLEM. GDZIE TU EKOLOGIA???

C
Ciekawy

Czy wada?

N
Najlepiej przewożą

/nt/

b
brednie

oprócz tego, że przewożą na tej trasie kilkanaście tysięcy osób zamiast stać w korkach jak cała Legnicka.

j
jak Dutkiewicz

Do niczego się nie nadają w tym mieście,a najważniejsze...

a
aaa

ten tramwaj ma około 40 lat

m
master

Po prostu motorniczy nie zauważył uszkodzonej sieci Taki Pół-ślepiec

J
Jan

Wydzielona jezdnia dla autobusów lub autobusów elektrycznych i takich problemów nie będzie nigdy. Koszt 1 tramwaju to 10 długich autobusów.

M
Magistrat

Gdzie znów nie będą jeździły tramwaje? Dla zwycięzcy nagrodą będzie jazda z Dutkiewiczem.

L
Leo

jak można złamać poanograf

G
Gość

Nasza Osoba da odpór knowaniom wiadomych sił. I basta!!

Dodaj ogłoszenie