Tramwaje 33 dojadą teraz na Sępolno. Ale nie zawsze

mkZaktualizowano 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Janusz Wójtowicz / Polska Press
Kończy się remont torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego. Robotnicy zakończą prace jeszcze w tym tygodniu. Tramwaje będą dojeżdżały do pętli Sępolno od soboty. Do pętli na Sępolnie będzie teraz dojeżdżała także część tramwajów linii 33.

W związku z zakończeniem prac tramwaje linii 9 i 17 wrócą na swoje stałe trasy. Zlikwidowane zostaną także autobusy zastępczej linii 709, które woziły pasażerów od Stadionu Olimpijskiego do pętli Sępolno.

Do pętli na Sępolnie będą od teraz dojeżdżały także tramwaje linii 33. Ale nie wszystkie. W godzinach szczytu kilka kursów tej linii będzie kończyło kurs jak dotąd - na pętli przy Stadionie Olimpijskim. W MPK tłumaczą, że pętla na Sępolnie najzwyczajniej nie pomieściłaby w szczycie wszystkich tramwajów.

Przypomnijmy, że podczas trwającego od 5 sierpnia remontu na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego wymienione zostały dwa rozjazdy i sześć krzyżownic. Torowisko zyskało także automatyczne i co ważne zwłaszcza zimą, podgrzewane zwrotnice. Prace pochłonęły 1,5 mln zł.

Zobacz też

Od 1 października nocna i świąteczna pomoc lekarska we Wrocławiu w nowych miejscach

VIDEO //get.x-link.pl/f0a15c33-45f5-abff-6fc8-8a73939d77da,a9992cb8-43e7-cd6e-61a7-f6a2c2a3c4a6,embed.html

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
q
qqq

Wielu chłopków-roztropków (i ich żeńskich odpowiedników) przyjeżdża do Wro, ze swoich dziur i wynajmują/kupują mieszkanie na Olimpia Port - a później zarzekają się, że mieszkają na Sępolnie.

I stąd te legendy o bloku na bloku (jak na Olimpii).

k
kubasz

na sępolnie nie ma bloków tępa dzido:)

A
AF

Owszem miała jeździć na tej trasie, ale tylko po przebudowie pętli na Sępolnie. Z Leśnicą to nie pamiętam co miało być zrobione

t
tantus

A czy w oryginalnym projekcie linia 33 nie miała przypadkiem jeździć na trasie Sępolno-Leśnica? Że już nie wspomnę o tym, jak to 'tramwaj plus' miał przejeżdżać tunelami pod centrum miasta. Ale to było tylko w PowerPoincie.

d
david

To zrozumiałe, że taką rzecz się analizuje przed puszczeniem tramwajów i stąd taka a nie inna decyzja.

a
asf

Te - brednie - to juz rozjechaly torowiska w prawie calym miescie. Most osobowicki, reymonta, staszica to tragedia, mimo, ze sa to "proste" odcinki.

M
Motorowy

Ale kolego 16 jeździły wagony solo więc nie zajmowały tyle miejsca...

W
Wrocław Zalesie

Tak tylko wtrącę, że można było przy okazji tego remontu zamontować w końcu sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Paderewskiego i Mickiewicza. Dotąd różne pokemony magistrackie tłumaczyły bierność w tym zakresie oczekiwaniem na Aleję Wielkiej Wyspy, hahaha. Szkopuł w tym, że ta aleja nie może się doczekać realizacji od jakiś 80 lat :D Może jednak warto poprawić tam bezpieczeństwo już teraz, bo dziwne rzeczy się tam czasem dzieją? Ruch jest spory i jak się trafi na, że tak powiem, średnio stanowczego kierowcę przed sobą, to ciężko jest się wydostać z Zalesia.

b
blondyna

Byłam, zobaczyłam i wróciłam- nic tam ciekawego nie ma, faceci też jacyś przeciętni :D, blok na bloku i koniec'' atrakcji'':)))

P
Paweł

...czyli jak 9 I 17......

g
gość

odpowiadają mieszkańcy WW którzy sprzeciwiali się budowie mostu i trasy średnicowej PN-PD do której można by podłączyć i przebudować wylot na Wojnów. Po zachodniej stronie miasta nie ma żadnych protestów i każda droga jest oczekiwana- oczywiście problem jest jeden - brak pieniędzy. W związku z tym dlaczego ci ludzie mają mieć lepiej - niech będzie tak jak było tramwaj 33 tylko do Olimpijskiego - dokładnie na tej samej zasadzie Leśnica chciałaby też mieć te 33.

A
AF

W MPK tłumaczą, że pętla na Sępolnie najzwyczajniej nie pomieściłaby w szczycie wszystkich tramwajów.

PRAWDA!! Bez dyskusji. Sępolno jest za małą pętlą, a Skody też nie są krótkie. Cztery metry na wóz robią różnicę.

t
tantus

To akurat prawda jeśli chodzi o 33 - w szczycie jeździ co 6 minut - ale, jak wskazał kolega powyżej, kiedyś dojeżdżały tam 4 linie, a były czasy, że każda z nich jeździła co 10 minut.

o
obserwator

Nie pomyliło ci się z jakimś zachodnioeuropejskim metrem?

---

Skody jeżdżą na 17.
Cały czas w internecie powtarzane sa (ale na szczęście coraz rzadziej) te brednie dotyczące Skod, ale jednak jeżdżą one wszędzie, nawet po totalnie zdezelowanej Kleczkowskiej, Bałtyckiej, na Tarnogaj czy od święta na Ślężnej.
Ciągle te "kochane Pesy mają problemy (mimo że np. na Ślężnej nie ma problemów z peronami, ale sa problemy z torowiskami) i to one jak czołgi po rozjazdach przejeżdżają. Np. pod Arkadami dobrze słychać: Skody jeżdżą głośniej niż stare 105-tki, ale Pesy je zdecydowanie, zdecydowanie przebijają.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3