Tramwaj wykoleił się na ul. Trzebnickiej (OBJAZDY)

mkZaktualizowano 
Wykolejenie tramwaju linii 7 na ul. Trzebnickiej w pobliżu pl. Powstańców Wielkopolskich. Przejazd jest zablokowany w obu kierunkach. Tramwaje linii 1 i 7 skierowano objazdem przez ul. Reymonta i Bałtycką. Z powodu braku przejazdu do pętli Zawalna tramwaje linii 8 zawracają na terenie zajezdni przy ul. Słowiańskiej. Utrudnienia zakończyły przed godz. 17.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
DTR

Nawet DTR ( ul . Trzebnicka ) zaczęło atakować Wrocławskie tramwaje. Co za bezczelność. !

h
hahaha

haha wykoleiło się Lokum, dziadostwo jakich mało.

L
Leon

Za torowiska i całą infrastrukturę odpowiada ZDiUM.

m
miki

Mk niech się przejdzie i zrobi fotę na tym rozjeździe, jak połatane i pospawane są na łapu capu tory w tym miejscu. Podpis pod zdjęciem: fuszerka a la MPK. I już temat na artykuł gotowy.

M
Motornietzschy

wykoleiła się Skoda...

b
baks

..pod chmurką całkiem blisko tego wykolejenia ;P

C
Chyba pada ci na mózg

" bo dwa obok siebie nie mogą ruszyć jednocześnie - padają transformatory,
- bo na mostach muszą zwalniać z racji wagi,"
Nie wiem skąd czerpiesz info ale zmień źródło

G
Gość

Jak jeździli autobusami zastępczymi odpowiedzą Ci że zupełnie autobus do piet nie dorasta tramwajowi
Co do tylko 2 Twoich tez to
żywotność tramwaju to nawet 40 lat
nowoczesne składy są dwa razy szybsze od autobusu stare również są trochę szybsze co wynika z efektywności silników elektrycznych i dużo mniejszego tarcia, poza tym w mieście liczy się przyśpieszenie a nie prędkość max

"Wrocław dba o drogi"

Nie-Bezpieczny:
- bo nie hamuje, waży 40ton i potrzebuje 50m do zatrzymania z 50km/h (autobus potrzebuje tylko 15m)

Nie-Ekonomiczny -
- bo dużo waży, ~40ton, (ciągłe zatrzymywanie i rozpędzanie kosztuje bardzo dużo energii)
- bo drogi w zakupie (cena 1 tramwaju = 10 autobusów), a przy odsprzedaniu wart tyle co złom,
- bo infrastruktura jest droga w budowie, remont jezdni z torami i trakcją kosztuje 10x więcej niż samej jezdni (nie mówiąc już o budowie nowej)
- bo infrastruktura jest droga w utrzymaniu (ciągle pękające szyny, uszkodzenia nawierzchni jezdni przez ogromną wagę składów, uszkodzenia zwrotnic, utrzymanie dźwigów, osobne zajezdnie )
- bo ogromne straty energii na przesyle trakcji,
- bo ITS, który dużo kosztuje a przyspieszył tramwaje o jedyne 1km/h (do tego spowolnił autobusy i zakorkował całe miasto)
- bo koszt przewozu 1 pasażera jest wyższy niż w autobusie MPK,
- bo nikt nie liczy strat całego społeczeństwa, np. gdy droga jest nieprzejezdna przez kilka godzin
- bo na rynku nie ma motorniczych - trzeba ich specjalnie szkolić

Nie-funkcjonalny:
- bo nie omija przeszkód i nie wyprzedza, uszkodzony blokuje inne za nim i wymaga komunikacji zastępczej (zawsze autobusowej),
- bo wywłaszczający przestrzeń publiczną (to jest decyzja władz miasta), która nie jest wykorzystywana optymalnie (wydzielone Bus-Pasy po których w większości nie mogą jeździć nawet autobusy),
- bo wykolejony blokuje całą drogę na wiele godzin do czasu przyjechania specjalnego dźwigu
- bo wolny, szybki być nie może bo by stwarzał poważne zagrożenie w ruchu lądowym
- bo komplikuje każde skrzyżowanie na którym są tory,
- bo dwa obok siebie nie mogą ruszyć jednocześnie - padają transformatory,
- bo na mostach muszą zwalniać z racji wagi,
- bo ma ogromny promień skrętu, nie może skręcać w wąskich uliczkach bez dużego nadwyrężania torów/zawieszenia, tam gdzie autobusy dają radę bez problemów,

Nie-estetyczny:
- bo brzydka infrastruktura (wiszące druty pod napięciem nad jezdnią i pełno słupów),
- bo dziury w jezdni, głownie na łączeniu szyn z asfaltem/betonem (znów winna waga składów, nic się nie da zrobić)

A co rzekomych zalet ?
-że zabiera trochę więcej pasażerów ?
-że jest na prąd ?
-że ma większą żywotność od autobusu ?

To już od dawna nie są zalety które rekompensowały by wady:
- 2 autobusy zabiorą więcej pasażerów niż jeden tramwaj, a nadal będą 5x tańsze. Dużo efektywniej działało by MPK gdyby miało wyłącznie autobusy i zwiększyło ich częstotliwość 2-3 krotnie (po likwidacji tramwajów jeszcze by kasa została),
- dziś już są autobusy elektryczne ładowane podczas postoju na przystankach autobusowych (w ostateczności są trolejbusy),
- żywotność autobusu to około 10 lat, tramwaju max 20 lat, wiec i tak bardziej opłaca się kupić autobus.

d
d

Nowy dźwig, z grube MILIONY dalej stoi w garażu ? skoro nawet skody nie obsługuje ( a takie były tłumaczenia- ze tylko do skody).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3