Tramwaj wykoleił się na Krupniczej. Są objazdy (FILM, ZDJĘCIA)

Marcin Hołubowicz
fot. Marcin Hołubowicz
Około południa tramwaj linii 71 jadący ulicą Krupniczą wypadł z szyn. Nie było osób rannych. Po wykolejeniu, zablokowane jest torowisko na ulicy Krupniczej w kierunku Kazimierza Wielkiego. Utknęli także kierowcy jadący ulicą Krupniczą. Przez kilkadziesiąt minut nie mogli skręcić w lewo - z Krupniczej na trasę W-Z. Nie było także wjazdu z Krupniczej w Kazimierza Wielkiego. Teraz kierowcy jeżdżą już tędy normalnie. Ale obowiązują objazdy tramwajów - uszkodzona jest zwrotnica.

MPK wyznaczyło objazdy zablokowanej ul. Krupniczej dla tramwajów linii: 15, 20, 24 i 71.

Na miejscu przez około pół godziny pracowały dźwigi MPK. By podnieść tramwaj do góry i postawić z powrotem na tory, trzeba było odłączyć od siebie dwa wagony. Około godziny 12.30 udało się z powrotem ustawić wóz MPK z torach. Niestety, uszkodzona została zwrotnica. Tramwaje jadące w kierunku Kazimierza Wielkiego kursują objazdami:

  • tramwaje linii 20 i 24 kursują przez pl. Teatralny i ul. Widok
  • tramwaj linii 15 kursuje przez plac Jana Pawła II
  • tramwaj linii 71 kursuje przez ul. Piłsudskiego i Kołłątaja

Przypomnijmy, że torowisko na ulicy Krupniczej od lat jest w fatalnym stanie technicznym. Bardzo często dochodzi tutaj do wykolejeń tramwajów, szczególnie na łuku torów - przy skrzyżowaniu Krupniczej oraz Kazimierza Wielkiego, ale także w pobliżu skrzyżowania Krupniczej, Podwala i Sądowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KapitaAmerica
Jak mam nockę i obserwuję prace naszych panów torowych to mam niezły ubaw.Bardzo serdecznie ich pozdrawiam.Nie chodzi o to nawet co robią(bo robią prowizoryczną komunistyczną prowizorkę na 1 dzień),a robią bo tak im ktoś zlecił a nie sami są partaczami(czasem postawią na nogi w 5 godzin torowisko które nadaje się do remontu kapitalnego),ale jakim sprzętem pracują.Otóż głównym zajęciem tych ekip jest pukanie zwrotnic(czyszczenie i utrzymywanie w stanie sprawnym) oraz spawanie,szlifowanie i znowu spawanie i szlifowanie tudzież naciąganie stali.I co widzę.....

Biedny pan leje wodę jak z węza ogrodowego bez ciśnienia w tą zwrotnicę i patykami ,stalowymi prętami bądź rekami czyści tą zwrotnicę(ciężko zainwestować w porządny ciśnieniowy pistolet i pojazd?).Co taki człowiek może wypukać wężem ogrodowym ze zwrotnicy.Efekty widać odrazu p[o opadach.Jak ktoś może wypukać skutą lodem zwrotnice bez ciśnienia.A niech dłubie,kuje w tym.

Spawanie i szlifowanie polega na przetapianiu i dospawaniu kawałków torów które się naciąga i znowu szlifuje.Po jednym dniu to co nasrano na te nieprzylegające tory znowu się wykruszyło i znowu się spawa,szlifuje,naciąga.Az tory już mają takie ubytki i tak się wyginają ze już się więcej nie da ułożyć wtedy robi się remont.Polega on tylko na wymianie tego odcinka którego się już nie da,mimo ze 5m dalej za miesiąc z kolejnym będzie to samo.

Podsumowując,nie ma czym robić,nie ma na czym robić,jest co robić,ale robi się po to by jutro znowu było co robić.Może MPK weźmie w kredyt z miastem też torowiska na zasadach jak autobusy ????.W końcu naprawy wydają się mieć ten sam system i przynoszą identyczne efekty.A najbardziej mnie wkur.... jak widzę biednego takiego pracownika sunącego z wózkiem ręcznym po torach.Technologia z lat 70 a nowe skody i dźwig którego nikt nie umie obsługiwać.Ręce opadają.
a
andrzej cichocki
...we Wrocławiu stosuje się szyny ekologiczne - nie dość, że z odzysku to jeszcze ulegają biodegradacji!!! Szkoda, że to zamiłowanie naszych władz do ekologii ma tylko taki wymiar!
z
zed
Tak to jest jak wrocławskie tory konserwuje konserwator zabytków!
a
agata
bierz sie do roboty panie Stedtke, a oddam na pana mój głos! W końcu trzeba zrobić porządek w tym mieście. .....póki nie jest za późno!
t
tutejszy
Ja to rozumiem, e trzeba chronić interesy Skody ale prawdy o tramwajach Hawranek swoimi wypocinami nie zmienisz. Tramwaj to XiX wieczna zawalidroga ....
I
Ile jeszcze poczekamy ...?
Zgadza się zamykają, tylko ile razy do tego czasu można było już to zrobić?
M
M.
Utknęli także kierowcy jadący ulicą Krupniczą. Przez kilkadziesiąt minut nie mogli skręcić w lewo - z Krupniczej na trasę W-Z.

GRATULUJĘ! TAM JEST NAKAZ JAZDY W PRAWO :D
h
havranek
Bo gdyby pchali to tramwaje wypadałby z szyn sporadycznie. Jeśli tramwaj wypada z szyn to mogą być 3 przyczyny: wadliwy tramwaj, wadliwe torowisko, zbyt duża prędkość. O kolizjach nie piszę bo to osobny temat. Za pierwsze dwie przyczyny odpowiada niedoinwestowanie. Czyli to co określiłeś "pchaniem milionów" a właściwie brakiem milionów. Trzecia przyczyna jest najmniej prawdopodobna, bo w tym miejscu tramwaj prawdopodobnie dopiero co ruszył spod świateł. Wrocławska komunikacja jest permanentnie niedoinwestowana. Oszczędza się na czym można, nie konserwuje się, nie remontuje, a jeśli nawet remontuje to nie ma żadnego efektu, a tramwaje wypadają z szyn na nowych torowiskach. Bo priorytety są inne: stadion, tor wrotkarski, drużyna piłkarska, stolica kultury, kolejna sala koncertowa. A komunikacja miejska? Jak wystarczy pieniędzy to coś sypną, a jak nie to zamkną dwie zajezdnie, bo "trzeba racjonalizować koszty".
B
Breslauer od 7 pokoleń
Dość milionów juz wydano na niepotrzebne nikomu inwestycje!
Dość drzew wycięto!
Dość oszpecono Nasze miasto!

Ja Breslauer od 7 pokoleń, kocham moje miasto i marze o tym, by mieszkańcy peryferyjnych osiedli (Jagodno, Stablowice itp) byli traktowani na równi. Dla mnie komunikacja miejska to ważna sprawa. Trzeba wydawać miejskie pieniądze na inwestycje które przydadzą sie mieszkańcom, a nie które ładnie wygladaja w tv w warsiawie.

pisałem to ja, mieszkaniec Śródmieścia, Breslauer od 7 pokoleń!

Paweł Stedtke, Wrocław na relaksie 2014
a
aga
No i jeszcze pensje po kilkanaście tysięcy złotych, min. dla tych którzy zajmują się komunikacją miejską we Wrocławiu! Przecież na to też są bardzo potrzebne pieniądze...dużo pieniędzy!
J
Joachim
Ostatnio EVERY F.U.C.K.I.N.G SINGLE DAY słychać o wykolejeniu tramwaju. Czy te głąby z magistratu umieją wyciągnąć wnioski ? No ale kasa na Śląsk, który za chwilę spadnie do niższej ligi jest. Jak się ma kampania niby to zachęcająca do jeżdżenia MPK do takich faktów ? Wrocławskie MPK jest dziadowską, śmierdzącą, brudną protezą komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia. Z roku na rok jest coraz gorzej. Wiem bo niestety mam nieprzyjemność korzystać.
A
AF
Pewnie ktoś zarządził, że nowy dźwig będzie tylko do Skody jeździł.
t
tutejszy
Tramwaj to zawalidroga. Jedna drobna awaria i przez 2 godziny nie ma tramwajowej komunikacji zbiorowej .... Po kiego grzyba pchacie miliony w tramwaj ?
R
Realista
przy kolejnym wykolejeniu ktoś straci życie.
m
maruda
znowu marudzę ale dlaczego dwa stare znowu w akcji a nie ten nowy, za wiele milionow - ponoc niezbedny i "robiacy za dwoch". Smyk dostanie znowu premie za wzorowe wydanie 5mln?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie