Tramwaj na ul. Gajowickiej jeszcze nie powstał, ale już wywołał spór miasta z aktywistami

MK
Budowa nowego torowiska tramwajowego. Zdjęcie ilustracyjne Pawe£ Relikowski / Polskapress
Linia tramwajowa na ul. Gajowickiej miała być receptą na odkorkowanie rozbudowujących się osiedli. Przed remontem były zrobione konsultacje i 27 osób wypowiedziało się przeciw tramwajowi, co miało spowodować rezygnację z inwestycji. Miasto zdecydowanie odpiera taki zarzut, ale nie potrafi powiedzieć, kiedy torowisko powstanie.

Linia tramwajowa na ul. Gajowickiej i Racławickiej została zaplanowana przez miasto dwa lata temu. Linia ma zaczynać się od ul. Zaporoskiej ulicami Gajowicką i Racławicką do pętli koło mostu nad Ślęzą. Jest ważna, by mieszkańcy rozbudowujących się osiedli Grabiszyn i Krzyki nie utknęli w korku. Tym bardziej, że w tym rejonie powstaną nowe blokowiska z 800 mieszkaniami.

Alarm dotyczący tego, że budowa linii jest zagrożona wszczęło Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia. Jak wskazują aktywiści, w ramach planowanego remontu ul. Gajowickiej zrezygnowano z budowy torowiska na odcinku na południe od al. Hallera. Stało się tak, ponieważ podczas konsultacji przed remontem 27 osób opowiedziało się przeciw budowie linii tramwajowej. 36 osób natomiast było za. TUMW zwraca uwagę, że we Wrocławiu plany na dekady zmieniają się co dwa lata.

Z takim przedstawieniem sprawy nie zgadza się Przemysław Gałecki z biura prasowego ratusza.
- Konsultacje dotyczyły remontu ul. Gajowickiej, a nie budowy linii tramwajowej. Co ważne, konsultacje nie są głosowaniem, w którym kilka opinii przeważa, czy dane rozwiązanie zostanie wprowadzone czy nie – przekonuje Gałecki i dodaje, że w projekcie będzie nadal ujęty korytarz tramwajowy pod przyszłą inwestycję.

Wnioski z konsultacji są jedynie głosem w dyskusji, jak wyjaśnia Przemysław Gałecki: - W związku z tym, pisanie o konsultacjach społecznych, które zatrzymują budowę tramwaju, jest po prostu nieprawdą – odpiera zarzuty dyrektor biura prasowego.

Kiedy zatem rozpocznie się budowa torowiska? Tego nikt jeszcze nie wie. W maju tego roku Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji tłumaczył w portalu GazetaWroclawska.pl, że przebudowa ul. Gajowickiej pochłonie kilkadziesiąt milionów złotych.

- Pieniądze na inwestycję na pewno się znajdą, ale musimy na to trochę poczekać. Teraz zmierzamy w kierunku sporządzenia projektu przebudowy tej ulicy. To pierwszy i najważniejszy krok. Fundament całej inwestycji, który jest bardzo pracochłonny. Trzeba uzyskać dziesiątki pozwoleń, ustalić najdrobniejsze szczegóły z wieloma podmiotami (np. odnośnie sieci). Dopiero później będzie można ruszać dalej - przekonywał Świercz.

Do dziś, jeśli chodzi o termin, nic się nie zmieniło. Nadal nie wiadomo. Przemysław Gałecki wskazuje, że miasto czeka na nową perspektywę finansową Unii Europejskiej na lata 2021 – 2027.

- Co ważne, tramwaj w ul. Gajowickiej pozostaje w „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia”, a konsultacje w sprawie lokalnego remontu ulicy nie wpływają na decyzje, dotyczące planowania trasy tramwajowej w ciągu ulic Zaporowska – Gajowicka – Racławicka – mówi Gałecki.

Na Stadionie Narodowym powstaje szpital polowy

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zaporowska???

////

Przeciwko tramwajowi na Rogowskiej była cała sala a i tak budują.

G
Gość

Lepiej się zastanówmy od czego miasto chce odwrócić uwagę robiąc zadymę z pseudo aktywistami miejskimi.

Konsultacje które były zorganizowane to nie wiem do czego były. Bo skoro nie ma kasy na budowę linii tramwajowej to po kiego grzyba to w ogóle konsultować, to tak jakby zarabiając minimalną zastanawiać się czy kupie sobie merca czy może jednak tico.

G
Gość
31 sierpnia, 20:19, STOP_UBEKOM_Z_ALEI_PIASTÓW:

I jeszcze ta ubecka hołota z Alei Piastów kazała sobie wybudować 500 garbów na drodze, żeby pół Wrocławia łącznie z autobusami gubiło podwozie. Co za CHORE MIASTO.

1 września, 7:58, Kamil:

I jeszcze zrobili sobie parking na prawym pasie . Jestem osobą niepełnosprawną i poruszam się na wózku inwalidzkim . Często się zdarza że autobus nie może podjechać do krawężnika bo stoją zaparkowane samochody i wywozi mnie na Racławicką pętlę . Interweniowałem nie raz UM i odbiłem się od ściany . Tam mieszka "elita" która nie będzie parkować swoich samochodów na swoich posesjach a ja powinien nauczyć się normalnie chodzić .....

Jak będzie Pan miał swojego człowieka w urzędzie tak jak oni to nie będzie się Pan musiał uczyć chodzić ;). (to był sarkazm tak żeby było jasne). Może zwróci się Pan do którejś z tych śmiesznych organizacji miejskich może coś sensownego poradzą.

z
zibimaks

Kiedyś likwidowaliśmy we Wrocławiu linie tramwajowe, dziś trudno je odbudować... Demokracja, głos Ludu...

K
Kamil
31 sierpnia, 20:19, STOP_UBEKOM_Z_ALEI_PIASTÓW:

I jeszcze ta ubecka hołota z Alei Piastów kazała sobie wybudować 500 garbów na drodze, żeby pół Wrocławia łącznie z autobusami gubiło podwozie. Co za CHORE MIASTO.

I jeszcze zrobili sobie parking na prawym pasie . Jestem osobą niepełnosprawną i poruszam się na wózku inwalidzkim . Często się zdarza że autobus nie może podjechać do krawężnika bo stoją zaparkowane samochody i wywozi mnie na Racławicką pętlę . Interweniowałem nie raz UM i odbiłem się od ściany . Tam mieszka "elita" która nie będzie parkować swoich samochodów na swoich posesjach a ja powinien nauczyć się normalnie chodzić .....

G
Gość

Ulica oczywiście będzie zwężona,z garbami, donicami i progami. Stoję, jadę, stoję, jadę. Kopcę 100 razy więcej niż gdybym jechał. Ale co tam. Ważna ideologia.

DURNIE RATUSZOWE.

a
a320m
31 sierpnia, 10:58, City_Boss:

No to niech ci " aktywiści " wyłożą pieniądze z własnej kieszeni i po temacie

31 sierpnia, 15:24, Gość:

Wystarczy odebrać finansowanei lewactwa i peddalstwa ukrytego pod skrótem LGBT

Ale się kolega rozmarzył. Przecież PiS nie zatrzyma finansowania dla kościoła

k
kakaduczek

Pamiętam most kolejowo drogowy z ruchem wahadłowym i pierwszeństwem dla pociągu. Dawno to było - ze 20 lat temu albo więcej. Ruch był wtedy niezbyt wielki, ale już wtedy zaczynało się korkować. Teraz jest nowy, piękny, szeroki i ze ścieżką rowerową. Ale coś mi się zdaje, że stoi obok osi starego i odbudowa mostu kolejowego będzie możliwa bez wykupu gruntów. Jedynie cykliści będą musieli ustąpić pociągom, tak jak u nas w Pilchowicach.

J
J23

Przecież na Gajowickiej na południe od Hallera nie ma miejsca na wydzielone torowisko.

t
tomo

Dla czego tylko do mostu przez slęzę czy aby nie za daleko??? Może lepiej żeby tramwaj jeździł dookoła zajezdni... Nie trzeba będzie ponosić żadnych kosztów. Tramwaj powinien dojechać przynajmniej do granic miasta...

G
Gość
31 sierpnia, 09:27, Gość:

Czyli tramwaj powstanie, tylko miejsce na torowisko będzie zabudowane przez deweloperów? A kto z urzędników kupi sobie nowy dom i samochód?

31 sierpnia, 13:11, Gość:

tak, [wulgaryzm]. tylko co zbudują na tym pasie między ulicami, gdzie ma byc torowisko ? myślisz w ogóle, czy to dla Ciebie zbyt trudne ?

On nie myśli , przecież nie ma szarych komórek.

G
Gość
31 sierpnia, 13:14, Gość:

Coś Miastu nie wychodzi z tramwajami. Przebudowa torowiska na Biskupinie ruszyła z wielkim hukiem medialnym i co? Wszystko stoi. Po zdemontowaniu i wywiezieniu starego nic nie dzieje się. Budowlańcy zniknęli. W tym tempie to w tym roku nie ma szans aby to skończyć. Jutro dzieciaki i młodzież idą szkoły, w październiku pojawią się studenci ale kto o tym myśli....

Zawsze parę złotych ze złomu to dla bankruta interes życia

w
wdr

Ciekawe, czemu troll lwówecki jeszcze tu nie dotarł. Mógłby zaproponować, żeby nierozkradzione resztki szyn pod Lwówkiem zabezpieczyć wykorzystując je we Wrocławiu.

G
Gość

Coś Miastu nie wychodzi z tramwajami. Przebudowa torowiska na Biskupinie ruszyła z wielkim hukiem medialnym i co? Wszystko stoi. Po zdemontowaniu i wywiezieniu starego nic nie dzieje się. Budowlańcy zniknęli. W tym tempie to w tym roku nie ma szans aby to skończyć. Jutro dzieciaki i młodzież idą szkoły, w październiku pojawią się studenci ale kto o tym myśli....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3