Trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzi ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych.
Dzięki nowej nitce tramwajowej pasażerowie uzyskają płynność komunikacyjną w obrębie skrzyżowania Milenijnej z Popowicką. Będzie możliwość dojazdu z Długiej na Kozanów, a także z Popowic na Leśnicę.
Gdzie będą przystanki tramwaju na Popowice?
1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
2. Długa – przystanek tramwajowy obok Tesco
3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy obok ZDiUM
4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy obok Parku Dębowego
7. Białowieska przystanek tramwajowy
8. Rysia przystanek tramwajowy
9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy
- Przystanki kolejowe będą na wiaduktach, a pasażerowie po schodach zejdą prosto na przystanki autobusowe i tramwajowe - tłumaczył Zbigniew Komar z departamentu infrastruktury i gospodarki urzędu miasta.
Budowa nitki tramwajowej na Popowice będzie wymagała wyburzenia obecnego wiaduktu przy ulicy Długiej i wybudowania nowego. To zdaniem miasta będzie największe wyzwanie. Urzędnicy zaznaczają jednak, że remont odbędzie się przy utrzymaniu ruchu kolejowego. Niestety podczas budowy nowej nitki będzie trzeba wyciąć 400 drzew. - Nasadzimy jednak 400 nowych drzew - 370 na Popowicach, a pozostałe 30 w innych rejonach miasta - zapewniał dziś Sławomir Kanik, dyrektor projektu budowy nowego torowiska.
Przetarg na realizację inwestycji zostanie ogłoszony w przyszłym tygodniu. Prace mają rozpocząć się w pierwszym kwartale przyszłego roku i zakończyć w 2019 r. Pierwsze tramwaje wyjadą na nowe torowisko na początku 2020 roku.
Budowa torowiska będzie kosztowała ok. 130 mln zł, z czego 85 procent kwoty pokryje Unia Europejska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?