Tramwaj na Popowice. Rozpoczął się drugi etap inwestycji [ZDJĘCIA]

RP
Drugi etap prac budowlanych obejmuje odcinek od końca ulicy Długiej do mostu Milenijnego. fot. Paweł Relikowski / Polska Press
Pełną parą idą prace na budowie linii tramwajowej na Popowice. Rozpoczął się drugi, i ostatni, etap. Cały projekt ma być zakończony w 2022 roku. Teraz front robót przeniósł się na odcinek od końca ulicy Długiej do Mostu Milenijnego.

- Z punktu widzenia prac budowlanych drugi etap jest prostszy - mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. - W przebiegu tego odcinka znajduje się 10 skrzyżowań, które będziemy musieli przebudować, część tych prac odbywa się w porozumieniu z deweloperami, którzy nieopodal mają swoje inwestycje. Oczywiście powstanie przede wszystkim torowisko. Cały odcinek będzie kosztował łącznie około 150 milionów złotych - wyjaśnia

Etap pierwszy obejmował przebudowę wiaduktu kolejowego (ul. Długa - Gnieźnieńska), pod którym musi zmieścić się tramwaj. Cała poniemiecka konstrukcja została rozebrana, a na jej miejscu powstaje nowy wiadukt. Oprócz tego, przebudowano potężny kolektor kanalizacyjny, a przy linii kolejowej (kierunek Dworzec Główny – Trzebnica) powstaje nowa stacja kolejowa, która będzie skomunikowana z przystankami tramwajowymi i autobusowymi. Koniec prac przy wiadukcie nad ulicą Długą przewidywany jest na początek 2021 roku.

W ramach drugiego etapu możemy już zobaczyć prace przy ulicy Długiej. Zniknęła część ogródków działkowych, rozpoczęło się usuwanie wierzchniej warstwy ziemi. Na ulicy Popowickiej ciężki sprzęt zajął część pasa jezdni. W tym miejscu budowlańcy przyłączają do sieci kanalizacyjnej odwodnienie przyszłego torowiska. Prace widać też pod wiaduktem na ulicy Popowickiej.

Odcinek od Długiej do mostu Milenijnego to nie koniec prac przy linii tramwajowej na Popowice. Najprawdopodobniej w grudniu rozpoczną się prace na odcinku od Młodych Techników do Jagiełły. Cała trasa będzie miał 4 kilometry długości.

Przypomnijmy, że nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z linią tramwajową na ulicy Milenijnej. W ten sposób mieszkańcy Kozanowa i Popowic otrzymają kolejne nowe połączenia do centrum. Tym samym odciążone zostanie torowisko na ulicy Legnickiej, które jest wąskim gardłem komunikacyjnym w tym rejonie. To bardzo ważne, ponieważ do tej pory każda awaria na Legnickiej powoduje zatrzymanie ruchu tramwajów, a pasażerowie muszą korzystać z zastępczych autobusów.

Poseł PiS rzecznikiem praw obywatelskich?

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ł
łupienie
26 listopada, 18:33, tubylec:

Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz.

Czyli nie będzie ustalał Polsce polityki międzynarodowej!

Czyli nie będzie ustawiał Polsce Wymiaru Sprawiedliwości.

Czyli nie będzie uczył Nas demokracji .Jak w Polsce była demokracja to oni raczkowali.

Czyli nie będzie sprowadzał do Polski imigrantów bez Naszej zgody.

Czyli nie będzie ustalał polityki wobec wiary,kościoła,gospodarki i LGBT

Najpierw nie wypłacą reperacje za II wojnę światową od tego niech zaczną naprawę stosunków z Europejczykami i Polakami i Polską.

800 bilionów zł Za zniszczenia .

t
ted
Tramwaj przez Popowice jest potrzebny jak 5 koło u wozu.Przez Popowice biegną 4 linie autobusowe 103,104,127,C 400 metrów obok osiedla linia tramwajowa na ul Legnickiej.Widać miasto nie ma co robić z kasa.Przebudowali pod tym kątem dwa wiadukty poszli w ogromne koszty po to ,żeby zrobić dobrze garstce mieszkańców.Natomiast tramwaj na Maślice,Jagodno,Psie Pole ,gdzie naprawdę jest niezbędny maja w nosie.
t
tubylec
Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz.

Czyli nie będzie ustalał Polsce polityki międzynarodowej!

Czyli nie będzie ustawiał Polsce Wymiaru Sprawiedliwości.

Czyli nie będzie uczył Nas demokracji .Jak w Polsce była demokracja to oni raczkowali.

Czyli nie będzie sprowadzał do Polski imigrantów bez Naszej zgody.

Czyli nie będzie ustalał polityki wobec wiary,kościoła,gospodarki i LGBT

Najpierw nie wypłacą reperacje za II wojnę światową od tego niech zaczną naprawę stosunków z Europejczykami i Polakami i Polską.
G
Gość
25 listopada, 18:14, Gość:

Skoro to tylko budowa torów tramwajowych to po co kładzenie nowych rurociągów w obrębie ogródków działkowych? Czyżby Sutrykom zapomniało się dodać, że dweloperia już czeka? A poza tym, przy robotach ziemnych obok ulicy wcale nie trzeba ustawiać maszyn na ulicy. Tak jak nie trzeba wyrzynać wszystkich drzew, Jeszcze nie zaczęli porządnie budować a już dzisiaj przed południem świateł brakło na skrzyżowaniach. Mówiąc po polsku totalny b.urdel.

Dzisiaj już było troszkę lepiej. Ładowanie wywrotki odbywało się poza jezdnią, w wykopie. Ale widzę kolejny problem. Liczba znaków drogowych zgromadzonych jeden za drugim, a zaczyna się przy wjeździe obok obecnego Kauflandu, gdzie znak drogowy zasłania światła po prawej stronie. A okolice skrzyżowania Białowieskiej i Popowickiej to już cud praworządności. Może zanim postawicie takie różności wypadałoby się zastanowić nad ich sensem , zasadnością i sposobem ustawienia.

K
Kto to ogarnia

Te pieniądze przeznaczone na tramwaj na Popowice ,trzeba było przeznaczyć na wstyd Wrocławia czyli ul Opolską ,Kosmonautów,Pomorską, ,Rakietową , Wilkszyńską, Swojszycką itd Opolska to pamięta czasy I wojny światowej !

W
Wolno

Tam czas stanął w miejscu przy wiadukcie kilka osób pracuje ! Ile to już miesięcy ,lat ? Trasa tramwajowa na Nowy Dwór jest potrzebna ale czy dla kilku bloków na Popowicach potrzebny jest tramwaj ?

S
Simmy
25 listopada, 20:39, Gość:

Tak budynek mieszkalny przed parkiem na Popowickiej ... współczuję lokatorom tramwaju za oknem .. będą mieli komunikacje miejską za wyciagnięciem ręki z balkonu.

Slogan reklamowy kupno tam mieszkania ... "Masz tramwaj pod nosem" ... a ciche to pojazdy nie są ....

Prawda. Parking, który tam był też zniknął już... A wracając do tramwajów - nie powinny ich być w miastach. Transport szynowy jest dobry, aby łączyć miasta ze sobą. W mieście tylko coś, co ma gumowe koła. Np. trolejbusy były by lepszą opcją. Są zasilane na prąd (fakt, trzeba trakcję) - ciche, nie smrodzą, mogą zmieniać trasę, wyminąć przeszkodę, nie potrzebują torów (taniej), są lżejsze (ciszej i mnie niszczą nawierzchnię). A u nas tylko tramwaje i tramwaje.

C
Częś
25 listopada, 21:10, Abm:

Dwa pytania:

Czy długa i popowicka będą przebudowane po europejsku czyli dwa pasy ruchu w każdym kierunku czy po dupiewiczo-sytrykowskiemu tzn. 1 pas ruchu progi zwalniające kontrapas rowerowy i rower Błażeja

2 czy powstanie prawoskręt dla tramwaju w ciągu ulic milenijna-lotnicza?

A jak myślisz? To retoryczne? Sutryk tylko opłaty podnosi i będzie dalej podnosił ma w nosie mieszkańców i ich finanse. Ludzie zostają bez pracy, bez oszczędności a podwyżki są gigantyczne. Część miast potrafi zacisnąć pasa i nawet zmniejszyć opłaty ale nie pedzio wrocławski

A
Abm

Dwa pytania:

Czy długa i popowicka będą przebudowane po europejsku czyli dwa pasy ruchu w każdym kierunku czy po dupiewiczo-sytrykowskiemu tzn. 1 pas ruchu progi zwalniające kontrapas rowerowy i rower Błażeja

2 czy powstanie prawoskręt dla tramwaju w ciągu ulic milenijna-lotnicza?

G
Gość
25 listopada, 18:14, Gość:

Skoro to tylko budowa torów tramwajowych to po co kładzenie nowych rurociągów w obrębie ogródków działkowych? Czyżby Sutrykom zapomniało się dodać, że dweloperia już czeka? A poza tym, przy robotach ziemnych obok ulicy wcale nie trzeba ustawiać maszyn na ulicy. Tak jak nie trzeba wyrzynać wszystkich drzew, Jeszcze nie zaczęli porządnie budować a już dzisiaj przed południem świateł brakło na skrzyżowaniach. Mówiąc po polsku totalny b.urdel.

25 listopada, 19:25, Gość:

nieuk pislandzki

Jeżeli już to pan Nieuk. Moja mam twierdziła że lepiej być nieukiem niż kretynem. Z nieuctwa wyrosnąć można, a z takich kretyńskich wpisów nie.

G
Gość
25 listopada, 19:30, rod radość oświata:

Te ogródki działkowe przy długiej powinny już dawno zniknąć w interesie nas wszystkich. To nie są ani zielone płuca wrocławia ani tereny spacerowe. Wszystko powinno pójść pod młotek . Deweloperzy zapłacą za te grunty fortunę to jest własność nas wszystkich, którzy płacą w tym mieście podatki. Zamiast podnosić lokalne opłaty nam wszystkim sprzedać i oddłużyć miasto. Podobnie z całą resztą ogródków działkowych położonych przy głównych arteriach miasta z pełną infrastrukturą.

fantasta, gdybyś policzył sumy, jakie miasto wzięło za place sprzedane deweloperom, Wrocław byłby oddłużony już dawno. Jeżeli jeszcze chcesz to sprzedać to deweloperom z zamiłowaniem do zabudowania wszystkiego co się da, a jak się nie da to do zabetonowania reszty to w mieście zdechniesz pierwszego upalnego lata.

G
Gość

Tak budynek mieszkalny przed parkiem na Popowickiej ... współczuję lokatorom tramwaju za oknem .. będą mieli komunikacje miejską za wyciagnięciem ręki z balkonu.

Slogan reklamowy kupno tam mieszkania ... "Masz tramwaj pod nosem" ... a ciche to pojazdy nie są ....

G
Gość
25 listopada, 18:14, Gość:

Skoro to tylko budowa torów tramwajowych to po co kładzenie nowych rurociągów w obrębie ogródków działkowych? Czyżby Sutrykom zapomniało się dodać, że dweloperia już czeka? A poza tym, przy robotach ziemnych obok ulicy wcale nie trzeba ustawiać maszyn na ulicy. Tak jak nie trzeba wyrzynać wszystkich drzew, Jeszcze nie zaczęli porządnie budować a już dzisiaj przed południem świateł brakło na skrzyżowaniach. Mówiąc po polsku totalny b.urdel.

25 listopada, 20:02, Gość:

Uzasadnij swoje tezy!

Rur tworzywowych a takie w dużych ilościach leżą przy ulicy nie stosuje się do kanalizacji burzowej, natomiast stosuje się do rurociągów np . gazowych. Nie znam przypadku żeby przy jakiejkolwiek inwestycji liczba nowych drzew dawała podobną ilość tlenu co te wycięte. Maszyny ładujące nadkład ziemi na wywrotki mogą stać w wykopie a nie na ulicy. Naprzeciwko Biedronki w wewnętrznym pasie jezdni ostatnio kopano dziury pod jakieś instalacje i to w momencie, kiedy skraj prawego pasa został już obstawiony wszelkiej maści barierkami. Równie kuriozalnie wygląda tam przystanek autobusu. Wystarczy przejechać się od Nowych Techników po Milenijną i zobaczyć ten totalny bałagan, widoczny zresztą na poszczególnych zdjęciach. I na koniec, tu nie ma co uzasadniać, wystarczy zobaczyć.

G
Gość
25 listopada, 18:14, Gość:

Skoro to tylko budowa torów tramwajowych to po co kładzenie nowych rurociągów w obrębie ogródków działkowych? Czyżby Sutrykom zapomniało się dodać, że dweloperia już czeka? A poza tym, przy robotach ziemnych obok ulicy wcale nie trzeba ustawiać maszyn na ulicy. Tak jak nie trzeba wyrzynać wszystkich drzew, Jeszcze nie zaczęli porządnie budować a już dzisiaj przed południem świateł brakło na skrzyżowaniach. Mówiąc po polsku totalny b.urdel.

Uzasadnij swoje tezy!

r
rod radość oświata

Te ogródki działkowe przy długiej powinny już dawno zniknąć w interesie nas wszystkich. To nie są ani zielone płuca wrocławia ani tereny spacerowe. Wszystko powinno pójść pod młotek . Deweloperzy zapłacą za te grunty fortunę to jest własność nas wszystkich, którzy płacą w tym mieście podatki. Zamiast podnosić lokalne opłaty nam wszystkim sprzedać i oddłużyć miasto. Podobnie z całą resztą ogródków działkowych położonych przy głównych arteriach miasta z pełną infrastrukturą.

Dodaj ogłoszenie