Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Popowice. Od poniedziałku zmiany na Długiej (NOWE ZDJĘCIA)

Jarosław Jakubczak
Budowa linii tramwajowej na Popowice. Prace przy ulicy Długiej - marzec 2020 roku
Budowa linii tramwajowej na Popowice. Prace przy ulicy Długiej - marzec 2020 roku Jarosław Jakubczak
Na kierowców przejeżdżających ulicą Długą przez plac budowy linii tramwajowej na Popowice od poniedziałku czekają kolejne utrudnienia. Zobaczcie na najnowszych zdjęciach, na jakim etapie są tam obecnie prace.

Od poniedziałku 23 marca zostają wprowadzone kolejne zmiany dla kierowców. Tym razem dla zmotoryzowanych interesantów Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Nieczynny będzie parking przy budynku C. Do czasu zakończenia prac przy wjeździe na parking ZDiUM (lipiec 2020), urzędnicy zachęcają interesantów do zaparkowania swoich samochodów na pobliskim parkingu Tesco.

Na budowie linii tramwajowej na Popowice przy wiadukcie kolejowym przy skrzyżowaniu ulicy Długiej i Poznańskiej wiele prac wykonywanych jest jeszcze pod ziemią. Na pojedynczych odcinkach widać już jednak fragmenty nowej drogi i chodników. Na terenie budowy trwa m.in.wymiana instalacji ciepłowniczej. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż ze starego rurociągu pochodzącego z lat 70 trzeba usunąć najpierw szkodliwy dla zdrowia azbest, który kiedyś był stosowany do izolacji termicznej. Zajmuje się tym specjalistyczna firma. Sporo pracy jest też przy wymianie przewodów energetycznych, których w tym miejscu, ze względu na sąsiedztwo głównej, naziemnej rozdzielni elektroenergetycznej, nie brakuje. Długość przewodów wynosi w sumie aż około 70 km. Większość z nich będzie po remoncie poprowadzona w instalacjach podziemnych.

Najważniejsze zadania koncentrują się jednak przy wiadukcie kolejowym. Nowo powstająca przeprawa dla pociągów będzie miała 47 metrów długości. Przejadą pod nią tramwaje, autobusy, samochody oraz rowerzyści. Do przebudowy wykorzystane zostanie 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stali zbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu. Ciekawostką jest to, że aby tramwaj mógł przejechać pod wiaduktem, konieczne jest obniżenie poziomu terenu o 1,5 metra.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska