Tramwaj na Popowice. Od poniedziałku zmiany na Długiej (NOWE ZDJĘCIA)

Jarosław Jakubczak
Budowa linii tramwajowej na Popowice. Prace przy ulicy Długiej - marzec 2020 roku
Budowa linii tramwajowej na Popowice. Prace przy ulicy Długiej - marzec 2020 roku Jarosław Jakubczak
Na kierowców przejeżdżających ulicą Długą przez plac budowy linii tramwajowej na Popowice od poniedziałku czekają kolejne utrudnienia. Zobaczcie na najnowszych zdjęciach, na jakim etapie są tam obecnie prace.

Od poniedziałku 23 marca zostają wprowadzone kolejne zmiany dla kierowców. Tym razem dla zmotoryzowanych interesantów Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Nieczynny będzie parking przy budynku C. Do czasu zakończenia prac przy wjeździe na parking ZDiUM (lipiec 2020), urzędnicy zachęcają interesantów do zaparkowania swoich samochodów na pobliskim parkingu Tesco.

Na budowie linii tramwajowej na Popowice przy wiadukcie kolejowym przy skrzyżowaniu ulicy Długiej i Poznańskiej wiele prac wykonywanych jest jeszcze pod ziemią. Na pojedynczych odcinkach widać już jednak fragmenty nowej drogi i chodników. Na terenie budowy trwa m.in.wymiana instalacji ciepłowniczej. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż ze starego rurociągu pochodzącego z lat 70 trzeba usunąć najpierw szkodliwy dla zdrowia azbest, który kiedyś był stosowany do izolacji termicznej. Zajmuje się tym specjalistyczna firma. Sporo pracy jest też przy wymianie przewodów energetycznych, których w tym miejscu, ze względu na sąsiedztwo głównej, naziemnej rozdzielni elektroenergetycznej, nie brakuje. Długość przewodów wynosi w sumie aż około 70 km. Większość z nich będzie po remoncie poprowadzona w instalacjach podziemnych.

Najważniejsze zadania koncentrują się jednak przy wiadukcie kolejowym. Nowo powstająca przeprawa dla pociągów będzie miała 47 metrów długości. Przejadą pod nią tramwaje, autobusy, samochody oraz rowerzyści. Do przebudowy wykorzystane zostanie 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stali zbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu. Ciekawostką jest to, że aby tramwaj mógł przejechać pod wiaduktem, konieczne jest obniżenie poziomu terenu o 1,5 metra.

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mike

Skoro mamy autobusy elektryczne to po co komu tramwaje ????

G
Gość
23 marca, 9:24, se:

Ta inwestycja jest niepotrzebna ale za to odpowiednio droga. Autobusy swietnie sie sprawdzają. Wystarczyłby dobry remont tej ulicy.

Mądrze prawisz.

G
Gość
22 marca, 15:54, Gość:

Przeciez na popowice juz jezdza tramwaje i to kilka linii przystanki sa na ul.legnickiej a od popowickiej jezdza piekne autobusy.. Moze tak na psie pole. Nie mieszkam na psiaku moze bylem tam kilka razy w ciagu ostatnich 50 lat ale tam tramwaj rzevzywiscie by sie przydal

22 marca, 21:54, Gość:

Przecież na psiaka jeżdżą pociągi - szybsze i bardziej niezawodne od tramwajów. Nie mieszkam na Popowicach, ale jak się taki tramwaj rozkraczy na Legnickiej, to 100 000 ludzi z zachodniej części miasta nie ma jak dojechać do pracy, bo nie da się nagle dorzucić tam 200 autobusów. Nie ma we Wrocławiu innej ponad 10. kilometrowej trasy tramwajowej, która nie ma żadnej alternatywy objazdu

23 marca, 12:18, Gość:

Właśnie o to chodzi!!!

Na psiaka na ten tychmiast ,kurde.

G
Gość
22 marca, 15:54, Gość:

Przeciez na popowice juz jezdza tramwaje i to kilka linii przystanki sa na ul.legnickiej a od popowickiej jezdza piekne autobusy.. Moze tak na psie pole. Nie mieszkam na psiaku moze bylem tam kilka razy w ciagu ostatnich 50 lat ale tam tramwaj rzevzywiscie by sie przydal

22 marca, 21:54, Gość:

Przecież na psiaka jeżdżą pociągi - szybsze i bardziej niezawodne od tramwajów. Nie mieszkam na Popowicach, ale jak się taki tramwaj rozkraczy na Legnickiej, to 100 000 ludzi z zachodniej części miasta nie ma jak dojechać do pracy, bo nie da się nagle dorzucić tam 200 autobusów. Nie ma we Wrocławiu innej ponad 10. kilometrowej trasy tramwajowej, która nie ma żadnej alternatywy objazdu

Właśnie o to chodzi!!!

G
Gość
23 marca, 07:25, Gość:

Super! I chwała ekipie, że pracuje mimo zarazy nawet jeśli w zmniejszonym składzie! Cieszy mnie perspektywa dojazdu tramwajem do domu.

23 marca, 8:56, Gość:

nom jesli się nie wykolei, nie będze spadku prądu, stłuczki czy awarii.

To może być wszędzie i o każdej porze

G
Gość
23 marca, 9:24, se:

Ta inwestycja jest niepotrzebna ale za to odpowiednio droga. Autobusy swietnie sie sprawdzają. Wystarczyłby dobry remont tej ulicy.

23 marca, 9:51, Gość:

Ulicy to już niewiele będzie ale za to torowisko i ścieżka rowerowa szersza do ulicy.

I dobrze! Wystarczająco szeroka jest Legnicka

G
Gość
23 marca, 8:30, Gość:

czy ktoś będzie tym jeżdził przy covid 19 ? na wuja ten tramwaj?

Przecież tramwaje ruszą dopiero w 2023! Chcesz tak długiej zarazy?

G
Gość
23 marca, 9:24, se:

Ta inwestycja jest niepotrzebna ale za to odpowiednio droga. Autobusy swietnie sie sprawdzają. Wystarczyłby dobry remont tej ulicy.

23 marca, 9:51, Gość:

Ulicy to już niewiele będzie ale za to torowisko i ścieżka rowerowa szersza do ulicy.

Bzdury piszecie! A co będzie w razie awarii na Legnickiej?Autobusy wystarczą?!

s
se

Ta inwestycja jest niepotrzebna ale za to odpowiednio droga. Autobusy swietnie sie sprawdzają. Wystarczyłby dobry remont tej ulicy.

G
Gość
23 marca, 07:25, Gość:

Super! I chwała ekipie, że pracuje mimo zarazy nawet jeśli w zmniejszonym składzie! Cieszy mnie perspektywa dojazdu tramwajem do domu.

nom jesli się nie wykolei, nie będze spadku prądu, stłuczki czy awarii.

G
Gość

czy ktoś będzie tym jeżdził przy covid 19 ? na wuja ten tramwaj?

G
Gość

Super! I chwała ekipie, że pracuje mimo zarazy nawet jeśli w zmniejszonym składzie! Cieszy mnie perspektywa dojazdu tramwajem do domu.

G
Gość
22 marca, 15:54, Gość:

Przeciez na popowice juz jezdza tramwaje i to kilka linii przystanki sa na ul.legnickiej a od popowickiej jezdza piekne autobusy.. Moze tak na psie pole. Nie mieszkam na psiaku moze bylem tam kilka razy w ciagu ostatnich 50 lat ale tam tramwaj rzevzywiscie by sie przydal

Przecież na psiaka jeżdżą pociągi - szybsze i bardziej niezawodne od tramwajów. Nie mieszkam na Popowicach, ale jak się taki tramwaj rozkraczy na Legnickiej, to 100 000 ludzi z zachodniej części miasta nie ma jak dojechać do pracy, bo nie da się nagle dorzucić tam 200 autobusów. Nie ma we Wrocławiu innej ponad 10. kilometrowej trasy tramwajowej, która nie ma żadnej alternatywy objazdu

P
Prokok czy co ?

Bede prorokiem przy której ulewie to obniżenie terenu 0 1,5 m zamieni się w wielka kałuże taki średniowieczny bród ? Przy pierszej czy drugiej ?

G
Gość

cyt."Ciekawostką jest to, że aby tramwaj mógł przejechać pod wiaduktem, konieczne jest obniżenie poziomu terenu o 1,5 metra." =========czyli bardzo ważny będzie system odwodnienia skutecznego po obfitych opadach. Pamiętam co się działo pod wiaduktem kolejowym na Hallera, kiedy stawały tramwaje przed jeziorem wody.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie