Tramwaj na Popowice. Na początek ciężki sprzęt wjechał na ogródki działkowe

Marcin KrukZaktualizowano 
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy: powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy. mk
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy - powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy.

Budowa „tramwaju na Popowice” rozpoczęła się 25 maja koło skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Żeby zbudować torowisko i uruchomić wyczekiwaną linię, konieczne jest trzykrotne poszerzenie wiaduktu kolejowego. Także Długa będzie o wiele szersza. Prace idą pełną parą na długości kilkusetmetrów - o kilkanaście metrów skurczyły się ogródki działkowe, a z drugiej strony widać już pomniejszone posesje. W najbliższym czasie zmieniszy się też teren głównego punktu zasilania. W czwartek, 11 lipca, budowlańcy ustawiali tam tymczasowym płot z desek.

Zarówno kierowcy, jak i osoby korzystające z komunikacji publicznej, muszą szybko przystosowywać się do zmieniających się warunków podróży. Obecnie można wjechać z Długiej w stronę Popowickiej wąskim, jednokierunkowym pasem, natomiast w drugą stronę objazd poprowadzony jest Starograniczną, Gnieźnieńską, Ścinawską i Poznańską do Długiej.
Dla autobusów linii 103, 104, 122, 127 i 245 na Popowice uruchomiony został w pierwszym dniu budowy przystanek na Poznańskiej przed skrzyżowaniem z Długą. Autobusy C i 128 zatrzymują się na przystanku Długa na wysokości marketu OBI.

Jest to pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice. Trasa przebiegnie wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły. Wiadukt kolejowy nad Długą w wyniku przebudowy będzie trzykrotnie szerszy.

Wprowadzone zmiany w ruchu związane są z realizacją pierwszego etapu robót i potrwają około dwóch lat.

Prace w tym rejonie potrwają około dwa lata. W pewnym momencie budowy przejazd pod wiaduktem będzie na pewien czas zamknięty całkowicie.

Prace prowadzi Budimex, który ich wykonanie wycenił na ok. 122 mln zł. Tramwaj na Popowice ma pojechać w 2023 r., chociaż wykonawców kolejnych etapów budowy trzeba będzie dopiero wybrać.

Zobacz też

Wielkie Odkrywanie Dolnego Śląska 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 44

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
w
wąs
2019-07-12T18:30:41 02:00, Jgw:

Kuźwa, jak zawsze źle!!!.Ot mali ludzie.

Nie ma co się nimi przejmować. Normalni ludzie doceniają tą potrzebną dla miasta inwestycję i cieszą się, że prace ruszyły, a hejterami nie ma co się przejmować, oni nic nie znaczą.

J
Jgw

Kuźwa, jak zawsze źle!!!.Ot mali ludzie.

G
Gość

Tiaaa.. super.

A kiedy MPK wymieni wózki w Škodach?

k
kierowca

ta przebudowa byla juz dawno zaplanowana wiec brawo pozatem z pustego i salomon nie naleje dudkiewicz zostawil po sobie miliardowe dlugi ktore my teraz musimy placic przyjdzie taki czas ze bedzie tramwaj na jagodno psie pole i n dwor niema innej alternatywy gdyz jazda autem po wroclawiu to horror proponuje tym co nie musza autem przsiasc sie na k miejska ktora nie jest zla ale moze byc gorsza

G
Gość
2019-07-12T10:51:39 02:00, kierowca:

Zablokowali możliwość oceny do czego doprowadzi utworzenie buspasa na Grabiszyńskiej :

Chcecie utworzyć wąskie gardło dla samochodòw i zmniejszyć przepustowość jezdni do 50 % ??

Toż to gwarantuje tam korki jakich nigdy nie było !

Buspasy to sobie można robić w takich warunkach jak na Klecińskiej, zamiast pasa zieleni ale nie kosztem przepustowości jednej z najważniejszych ulic Wrocławia !

Chyba decydenci nie mają swoich samochodów a tym samym nie mają pojęcia co się dzieje w tym mieście od momentu tych destrukcyjnych zmian ulicznych

Taaak, jestem ciekawa jak tam będzie wyglądał ruch i od strony centrum w którym miejscu wszsytko zacznie utykać, przy PKS czy jeszcze wcześniej?

k
kierowca

Zablokowali możliwość oceny do czego doprowadzi utworzenie buspasa na Grabiszyńskiej :

Chcecie utworzyć wąskie gardło dla samochodòw i zmniejszyć przepustowość jezdni do 50 % ??

Toż to gwarantuje tam korki jakich nigdy nie było !

Buspasy to sobie można robić w takich warunkach jak na Klecińskiej, zamiast pasa zieleni ale nie kosztem przepustowości jednej z najważniejszych ulic Wrocławia !

Chyba decydenci nie mają swoich samochodów a tym samym nie mają pojęcia co się dzieje w tym mieście od momentu tych destrukcyjnych zmian ulicznych

e
edek
2019-07-12T09:34:05 02:00, asa:

Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.

Brak głębszej logiki jest w tym co piszesz. Niestety nie pomyślałeś o najważniejszej funkcji tej linii tramwajowej. Chodzi o odciążenie linii Legnicka-Lotnicza-Leśnica, która jest w fatalnym stanie i notorycznie stoi. A każdy doskonale wie, nawet nie mieszkając w tej części miasta, co się dzieje jak stają tramwaje w tym miejscu. Nie wspominając już o tym, że w godzinach szczytu mamy tam tramwajowe korki, co kompletnie mija się z funkcjonalnością i celem istnienia tramwajów. Uwierz mi, że wygoda mieszkańców Popowic, Kozanowa czy Maślic jest tutaj na ostatnim miejscu.

G
Gość
2019-07-12T09:34:05 02:00, asa:

Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.

Logik się odezwał, ulica Legnicka jest przeciążona, nie można całej zachodniej części miasta podłączać do jednej ulicy.

a
asa

Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.

M
ML

Świat inwestuje w mobilne elektryczne autobusy, a my wydajemy kupę kasy na tory - technologia z dziewiętnastego wieku :(

D
DudiSrudi
2019-07-11T22:53:58 02:00, Zjebany WROCŁAW:

obsraną a nie wyczekiwaną. Gdzie tramwaj na zakrzów i psie pole gdzie na nowy dwór.

Magistrat nienawidzi Psiego Pola ze wzajemnością. Stąd absurdalna trasa i w końcu likwidacja autobusów 151 i 152, odwleczenie budowy tramwaju (miał dojeżdżać na Euro - tak 7 lat temu), wykreślenie budowy Nowolitewskiej (mimo petycji ponad 2000 mieszkańców) i wstrzymanie dalszej budowy Obwodnicy Śródmiejskiej do Krzywoustego (choć przebieg planowany był jeszcze za Niemca).

m
mama propozycje aby

słupy podtrzymujace wiadukt kolejowy, widoczne na zdj 12 i 18, zebrac i wykorzystac do budowy wiaty na peronach na planowanym w tym miejscu przystanku . dodatkowo mozna to zrobic z słupami pod wiaduktem na ul robotniczej smoleckiej do pl strzegomskiego

G
Gość

Sutryk co ze stadionem który ciągle jest na minusie i to miliardowym

G
Gość

Gdyby nie stadion we Wrocławiu to Mpk mogłoby mieć wszystkie Autobusy i Tramwaje nowe i niskopodłogowe

G
Gość

Sutryk A co ze stadionem który pożera miliardy dla miasta Masz jakiś pomysł

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3