Tramwaj na Popowice. Na początek ciężki sprzęt wjechał na ogródki działkowe

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy: powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy.
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy: powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy. mk
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy - powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy.

Budowa „tramwaju na Popowice” rozpoczęła się 25 maja koło skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Żeby zbudować torowisko i uruchomić wyczekiwaną linię, konieczne jest trzykrotne poszerzenie wiaduktu kolejowego. Także Długa będzie o wiele szersza. Prace idą pełną parą na długości kilkusetmetrów - o kilkanaście metrów skurczyły się ogródki działkowe, a z drugiej strony widać już pomniejszone posesje. W najbliższym czasie zmieniszy się też teren głównego punktu zasilania. W czwartek, 11 lipca, budowlańcy ustawiali tam tymczasowym płot z desek.

Zarówno kierowcy, jak i osoby korzystające z komunikacji publicznej, muszą szybko przystosowywać się do zmieniających się warunków podróży. Obecnie można wjechać z Długiej w stronę Popowickiej wąskim, jednokierunkowym pasem, natomiast w drugą stronę objazd poprowadzony jest Starograniczną, Gnieźnieńską, Ścinawską i Poznańską do Długiej.
Dla autobusów linii 103, 104, 122, 127 i 245 na Popowice uruchomiony został w pierwszym dniu budowy przystanek na Poznańskiej przed skrzyżowaniem z Długą. Autobusy C i 128 zatrzymują się na przystanku Długa na wysokości marketu OBI.

Jest to pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice. Trasa przebiegnie wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły. Wiadukt kolejowy nad Długą w wyniku przebudowy będzie trzykrotnie szerszy.

Wprowadzone zmiany w ruchu związane są z realizacją pierwszego etapu robót i potrwają około dwóch lat.

Prace w tym rejonie potrwają około dwa lata. W pewnym momencie budowy przejazd pod wiaduktem będzie na pewien czas zamknięty całkowicie.

Prace prowadzi Budimex, który ich wykonanie wycenił na ok. 122 mln zł. Tramwaj na Popowice ma pojechać w 2023 r., chociaż wykonawców kolejnych etapów budowy trzeba będzie dopiero wybrać.

Zobacz też

Wielkie Odkrywanie Dolnego Śląska 2019

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wąs
2019-07-12T18:30:41 02:00, Jgw:

Kuźwa, jak zawsze źle!!!.Ot mali ludzie.

Nie ma co się nimi przejmować. Normalni ludzie doceniają tą potrzebną dla miasta inwestycję i cieszą się, że prace ruszyły, a hejterami nie ma co się przejmować, oni nic nie znaczą.

J
Jgw
Kuźwa, jak zawsze źle!!!.Ot mali ludzie.
k
kierowca
ta przebudowa byla juz dawno zaplanowana wiec brawo pozatem z pustego i salomon nie naleje dudkiewicz zostawil po sobie miliardowe dlugi ktore my teraz musimy placic przyjdzie taki czas ze bedzie tramwaj na jagodno psie pole i n dwor niema innej alternatywy gdyz jazda autem po wroclawiu to horror proponuje tym co nie musza autem przsiasc sie na k miejska ktora nie jest zla ale moze byc gorsza
G
Gość
2019-07-12T10:51:39 02:00, kierowca:

Zablokowali możliwość oceny do czego doprowadzi utworzenie buspasa na Grabiszyńskiej :

Chcecie utworzyć wąskie gardło dla samochodòw i zmniejszyć przepustowość jezdni do 50 % ??

Toż to gwarantuje tam korki jakich nigdy nie było !

Buspasy to sobie można robić w takich warunkach jak na Klecińskiej, zamiast pasa zieleni ale nie kosztem przepustowości jednej z najważniejszych ulic Wrocławia !

Chyba decydenci nie mają swoich samochodów a tym samym nie mają pojęcia co się dzieje w tym mieście od momentu tych destrukcyjnych zmian ulicznych

Taaak, jestem ciekawa jak tam będzie wyglądał ruch i od strony centrum w którym miejscu wszsytko zacznie utykać, przy PKS czy jeszcze wcześniej?

k
kierowca
Zablokowali możliwość oceny do czego doprowadzi utworzenie buspasa na Grabiszyńskiej :

Chcecie utworzyć wąskie gardło dla samochodòw i zmniejszyć przepustowość jezdni do 50 % ??

Toż to gwarantuje tam korki jakich nigdy nie było !

Buspasy to sobie można robić w takich warunkach jak na Klecińskiej, zamiast pasa zieleni ale nie kosztem przepustowości jednej z najważniejszych ulic Wrocławia !

Chyba decydenci nie mają swoich samochodów a tym samym nie mają pojęcia co się dzieje w tym mieście od momentu tych destrukcyjnych zmian ulicznych
e
edek
2019-07-12T09:34:05 02:00, asa:

Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.

Brak głębszej logiki jest w tym co piszesz. Niestety nie pomyślałeś o najważniejszej funkcji tej linii tramwajowej. Chodzi o odciążenie linii Legnicka-Lotnicza-Leśnica, która jest w fatalnym stanie i notorycznie stoi. A każdy doskonale wie, nawet nie mieszkając w tej części miasta, co się dzieje jak stają tramwaje w tym miejscu. Nie wspominając już o tym, że w godzinach szczytu mamy tam tramwajowe korki, co kompletnie mija się z funkcjonalnością i celem istnienia tramwajów. Uwierz mi, że wygoda mieszkańców Popowic, Kozanowa czy Maślic jest tutaj na ostatnim miejscu.

G
Gość
2019-07-12T09:34:05 02:00, asa:

Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.

Logik się odezwał, ulica Legnicka jest przeciążona, nie można całej zachodniej części miasta podłączać do jednej ulicy.

a
asa
Brak logiki. Z ulicy Legnickiej po której poruszają się tramwaje do ulic Popowickiej jest ok. 500 m. Czyli praktycznie maksymalny dystans dla osób które mieszkają z tej strony osiedla. Tutaj też nie jest źle, są przystanki autobusowe. Biorąc pod uwagę, że Psie Pole, Ołtaszyn , Maślice itd. wymagają od dawna takiej inwestycji, ta wydaję się całkowicie niezrozumiała. Chętnie bym poznał ocenę NIK-u w tej sprawie.
M
ML
Świat inwestuje w mobilne elektryczne autobusy, a my wydajemy kupę kasy na tory - technologia z dziewiętnastego wieku :(
D
DudiSrudi
2019-07-11T22:53:58 02:00, Zjebany WROCŁAW:

obsraną a nie wyczekiwaną. Gdzie tramwaj na zakrzów i psie pole gdzie na nowy dwór.

Magistrat nienawidzi Psiego Pola ze wzajemnością. Stąd absurdalna trasa i w końcu likwidacja autobusów 151 i 152, odwleczenie budowy tramwaju (miał dojeżdżać na Euro - tak 7 lat temu), wykreślenie budowy Nowolitewskiej (mimo petycji ponad 2000 mieszkańców) i wstrzymanie dalszej budowy Obwodnicy Śródmiejskiej do Krzywoustego (choć przebieg planowany był jeszcze za Niemca).

m
mama propozycje aby
słupy podtrzymujace wiadukt kolejowy, widoczne na zdj 12 i 18, zebrac i wykorzystac do budowy wiaty na peronach na planowanym w tym miejscu przystanku . dodatkowo mozna to zrobic z słupami pod wiaduktem na ul robotniczej smoleckiej do pl strzegomskiego
G
Gość
Sutryk co ze stadionem który ciągle jest na minusie i to miliardowym
G
Gość
Gdyby nie stadion we Wrocławiu to Mpk mogłoby mieć wszystkie Autobusy i Tramwaje nowe i niskopodłogowe
G
Gość
Sutryk A co ze stadionem który pożera miliardy dla miasta Masz jakiś pomysł
p
potter hajry
a sciezka rowerowa będzie ?...…..byle nie taka jak na ul. królewieckiej, wykowawca której powinien za to partactwo siedzieć w wiezieniu.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie