Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Maślice. Sześć firm chce zaprojektować jego trasę [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Trasa tramwaju na Maślice ma mieć swój początek przy stadionie Tarczyńśki Arena.
Trasa tramwaju na Maślice ma mieć swój początek przy stadionie Tarczyńśki Arena. Tomasz Hołod / Polska Press
Nowa trasa tramwajowa prowadząca od stadionu Tarczyński Arena na Maślice to bardzo ważna inwestycja. Pojawiły się oferty firm, które są zainteresowane stworzeniem projektu. Czy jest szansa, aby powstał? Przeczytajcie poniżej.

Tramwaj na Maślice to kompletnie nowa trasa o długości 4 km razem z pętlą (bez pętli 3,2 km). Według wstępnej koncepcji, jej początek to krańcówka przy stadionie Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej, następnie prowadzi wzdłuż ulici Maślickiej (2 km), odbija w ul. Suwalską, potem w Królewiecką i kończy w pobliżu N-Parku na Maślicach. Trasa ma liczyć 8 przystanków.

O szczegółach trasy na Maślice przeczytasz tutaj:

Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu projektowania, na pewno znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie
Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu projektowania, na pewno znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru. Mapa prezentuje wstępną koncepcję. Wrocławskie Inwestycje

Aby zacząć budowę trasy, ktoś musi wykonać projekt i przygotować dokumentację. Po trwającym blisko 3 miesiące przetargu poznaliśmy firmy, które chcą się podjąć tego zadania. Miasto na realizację projektu zamierza przeznaczyć 3,7 mln zł. Niestety, nie mamy dobrych wieści, bo ofert jest sporo, ale wszystkie spółki chcą za swoją pracę więcej pieniędzy.

Łącznie wpłynęło 6 ofert, z czego najtańszą zaproponował polski oddział francuskiej firmy Safege S.A.S. - 3,85 mln zł. Oznacza to, że miasto musi dołożyć jeszcze 150 tys. zł, aby transakcja doszła do skutku. Oczywiście, o ile w przedstawionej ofercie nie będzie żadnych uchybień. Druga z najtańszych propozycji należy do spółki Drosystem - blisko 4 mln zł (tutaj trzeba dołożyć 300 tys. zł). W tych dwóch ofertach jest nadzieja na możliwie jak najszybsze wykonanie prac, bo kolejne kwoty są dużo wyższe. Wynoszą od 4,5 do 6,1 mln zł.

Na razie trwa analiza ofert. Projekt ma zostać wykonany do 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Przyjmując wariant optymistyczny, stanie się to w okolicy połowy 2025 r. Następnie, nadejdzie czas na prace budowlane. Według ogłoszonego w zeszłym roku Wrocławskiego Programu Tramwajowego 2.0, tramwajem na Maślice mamy zacząć jeździć do 2027 roku. Do tego czasu mają powstać linie tramwajowe na: Swojczyce, Klecinę, do szpitala na Borowskiej i jeszcze trasa autobusowa na Jagodno.

Więcej o zapowiedziach nowych linii tramwajowych można przeczytać tutaj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska