Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Maślice. Miasto szuka projektanta nowej trasy tramwajowej we Wrocławiu

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Trasa tramwaju na Maślice ma liczyć 3,2 km - od Tarczyński Arena do nowej, osiedlowej pętli
Trasa tramwaju na Maślice ma liczyć 3,2 km - od Tarczyński Arena do nowej, osiedlowej pętli Paweł Relikowski / Polska Press
Miasto zaczyna szukać projektanta całkowicie nowej trasy tramwajowej. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum Wrocławia.

Przetarg, który spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosi jeszcze w 2022 roku, dotyczy projektowania trasy tramwajowej na Maślice o długości ponad 3,2 km (4 km, jeśli liczyć pętlę).

Według wstępnej koncepcji trasa na Maślice zacznie się w pobliżu krańcówki torowiska przy Tarczyński Arena (ul. Pilczycka). Następnie pobiegnie wzdłuż północnej części ul. Maślickiej, na odcinku o długości 2 km. Potem odbije w lewo w kierunku ul. Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć się pętlą w pobliżu N-Parku na Maślicach. Znajduje się tam także linia kolejowa, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry.

- Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride na kilkadziesiąt aut – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

W zamierzeniu na trasie powstać ma 8 par przystanków:

  • na wysokości ul. Gosławickiej,
  • przy AOW,
  • przy ul. Rędzińskiej,
  • przy ul. Bogatyńskiej,
  • przy ul. Brodnickiej,
  • na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim,
  • przy ul. Suwalskiej,
  • przy ul. Królewieckiej.
Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu projektowania, na pewno znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie
Dokładny przebieg trasy poznamy po zakończeniu projektowania, na pewno znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru. Mapa prezentuje wstępną koncepcję Wrocławskie Inwestycje

– To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji 25 miesięcy – tłumaczy Justyna Kleczewska-Strąg, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji, nadzorujących wykonanie zadania. – Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej - na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej – mówi.

Projektowana trasa na Maślice ma zapewnić 11 tys. mieszkańcom dostęp do najbliższego przystanku w odległości do 500 metrów. Budowa tramwaju na Maślice jest jednym z kluczowych zdań Programu Tramwajowego 2.0 ogłoszonego w maju przez urząd miasta. Więcej o programie pisaliśmy tutaj:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska