Tramwaj na Jagodno... odjechał. Nie ma tematu w tym roku

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pawe£ Relikowski / Polskapress
Urzędnicy rozmawiali o skrzyżowaniu torowisk tramwajowego z kolejowym, dzięki czemu możliwe byłoby poprowadzenie linii tramwaju na Jagodno. Podczas spotkania Jacek Sutryk i dyrektorem oddziału PKP uzależnili podejmowanie decyzji od projektów prowadzonych przez inną spółkę kolejową. W praktyce oznacza to, że w roku 2021 już nic o tramwaju na Jagodno nie będzie postanowione.

Spotkanie prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka i Tadeusza Szulca, dyrektora Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA, odbyło się pod koniec stycznia. Urzędnicy rozmawiali m.in. o skrzyżowaniu obiecywanej przez władze miasta od kilkunastu lat linii tramwaju na Jagodno z istniejącą od lat kilkudziesięciu linią kolejową 285 przecinającą ul. Buforową.

Z ustaleń, jakie poczynili uczestnicy spotkania wynika, że w tym roku żadne decyzje w sprawie wyczekiwanego połączenia tramwajowego już nie zapadną.

Jacek Sutryk poinformował, że wraz z przedstawicielem spółki kolejowej ustalił, iż decyzje dotyczące tramwaju na Jagodno mogą być podjęte wtedy, kiedy spełnią się dwa warunki. Pierwszy to rozstrzygnięcie, czy urząd marszałkowski dostanie dofinansowanie na dobudowanie drugiego toru wzdłuż istniejącej linii kolejowej 285. Drugi to zapoznanie się z wynikami badań obciążenia linii kolejowej 285, 349 i 750 robionymi na potrzeby studium wykonalności modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego.

O dobudowanie drugiego toru na linii kolejowej 285 wnioskuje samorząd województwa do programu Kolej Plus. To linia w stronę Świdnicy, we Wrocławiu przecinająca ul. Buforową, Grota Roweckiego, Ołtaszyńską i Zwycięską. Obecnie trwa drugi etap naboru wniosków i potrwa on do końca listopada 2021. Dopiero po jego zakończeniu będzie wiadomo, czy urząd marszałkowski otrzyma pieniądze na dobudowanie drugiego toru.

Badania obciążenia ruchem linii kolejowej 285, czyli tej “po ziemi” oraz linii 349 i 750, które poprowadzone są na nasypie, powstają w ramach przygotowania do budowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Kolejarze planują zakończenie prac nad studium wykonalności na rok 2023 i nie wiadomo, czy wynikami z badań będą mogli podzielić się zanim oficjalnie zakończą przygotowywanie tego dokumentu.

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wasabiWKS

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

w
wieprz ze Świniar

Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

A
Andrzej Sosna

czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

b
bareja

Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,

J
Jacek Kaźmierczak

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

n
nie ma

Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.

m
mieszkaniec

Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.

w
wowka 54 r.

do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.

w
wrocławska chuliganeria

Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.

w
wieprz ze Świniar

Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

A
Andrzej Sosna

czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

b
bareja!

Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,

J
Jacek Kaźmierczak

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

n
nie ma

Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.

m
mieszkaniec

Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.

Dodaj ogłoszenie