Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Jagodno... odjechał. Nie ma tematu w tym roku

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pawe£ Relikowski / Polskapress
Urzędnicy rozmawiali o skrzyżowaniu torowisk tramwajowego z kolejowym, dzięki czemu możliwe byłoby poprowadzenie linii tramwaju na Jagodno. Podczas spotkania Jacek Sutryk i dyrektorem oddziału PKP uzależnili podejmowanie decyzji od projektów prowadzonych przez inną spółkę kolejową. W praktyce oznacza to, że w roku 2021 już nic o tramwaju na Jagodno nie będzie postanowione.

Spotkanie prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka i Tadeusza Szulca, dyrektora Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA, odbyło się pod koniec stycznia. Urzędnicy rozmawiali m.in. o skrzyżowaniu obiecywanej przez władze miasta od kilkunastu lat linii tramwaju na Jagodno z istniejącą od lat kilkudziesięciu linią kolejową 285 przecinającą ul. Buforową.

Z ustaleń, jakie poczynili uczestnicy spotkania wynika, że w tym roku żadne decyzje w sprawie wyczekiwanego połączenia tramwajowego już nie zapadną.

Jacek Sutryk poinformował, że wraz z przedstawicielem spółki kolejowej ustalił, iż decyzje dotyczące tramwaju na Jagodno mogą być podjęte wtedy, kiedy spełnią się dwa warunki. Pierwszy to rozstrzygnięcie, czy urząd marszałkowski dostanie dofinansowanie na dobudowanie drugiego toru wzdłuż istniejącej linii kolejowej 285. Drugi to zapoznanie się z wynikami badań obciążenia linii kolejowej 285, 349 i 750 robionymi na potrzeby studium wykonalności modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego.

O dobudowanie drugiego toru na linii kolejowej 285 wnioskuje samorząd województwa do programu Kolej Plus. To linia w stronę Świdnicy, we Wrocławiu przecinająca ul. Buforową, Grota Roweckiego, Ołtaszyńską i Zwycięską. Obecnie trwa drugi etap naboru wniosków i potrwa on do końca listopada 2021. Dopiero po jego zakończeniu będzie wiadomo, czy urząd marszałkowski otrzyma pieniądze na dobudowanie drugiego toru.

Badania obciążenia ruchem linii kolejowej 285, czyli tej “po ziemi” oraz linii 349 i 750, które poprowadzone są na nasypie, powstają w ramach przygotowania do budowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Kolejarze planują zakończenie prac nad studium wykonalności na rok 2023 i nie wiadomo, czy wynikami z badań będą mogli podzielić się zanim oficjalnie zakończą przygotowywanie tego dokumentu.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska