Tramwaj na Jagodno. Nie będzie go wcale albo miasto zrobi dwupoziomowe skrzyżowanie
Najważniejsze jest bezpieczeństwo
Zapowiadane rozmowy i negocjacje mogą nie przynieść pożądanego przez miasto skutku: - Konieczne jest zapewnienie bezpiecznego transportu publicznego. Najlepszym rozwiązaniem jest skrzyżowanie bezkolizyjne. Szczególnie w miejscu, w którym modernizowaną linią kolejową mają często i sprawnie przejeżdżać pociągi z prędkością do 100 km/h. Krzyżowałyby się z dwupasmowymi ulicami, ścieżką rowerową chodnikiem i tramwajem. W takim miejscu dla zapewnienia efektywnej, sprawnej i bezpiecznej komunikacji buduje się skrzyżowania dwupoziomowe – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK i dodaje, że jeśli rogatki będą zamykać się np. 5 razy w ciągu godziny tylko na 2 minuty, to dla samochodów i tramwajów przejazd ul. Buforową będzie koszmarem.
Istotne jest także oddziaływanie na środowisko: setki emitujących spaliny aut co kilka minut unieruchamianych w korku z powodu przejazdu pociągu. We Wrocławiu dobrym przykładem bezkolizyjnego poprowadzenia linii tramwajowej jest ul. Lotnicza. Przed pętlą Pilczyce tramwaj skręca pod poprowadzonymi górą pasami ruchu w stronę centrum miasta.