Tramwaj na ekspresowej S8. Moderusy jadą do Wrocławia

JEW
Tramwaj na MOP-ie przy drodze ekspresowej S8
Tramwaj na MOP-ie przy drodze ekspresowej S8 Czytelnik Arek
- Spotkałem tramwaj na ekspresowej S8 - pisze do nas Czytelnik i załącza zdjęcie Moderusa Bety. Tramwaj już w malowaniu wrocławskiego MPK stał na specjalnej lawecie zaparkowanej na MOP-ie przy drodze Warszawa - Wrocław. Podobne zdjęcie otrzymaliśmy od Czytelnika dosłownie tydzień temu. O co chodzi?

Moderusy Beta to tramwaje zamówione przez wrocławskie MPK, a produkowane przez Modertrans Poznań. Po Wrocławiu jeździ już kilkadziesiąt takich wozów. Te, które właśnie dojeżdżają, to końcówka ostatniego zamówienia na 10 tramwajów. Pierwszy pojazd z tej partii przyjechał do Wrocławia pod koniec lipca tego roku. Kolejne pojawiają się sukcesywnie co kilka, kilkanaście dni i mają zastąpić na wrocławskich torach najbardziej wysłużone Konstale. Transporty będą jeździły do końca roku.

Dlaczego tramwaje można zobaczyć akurat na MOP-ach drogi S8, a nie S5 z Poznania do Wrocławia? Wszystko wskazuje na to, że organizujący transport ponadgabarytowy wybrali dłuższą, ale bezpieczniejszą dla tak dużego zestawu drogę prowadzącą z Poznania autostradą A2 do węzła Stryków i dalej A1 do węzła z drogą S8, którą następnie do Wrocławia. Tramwaje na lawetach można spotkać w ciągu dnia na MOP-ach, bo szybciej i bezpieczniej prowadzić takie transporty nocami, szczególnie, że na koniec trzeba jeszcze przejechać ulicami Wrocławia do zajezdni.

Po dostarczeniu wszystkich Moderusów Beta we Wrocławiu będziemy ich mieli łącznie 56 sztuk. Krytycy tego tramwaju jako główny zarzut wysuwają brak niskiej podłogi w całym wozie - znajduje się ona tylko w jednym członie pojazdu.

W pełni niską podłogę ma następca Moderusa Bety, czyli Moderus Gamma, który był ostatnio testowany na wrocławskich torach. Na razie nie ma pewności czy w ogóle pojawi się w naszym mieście w większej liczbie. Będzie to zależało od wyników przetargu, które miasto może ogłosić jeszcze w tym roku. Chodzi o wybór tramwajów, które będą obsługiwały nowe trasy na Popowice i Nowy Dwór. Jednym z warunków będzie niska podłoga w całym pojeździe oraz oczywiście klimatyzacja. Te wymogi Gamma akurat spełnia.

Moderus Gamma to nowy tramwaj na wrocławskich torach. Ma w p...

Mobilnych ołtarzy jednak nie będzie?

Wideo

Komentarze 52

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mikol

I bardzo dobrze, że jadą. Każdy kolejny nowy tramwaj to dobra wiadomość.

G
Gość
23 września, 17:21, Miodny:

A to już w kraju nie ma transportu kolejowego a tak się jęczy co chwile że powietrze zatrute

23 września, 19:07, Jon:

Nie wiem co miałeś na myśli w swojej wypowiedzi ale jeżeli chodzi o formę transportu tramwaju to wyjaśnić Ci muszę że o ile chciałbyś to zrobić droga szynowa na trasie Po - Wr to zasilania w sieci są inne 600 V dla tramwaju i 3000 V dla pociągu itp. jeżeli to miałeś na myśli.

Idac Twoim tokiem rozumowania jesli chodzi o roznice w pradzie...to TIR na rope a tramwaj na prad i jakos sie dalo! :)

V
V
23 września, 22:52, Gość:

Widzę, że tak się promuje w naszym kraju ekologię, że tirami z Poznania do Wrocławia przewozi się tramwaje. W naszym kraju kolej nie istnieje?

Ty poważnie jesteś tak głupi, czy tylko udajesz?

t
tubyleX
23 września, 22:52, Gość:

Widzę, że tak się promuje w naszym kraju ekologię, że tirami z Poznania do Wrocławia przewozi się tramwaje. W naszym kraju kolej nie istnieje?

24 września, 03:16, Gość:

Też wymyślił! Pokaż mi taki długi wagon!

Też wymyślił, oczywiście że są takie długie: np. sześcioosiowy przegubowy wagon kieszeniowy serii Sdggmrss o długości ładunkowej ponad 32 metry.

Tramwaj Moderus Beta ma 28 m długości.

G
Gość
23 września, 22:51, ironman:

Bety to solidne tramwaje, zadomowiły się już dobrze we Wrocławiu, witamy więc kolejne sztuki.

Kpiny, czy wytyczne z urzędu?

G
Gość
23 września, 22:52, Gość:

Widzę, że tak się promuje w naszym kraju ekologię, że tirami z Poznania do Wrocławia przewozi się tramwaje. W naszym kraju kolej nie istnieje?

Też wymyślił! Pokaż mi taki długi wagon!

G
Gość

Widzę, że tak się promuje w naszym kraju ekologię, że tirami z Poznania do Wrocławia przewozi się tramwaje. W naszym kraju kolej nie istnieje?

i
ironman

Bety to solidne tramwaje, zadomowiły się już dobrze we Wrocławiu, witamy więc kolejne sztuki.

G
Gość

Ja rozumiem kupować nowe, ale może zaoferować nasze polskie stare Konstale np.Ukraińcom, Gruzinom, Kazachom albo Rosjanom, którzy borykają się z brakiem pieniędzy na nowy tabor, a stare ich gruchoty są 100 razy w gorszym stanie niż nasze co idą na złom. Niemcy, Austriacy, Holendrzy jakoś potrafią zarabiać na używanym taborze, a nam Polakom starcza parę groszy co się dostanie za kg złomu.

G
Gość

Czy w y nie macie innych problemów? :)

G
Gość

Pierwszy i ostatni moment kiedy przekroczy 60km/h. Czy to nie smutne?

K
Krótką pamięć
23 września, 13:27, hehe:

A jak rano przychodzi mi tramwajem jechać do pracy, to przyjeżdża stary strucel, w którym wiatr hula przez szczeliny w drzwiach i oknach. Wrocław - miasto z dykty.

23 września, 13:47, Gość:

Na jakiej linii? Ja już ledwo pamiętam, kiedy w codziennych dojazdach do pracy jechałem czymś pokroju rozklekotanego Konstala sprzed modernizacji.

A jeździło się niegdyś nawet 'ogórkowatym' 102Na.

Zapraszam na 24, złomy jeżdżą rano, wieczór i w południe i to w obie strony.

J
Jon
23 września, 17:21, Miodny:

A to już w kraju nie ma transportu kolejowego a tak się jęczy co chwile że powietrze zatrute

Nie wiem co miałeś na myśli w swojej wypowiedzi ale jeżeli chodzi o formę transportu tramwaju to wyjaśnić Ci muszę że o ile chciałbyś to zrobić droga szynowa na trasie Po - Wr to zasilania w sieci są inne 600 V dla tramwaju i 3000 V dla pociągu itp. jeżeli to miałeś na myśli.

C
Czarnyas
23 września, 10:51, żyj bida:

Zdecydujcie się wreszcie na jeden model i trzymajcie się tego!!! Ja nigdzie w Europie nie widziałem takiego cyrku na kółkach, jak we Wrocławiu, czy ktoś ma nierówno pod kopułą? We wszystkich normalnych miastach jest jeden model tramwaju do jasnej cholery!!!! W tej chwili w tym mieście mamy chyba z 10 modeli, każdy z innej stajni, każdy w innym wieku, do cholery, ile kasy muszą kosztować serwisy, części, szkolenia itp dla tylu różnych modeli!!!

Jeden model? We wszystkich miastach? To Ty chyba nigdy z sosnowca nosa nie wysciubiles. Zapraszam chocby do Pragi ;)

M
Miodny

A to już w kraju nie ma transportu kolejowego a tak się jęczy co chwile że powietrze zatrute

Dodaj ogłoszenie