Tramwaj jednak pojedzie na Nowy Dwór? Jest nowy przetarg, ale nie na torowisko

mkZaktualizowano 
Tramwaj na Nowy Dwór ma zapewnić szybki i wygodny dojazd mieszkańców tego osiedla jak również ludzi z pobliskiego Muchoboru Małego i Wielkiego do centrum miasta Fot. Tomasz Holod / Polskapresse
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły kolejny przetarg na budowę linii tramwajowej na Nowy Dwór. Tym razem urzędnicy podzielili inwestycję na osiem mniejszych i niezależnych zadań. Niestety, w tym przetargu nie zostało ujęte najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej.

Jeśli wykonawcy zostaną wreszcie wybrani, prace zostaną zrealizowane w ciągu niespełna dwóch lat. Na wykonanie poszczególnych zadań będą mieli od czterech do dwudziestu miesięcy. A co zostanie zrealizowane?

Wzdłuż całej przyszłej trasy tramwajowo-autobusowej od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej wycięta zostanie kolidująca z nią zieleń. Drugie zadanie obejmuje badania archeologiczne, kolejne modernizację stacji prostownikowej przy ul. Nabycińskiej, budowę "tramwajowej relacji skrętnej", czyli m.in torowiska, zwrotnic i sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu Podwala i ul. Sądowej, budowę łącznika kanalizacji deszczowej pomiędzy ul. Strzegomską a Fabryczną, budowę sygnalizacji świetlnej i instalacji podziemnych oraz kolektora deszczowego i 200 metrów torowiska oraz wpięcie go w już istniejące przy ul. Strzegomskiej, a także sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem na odcinku od ul. Smoleckiej do pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym.

Wrocławskie Inwestycje na oferty czeka do 4 lutego. Niestety, w przetargu nie zostało uwzględnione najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej. Zostanie na nie rozpisany odrębny przetarg.

Miasto ma problem z wyłonieniem wykonawcy (a obecnie wykonawców) trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór już od wiosny. W październiku na niczym spełzło podzielenie przez miejskich urzędników inwestycji na 22 odrębne zadania. Urzędnicy chcieli w ten sposób zwiększyć szanse na pozyskanie mniejszych wykonawców, których na rynku jest więcej. Ci zgłosili się tylko do 13 części inwestycji, a jedynie w trzech przypadkach zaproponowali stawki, na które stać miasto. Żadna z firm nie chciała zrealizować wówczas najważniejszych części inwestycji, czyli blisko trzech kilometrów torowiska pomiędzy wiaduktem nad ul. Smolecką na tyłach Dworca Świebodzkiego do ul. Strzegomskiej. Na początku listopada urzędnicy unieważnili przetarg.

Miastu daleko było także do zrealizowania tych trzynastu części inwestycji, na które znaleźli się chętni wykonawcy. Urzędnicy chcieli przeznaczyć na nie 160 mln zł a najtańsi oferenci oczekiwali niemal dwa razy tyle - 294 mln zł. Najbardziej niedoszacowana - aż
15-krotnie okazała się budowa łącznika kanalizacji deszczowej pomiędzy ul. Strzegomską i Fabryczną. Budowa sygnalizacji kosztowałaby z kolei miasto trzy razy więcej niż zamierza wydać, a zaprojektowanie i wybudowanie torowiska na ul. Rogowskiej razem z pętlą przy stacji Wrocław Nowy Dwór dwa razy. Budowa torowiska od pl. Orląt Lwowskich do ul. Smoleckiej razem z wiaduktem kosztowałaby z kolei o 40 mln więcej (62 proc.).

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 123

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
g
gość

ale Ty głupi jestes

O
Oby jak najprędzej

Najwyższy czas zamknąć tą paskudną budę.

p
phil

Nawet jak już będzie tramwaj na Nowy Dwór ( 5 - 10 lat ), to i tak dalej, ,,rondo" Pileckiego, Factory, Muchobór Wielki, wszystko utknie w gigantycznym korku.

////

Doucz się.

G
Gość

Nigdy nie było we Wrocławiu trolejbusów.

N
Nie

Nie stać nas na linię to zbudujmy protezę i wytnijmu wszystkie drzewa.
Najważniejsze, że budową niesprawnej linii zablokuje się ruch w kolejnej części miasta.

D
Do dziś w

Jeżdzą TROLEJBUSY i nie trzeba żadnych torów tramwajowych !!!!!!!!!!!
Kiedyś były też we Wroclawiu
Żadnych torów, wszedzie dojedzie tylko dać prąd.
I wyeliminować śmierdzące autobusy.

777

nie POtrzebUJE TORÓW BENDZIE CZYSTSZY

s
szczęśliwy

Arlekin jest, rzeźba na Wyspie Daliowej jest, przejście na Świdnickiej z ambitną księgarnią jest. Dziury w drogach są, rozwalone torowiska są. Nie może być wszystkiego malkontencie!

p
pierogi

tramwaje też stają w korkach, chyba że mają osobny pas na torowisko. Gdyby autobusy tak miały to też by nie stały

G
Gosc

Ty sam jestes przezytkiem technologicznym buhahaha

G
Gosc

Autobusy to przezytek jak chcesz to stoj w korkach sto razy lepszy jest tramwaj tak samo jak blachosmrody to przezytek to sobie mozesz pogadac tyle twojego nikt cie nie bedzie sluchal chej tramwaj

G
Gosc

A co blachosmrod ma miec zielone niech stoi pieszy musi przejsc

G
Gosc

Tylko autobus w korkach stoi lepszy tramwaj

G
Gosc

I bardzodobrze ze nie bedzie tramwaju po co nam tramwaj jak mamy duzo autobusow

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3