"Trasa, którą pokonał tramwaj to wspólna inwestycja Wrocławskich Inwestycji i MPK. Dzisiaj przejechaliśmy przez zmodernizowany odcinek od Legnickiej przez Złotoryjską i 700-metrowym fragmentem świeżo wybudowanej trasy autobusowo-tramwajowej do pętli Wrocławski Park Przemysłowy" – powiedział Wojciech Kaim Kierownik Projektu WI.
Przy ulicy Robotniczej pasażerowie będą mogli skorzystać z nowego przystanku "Wrocławski Park Przemysłowy" (dawny Pafawag), który znajduje się za wiaduktem kolejowym.
Za kilka tygodni przebudowane torowisko na Złotoryjskiej połączy kolejny odcinek TATu z Legnicką. Tym razem, tramwaje pojadą w stronę placu Orląt Lwowskich. Żeby tak się stało, muszą zostać zakończone prace na wiadukcie nad ulicą Smolecką. Nowa trasa tramwajowa będzie wykorzystana jako obwodnica dla ulicy Legnickiej, gdzie rozpoczną się remonty torów i nawierzchni.
Pierwotnie prace na Złotoryjskiej miały zakończyć się na początku maja. W trakcie prac robotnicy odkryli pod nasypem tramwajowym ludzkie szczątki. Sprowadzeni na miejsce archeolodzy odkryli kości należące do 28 osób. Mogiły te najprawdopodobniej należały do istniejącego w tym miejscu cmentarza.
"Z przekazów historycznych wiemy, że w tym miejscu był cmentarz. Na starych mapach Wrocławia widać, że w okolicy (Legnicka, Strzegomska, Złotoryjska) w XIX wieku zlokalizowany był cmentarz św. Barbary. Nekropolia funkcjonowała w latach 1852-1867. Epidemia cholery z roku 1866 szybko wypełniła cmentarz, który położony wtedy poza miastem, stał się miejscem pochówku ofiar. Szacuje się, że na chorobę zakaźną zmarło około 4 tysięcy wrocławian" - mówi nam antropolog Agata Hałuszko.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?