Tradycje wyścigów konnych we Wrocławiu sięgają średniowiecza. Na Partynicach konie ścigają się od 1907 r. Jak się zmieniał tor wyścigowy

Hanna Wieczorek
Tradycje wyścigów Konnych we Wrocławiu sięgają średniowiecza. Jednak pierwsze gonitwy z prawdziwego zdarzenia odbyły się w roku 1833 r. Tyle, że nie na Partynicach, a na Szczytnikach (tam, gdzie dziś znajduje się Hala Stulecia). Wyścigi przeniosły się na Partynice w 1907 roku i tam właśnie królują do dzisiaj. W najbliższą niedzielę, w ostatnim dniu wyścigowym w tym roku, odbędzie się finał III Mistrzostw Polski Kłusaków Francuskich zapowiada się na niezwykle interesujący pojedynek najlepszych zaprzęgów kłusaczych w Polsce. Zanim jednak będziemy się emocjonować wyścigiem zaprzęgów kłusaczych, zobaczmy, jak przez ponad sto lat zmieniał się Wrocławski Tor Wyścigowy.
Tradycje wyścigów Konnych we Wrocławiu sięgają średniowiecza. Jednak pierwsze gonitwy z prawdziwego zdarzenia odbyły się w roku 1833 r. Tyle, że nie na Partynicach, a na Szczytnikach (tam, gdzie dziś znajduje się Hala Stulecia). Wyścigi przeniosły się na Partynice w 1907 roku i tam właśnie królują do dzisiaj. W najbliższą niedzielę, w ostatnim dniu wyścigowym w tym roku, odbędzie się finał III Mistrzostw Polski Kłusaków Francuskich zapowiada się na niezwykle interesujący pojedynek najlepszych zaprzęgów kłusaczych w Polsce. Zanim jednak będziemy się emocjonować wyścigiem zaprzęgów kłusaczych, zobaczmy, jak przez ponad sto lat zmieniał się Wrocławski Tor Wyścigowy. Archiwum Gazety Wrocławskiej/Mikołaj Nowacki
Tradycje wyścigów Konnych we Wrocławiu sięgają średniowiecza. Jednak pierwsze gonitwy z prawdziwego zdarzenia odbyły się w roku 1833 r. Tyle, że nie na Partynicach, a na Szczytnikach (tam, gdzie dziś znajduje się Hala Stulecia). Wyścigi przeniosły się na Partynice w 1907 roku i tam właśnie królują do dzisiaj. W najbliższą niedzielę, w ostatnim dniu wyścigowym w tym roku, odbędzie się finał III Mistrzostw Polski Kłusaków Francuskich zapowiada się na niezwykle interesujący pojedynek najlepszych zaprzęgów kłusaczych w Polsce. Zanim jednak będziemy się emocjonować wyścigiem zaprzęgów kłusaczych, zobaczmy, jak przez ponad sto lat zmieniał się Wrocławski Tor Wyścigowy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie