MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Corolla tanieje o 12 tys. zł. To ostatnia szansa na oszczędny silnik 1.5

Paweł Piątek
Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż o 12 tys. zł. Okazja? To może być ostatnia szansa na zakup auta z tradycyjnym napędem. Niebawem na rynku namiesza unijna regulacja CAFE.
Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż o 12 tys. zł. Okazja? To może być ostatnia szansa na zakup auta z tradycyjnym napędem. Niebawem na rynku namiesza unijna regulacja CAFE. Toyota
Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż o 12 tys. zł. Okazja? To może być ostatnia szansa na zakup auta z tradycyjnym napędem. Niebawem na rynku namiesza unijna regulacja CAFE.

Toyota pozostaje w Polsce bezkonkurencyjna. Od początku roku zarejestrowano w już ponad 52 tys. samochodów. Rekordowy wynik daje japońskiej marce niemal 22 tys. egzemplarzy przewagi nad drugą na podium Skodą. Do sukcesu najbardziej przyczynia się Corolla – w ciągu sześciu miesięcy na drogi wyjechało 14 tys. sztuk tego modelu.

Corolla jest też najpopularniejszym nowym autem nad Wisłą. Kierowcy cenią ją za bogate wyposażenie standardowe, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz efektywne napędy hybrydowe. Toyota ma też propozycję dla osób poszukujących niedrogiego auta rodzinnego z tradycyjną jednostką wolnossącą. To Corolla Sedan z silnikiem 1.5 o mocy 125 KM – ta trzycylindrowa konstrukcja bez dodatkowych elektrycznych wspomagaczy (nie jest miękką hybrydą) okazuje się zaskakująco przyjazna na co dzień. Ale po kolei…

Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż
Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż o 12 tys. zł. Okazja? To może być ostatnia szansa na zakup auta z tradycyjnym napędem. Niebawem na rynku namiesza unijna regulacja CAFE. Toyota

Zaprojektowanie eleganckiego sedana w klasie kompakt nie jest łatwe. Japończykom jednak ta sztuka wyszła rewelacyjnie. Toyota Corolla w trójbryłowym nadwoziu to ładny samochód. Spójna, ponadczasowa sylwetka wpada w oko i nikt nie zaryzykuje też stwierdzenia, że bagażnik został doklejony na siłę. Świetny klimat panuje w kabinie. Kokpit sprawia wrażenie zawieszonego pod szybą, dzięki czemu zwiększa poczucie przestronności. Pochwalić trzeba wygodną pozycję na kierownicą i dobrą ergonomię otoczenia kierowcy z szeregiem tradycyjnych klawiszy i pokręteł. Ekran na środku zegarów może wyświetlać klasyczny lub cyfrowy prędkościomierz. Sprytnym rozwiązaniem jest przycisk aktywujący wentylację głównie dla kierowcy – pozwala to obniżyć zużycie paliwa przy jeździe w pojedynkę. Corolla Sedan z powodzeniem zmieści czwórkę pasażerów. Duży rozstaw osi 2,7 m pozwolił wygospodarować obszerne wnętrze. Mocną stroną japońskiego auta jest pojemny i regularnie ukształtowany bagażnik (471 litrów) z haczykami na torby.

Benzynowy silnik 1.5/125 KM w parze z automatyczną przekładnią Multidrive S szybko daje się polubić. Tak skonfigurowany samochód w mieście jest poręczny i wystarczająco dynamiczny. Na drodze ekspresowej czy autostradzie „zautomatyzowana” Corolla 1.5 prowadzi się gładko, a skrzynia przytomnie dobiera przełożenia. Automat daje też możliwość ręcznej zmiany wirtualnych biegów – lewarek w dół to redukcja na niższe przełożenie, do przodu na wyższe. No i spalanie: Toyota deklaruje zużycie paliwa na poziomie 5,8 l/100 km. Jednak w codziennej i spokojnej eksploatacji bez wysiłku można zejść do 5,2 l na setkę – podobne wartości osiąga hybryda.

Toyota Corolla Sedan z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM w każdej wersji wyposażenia kosztuje obecnie o 12 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Oferta specjalna dotyczy aut zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z automatyczną przekładnią Multidrive S. Jak oferta wygląda w szczegółach?

Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż
Toyota Corolla sedan to rodzinnie przestronne auto z dużym bagażnikiem. Teraz japoński kompakt z oszczędnym i niezawodnym silnikiem 1.5 jest tańszy aż o 12 tys. zł. Okazja? To może być ostatnia szansa na zakup auta z tradycyjnym napędem. Niebawem na rynku namiesza unijna regulacja CAFE. Toyota

Corolla Sedan 1.5 w bazowej wersji Active to teraz wydatek od 94 900 zł – za podobne pieniądze niektórzy oferują mniejsze auta segmentu B. Z kolei lepiej wyposażona Comfort z automatem Multidrive S z pakietem Tech kosztuje od 106 900 zł. Taki samochód oferuje 16-calowe felgi aluminiowe, 12,3-calowe cyfrowe zegary, a także system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym. Pakiet Tech podnosi standard o przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, inteligentny kluczyk czy bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Czy warto?

Od 1 stycznia 2025 roku zacznie obowiązywać nowa regulacja CAFE. Skrót oznacza Clean Air For Europe, czyli Czyste Powietrze dla Europy. Kryje się za nim nowy limit emisji z samochodów – ustalono go na poziomie 94 g CO2 na przejechany kilometr. W przypadku przekroczenia dozwolonego progu producenci będą musieli płacić 95 euro kary za każdy gram ponadwymiarowej emisji. Można spodziewać się, że część tych sankcji zostanie przeniesiona na kupujących, a to oznacza podwyżki w salonach samochodowych. W przypadku najmniejszych aut koszt obniżenia emisji będzie proporcjonalnie do ceny i marży najwyższy. Dlatego w 2025 roku wiele popularnych modeli może zniknąć z oferty ponieważ ich produkcja nie będzie opłacalna. Zmniejszyć się też może liczba dostępnych wersji napędowych i konfiguracji. Rychły wzrost cen oraz potencjalne zmiany w ofercie sugerują, że warto rozejrzeć się za autem już teraz - ten, kto liczy na obniżki w przyszłości, może się przejechać. Kupując auto przed końcem 2024 roku nie tylko uniknie potencjalnych zmian w cennikach, ale ma jeszcze szansę na zakup odmiany silnikowej, której nie będzie po 1 stycznia 2025 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska