Tośmy sobie popili! W 2015 r na alkohol poszło 60 mln zł!

Kacper Chudzik
W 2015 r wydaliśmy na procentowe trunki o 4 mln więcej niż w 2014

Do głogowskiego ratusza wpłynęły już wszystkie deklaracje właścicieli sklepów oraz lokali oferujących alkohol, dotyczące wpływów za sprzedaż napojów wyskokowych. Wynika z nich jasno, że mieszkańcy naszego miasta w 2015 roku wydali na alkohol więcej niż rok wcześniej. I to dużo więcej...

O ile w 2014 łączny wpływ ze sprzedaży alkoholu wyniósł 55,4 miliona złotych to w 2015 kwota ta wzrosła do 59,4. Jeśli podzielić to na ilość mieszkańców (67292 osoby) wychodzi na to, że przeciętny głogowianin w ubiegłym roku wydał na alkohol 897 złotych.

Najwięcej pieniędzy poszło na piwo oraz napoje zawierające do 4,5 proc alkoholu. W sumie głogowianie przeznaczyli na nie 33,3 mln. Drugie miejsce zajmują produkty zawierające ponad 18 proc. alkoholu. Na nie wydano w sumie 22,38 mln. Biorąc pod uwagę średnią cenę wódki, mieszkańcy naszego miasta za tą kwotę kupili około miliona półlitrowych butelek mocnego alkoholu, czyli po 15 butelek na głowę. Na wina i inne napoje mające w swoim składzie od 4,5 do 18 proc. alkoholu przeznaczono 3,7 mln zł. We wszystkich tych przypadkach kwota przewyższa tą wydaną w 2014 r.

Największy wzrost sprzedaży widać w sklepach. Jeśli chodzi o lokale gastronomiczne, to różnice wynoszą po kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Kupujemy tyle, że w sklepach czasem brakuje alkoholu

Postanowiliśmy zapytać sprzedawców jak wygląda sprawa handlu napojami wyskokowymi w naszym mieście z ich punktu widzenia. Jak się dowiadujemy, faktycznie widoczne jest bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu towary.

- I to nie tylko przy okazji świąt takich jak Dni Głogowa, choć wtedy właśnie jest najwięcej kupujących alkohol. Ale w zwykłe dni głogowianie też kupują duże ilości, zwłaszcza piwa - mówią nam sprzedawczynie z jednego ze sklepów przy ul. Grodzkiej. - Pamiętamy takie sytuacje, że w sklepie po prostu zabrakło alkoholu - dodają.

Chociaż kwoty te wskazują na to, że głogowianie piją więcej, to jednak na izbie wytrzeźwień lądowało mniej ludzi. W 2015 roku były to 1846 osoby, podczas gdy przed rokiem było ich 1887. Mniej było też wniosków do Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Miejskiej Głogów o skierowanie na odwyk. W 2015 roku wysłano ich 128, a w 2014 - 144.

Ale w statystykach Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny, które zajmuje się m.in. przeciwdziałaniem nadużywania alkoholu przez mieszkańców, był też odnotowany wzrost.

- W roku 2015 wzrosła liczba osób korzystających z pomocy i wsparcia w grupach terapeutycznych, grupach dla osób współuzależnionych, w punktach konsultacyjnych dla osób uzależnionych, dla osób doświadczających przemocy, w grupach pomocowych AA, oraz Al -Anon - mówi Sylwia Czaplicka-Downar, przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

A ile Wy wydajecie na alkohol? Czekamy na Wasze komentarze pod artykułem na naszej stronie www.tygodnikglogowski.pl.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3