Torowisko na Bardzkiej we Wrocławiu: do trzech razy sztuka? Miasto zaplanowało remont, ale od lutego nie może znaleźć wykonawcy projektu

OPRAC.:
Błażej Organisty
Błażej Organisty
Torowisko na Bardzkiej musi zostać zabudowane, aby powstał tam pas autobusowy.
Torowisko na Bardzkiej musi zostać zabudowane, aby powstał tam pas autobusowy. Facebook: Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
Udostępnij:
Nowe torowisko z pasem autobusowym. Taki jest plan na fragment ulicy Bardzkiej. Z tym że dotychczas potencjalni wykonawcy projektu byli za drodzy. Ich oferty przewyższały zaplanowaną kwotę ponad dwukrotnie. Może tym razem się uda?

Miasto zamierza przebudować torowisko tramwajowe w ulicy Bardziej na odcinku pomiędzy ul. Kamienną i al. Armii Krajowej (na granicy osiedli Huby i Tarnogaj).

Na wskazanym odcinku torowisko wraz z trakcją trzeba rozebrać i położyć nowe – zabudowane, ze słupami trakcyjnymi na zewnątrz jezdni – tak, aby mogły po nim jeździć także autobusy. Niezbędne jest także przebudowanie peronu przystankowego.

Długość dwutorowej trasy autobusowo-tramwajowej to około 160 metrów, natomiast długość zmienianej trakcji tramwajowej to około 270 metrów.

Torowisko na Bardzkiej we Wrocławiu: do trzech razy sztuka? Miasto zaplanowało remont, ale od lutego nie może znaleźć wykonawcy projektu
Dokumentacja przetargowa / Wrocławskie Inwestycje

Ponadto potrzebny jest projekt nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez zachodnią jezdnię ulicy Bardzkiej, a także projekt łącznika drogowego na północnym wlocie skrzyżowania z aleją Armii Krajowej.

Nowy pas autobusowy

Powyższe zadania mają być zrobione w ramach budowy pasa autobusowego w istniejącym torowisku na odcinku ulicy Bardziej od ul. Pięknej do Armii Krajowej.

Kierowcy nie powinni się martwić, że nowy pas autobusowy będzie utrudniał ruch samochodów. Wręcz przeciwnie. Jako że nowy pas autobusowy ma przebiegać po zabudowanym torowisku, a tym samym nie zostanie wytyczony na jezdni, może poprawić płynność jazdy autami.

Oferty dwukrotnie za drogie

Zanim to wszystko dojdzie do skutku, miasto musi znaleźć firmę, która wykona projekt budowlany. A próbuje już trzeci raz. Pierwsza próba miała miejsce w lutym. Przetarg został unieważniony z powodu zbyt drogich ofert. Najtańsza opiewała na 343 170 zł versus 179 000 zł, jaką zamawiający – spółka Wrocławskie Inwestycje – zamierzał zapłacić. Historia powtórzyła się w kolejnych miesiącach, z tym że najtańsza oferta była nawet droższa niż za pierwszym razem.

Jaki rezultat próby trzeciej? Przekonamy się w przyszłym tygodniu, kiedy Wrocławskie Inwestycje otworzą oferty. Jeżeli się uda, wykonawca dostanie rok na przygotowanie projektu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie