Torowiska tramwajowe na 11 głównych skrzyżowaniach wreszcie doczekają się remontu

mkZaktualizowano 
Remont torowiska tramwajowego, zdjęcie ilustracyjne
Remont torowiska tramwajowego, zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Siedemnaście rozjazdów tramwajowych na jedenastu najbardziej ruchliwych i zniszczonych wrocławskich skrzyżowaniach wymieni Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Aby nie sparaliżować kursowania tramwajów, prace zostaną podzielone na najbliższe dwa lata.

Zdaniem wrocławskich motorniczych, nawet połowa szyn tramwajowych w mieście nadaje się do remontu. Od czasu do czasu przekonują się o tym sami pasażerowie, gdy dochodzi do wykolejenia tramwaju. Najgorzej jest w centrum. - Przez pl. Legionów, skrzyżowanie Piłsudskiego i Świdnickiej, czy pl. Staszica, czy Legnicką przy Dolmedzie strach jechać. Czasem trzeba zwolnić do 5 km/h - alarmuje pan Wojciech, wrocławski motorniczy.

W ciągu najbliższych dwóch lat sytuacja poprawi się na jedenastu najbardziej ruchliwych i zarazem zniszczonych skrzyżowaniach. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na wykonanie i dostawę 17 rozjazdów. Aby nie paraliżować ruchu tramwajów w mieście, prace zostaną podzielone na cztery etapy.

Do końca przyszłego roku nowe rozjazdy pojawią się na pl. Legionów (rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony Dworca Głównego i ul. Zapolskiej) i na skrzyżowaniu Podwala z ul. Sądową (w Podwale od ul. Muzealnej oraz w Podwale od strony pl. Orląt Lwowskich), na skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i Piłsudskiego (dwa rozjazdy w ul. Piłsudskiego od strony Dworca Głównego i ul. Gabrieli Zapolskiej) oraz skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i Podwala (rozjazd w ul. Świdnicką od strony Opery).

W 2020 r. ZDiUM zamontuje nowe rozjazdy na pl. Dominikańskim (od strony ul. św. Katarzyny), skrzyżowaniu ul. Piotra Skargi i Teatralnej (dwa rozjazdy: od strony Dworca Głównego i pl. Dominikańskiego), Legnickiej i Złotoryjskiej przy Dolmedzie (rozjazd w ul. Złotoryjską), Kazimierza Wielkiego i Krupniczej (dwa rozjazdy od strony ul. Ruskiej i Świdnickiej), Hallera i Grabiszyńskiej, Hallera i Powstańców Śląskich oraz Małachowskiego i Pułaskiego (dwa rozjazdy w obu kierunkach).

ZDiUM w ramach inwestycji wymieni również szyny na dwóch najbardziej zniszczonych skrzyżowaniach. W 2019 r. nowe szyny pojawią się na pl. Legionów. Ich dostawę zaplanowano do 15 czerwca 2019 r., a w 2020 r. na pl. Dominikańskim (dostawa do 15 maja 2020 r.).

Wymiany rozjazdów i szyn na całych skrzyżowaniach, inaczej niż doraźne szlifowanie, czy napawanie szyn, nie będą wykonywane nocami. Pasażerowie MPK muszą więc przygotować się na zmiany rozkładu jazdy. Każda z planowanych inwestycji to kilka tygodni przerwy w kursowaniu tramwajów przez dane skrzyżowanie.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 34

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

---

Z Pułaskiego, UM czeka aż się "aktywiści" odczepią od tej wylęgarni szczurów i gołębi, jakim są te 4 kamienice, z których tylko 2 mieszkania w jednej z nich są czynne, z reszty dawno eksmisja.

Natomiast dobrym przykładem jest Ślężna. Zrobili kawałek i będą otwierać torowisko w sobotę, a druga część remontu będzie... w marcu.
To jeszcze gorsze niż przykład z Pułaskiego, bo na Ślężnej nie ma nic do wyburzenia, przekładania ani nic takiego.
Po prostu postanowili zrobić remont około kilometra torów w dwóch terminach.
A to torowisko było już 5 razy zamykane w ciągu 2 ostatnich lat .

O
Oby

I Vice Versa

m
mi

Nie wiesz gdzie jest nabliższa latarnia, lasy też wymagają strażniczek.

N
Nałapie tera

Maryjan ze zisu

G
Gość

Wymiana torowiska na Hallera i Powstańców Śląskich nic nie da, tu potrzeba gruntownego przebudowania całego skrzyżowania, żeby przejechać przez to skrzyżowanie i nie uszkodzić pojazdu trzeba jechac 5km/h!. Gorzej niż na wsi

c
coraz rzadszy czytelnik

gazeta wrocławska wreszcie przestała zaśmiecać kioski Ruchu!

M
Michał

Pożyjemy zobaczymy, czy miasto znajdzie wykonawców w zaplanowanym na te remonty budżecie. Ostatnio coś kiepsko z tym było

D
DX

Radosc jak przy decyzji o powstaniu kolei miejskiej i szybkiego tramwaju. Mieszkancy wiwatuja: Ra-fał! Ja-cek! Wy-mia-na roz-jaz-dów!

x
xyz

Mozna by za jednym zamachem to zrobic. Ale nie, poczekaja az sie jeden remont skonczy i wtedy zamkna ulice ponownie. Trzeba dbac o to zeby miec co robic. To Wroclaw.

K
Kasia Kozanów

Fatalne zarządzanie miastem i koszmarna antyobatelska polityka komunikacyjna to symbol władzy Wrocławia

A
Ag9

Chyba wiadomo dlaczego

m
merto

to już gruba robota , żeby utwardzić podtorze i umożliwić w przyszłości szybkie wymiany tych elementów najszybciej zużywających się

L
Leżę i kwiczę

Weropiczka? Buhahahaha

D
Demon.

Jak Wyzej.-

m
mieszkaniec, ktory ma dosc

mieszkam blisko remontowanego odcinka, codziennie tam prowadzi moja droga do pracy czy centrum, mam dosc.
najpierw oszolomy chcialy zachowac te rudery nazywając je eufemistycznie 'klasycznymi kamienicami' - na pewno, to zaledwie kilka starych, zapyzialych budynkow pasujacych jak pięść do nosa do tej częsci ulicy. w sąsiedztwie wielki auto-parking (myjnia, gaz), obok bloki, z tylu nowa developerka, na skrzyzowaniu wielkie molochy lat dwutysięcznych. Gdzie tam miejsce na te kamienice? remont nieopłacalny, ale oszołomy, które miasta nie znają (ale je miłośnikują) wiedzą lepiej. Siedziby bezdomnych, wszelkiej patologii etc mają swój przyczułek, jak ich z małacha wywalą za złamanie regulaminu. Najpierw szybko zburzyć kamienice w opłakanym stanie technicznym, potem, pozserzyc ten odcinek jezdni - aby komponowal sie z pozostałą częścią ulicy, od razu popatrzeć na wiadukt, jak to tam zaplanowac, aby byl wygodny przejazd samochodow i tramwajow, a potem polozyc nowy, rowny asfalt juz na skrzyzowaniu z sucha i dyrekcyjna i bedzie dobrze na kilka lat. remont tego odcinka sparalizowal na dobre cale centrum, miasto ma dosc, ludzie mają dość, a hiszpanie maja nas w d****. urzędnicy powinni tematem zainteresowac sie jeszcze w czerwcu, gdy nie bylo szans na dokonczenie budowy w terminie. a nie teraz zdziwienie, wywalanie. Nowe torowisko jest polozone wzdluz pulaskiego az do pl. wróblewskiego, wiec wystarczy zrobic remont od kościuszki do pilsudskiego + rozjazdy. Ale to wymaga myslenia. Okoliczni mieszkańcy beda wdzieczni za to, ze od razu wymieni sie pekajace rury i inne media. Oczekujemy zarowno swiatlowodu jak i nowych rurociagow, ale to sobie mozemy oczekiwac.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3