Tokarka szeroka, jak 4 tramwaje Plus. Wrocławianie wyślą ją do USA (ZDJĘCIA)

KSZ
To jedna z największych tego typu konstrukcji w Europie. Tokarka-kolos powstała w fabryce FAT na Grabiszyńskiej. Długość maszyny to 35 m, szerokość 10,5 m. Dla porównania, maszyna jest szersza niż cztery postawione obok siebie jeżdżące we Wrocławiu tramwaje Plus.

Wielka tokarka, która powstała we Wrocławiu, w kilkunastu kontenerach zostanie wywieziona do USA. Tam trafi do swojego nowego właściciela - Ellwood City Forge (która specjalizuje się w wyrobie elementów stalowych). Później wrocławianie przez kilkanaście tygodni będą ją ponownie montować. Kolos będzie służył do obróbki wyrobów hutniczych.

– Nad projektem od początku zeszłego roku pracowało około 30 osób. Kontenery z ogromną maszyną pakowane są codziennie i wysyłane do Hamburga, skąd drogą morską dostarczane są do USA - informuje Ireneusz Ostrowski z FAT-u, koordynator projektu związanego z największą tokarką.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
milo33
Na zabezpieczenia p.powodziowe i tak wydaje się miliardy, bo jak się tego nie zrobi to miliardy w danej dekadzie trzeba wydać na coroczne skutki gwałtownych przyborów wód. Więc skoro i tak trzeba wydać to dobrze to robić mądrze czyli tak ażeby wykorzystać wodę płynącą do transportu towarów. Zresztą rozwój floty i żeglugi pasażerskiej z przeznaczeniem turystycznym jest też dużym niewykorzystanym potencjałem - a możliwość zawijania takiej floty to kolejnych miast Polski zachodniej (i w kierunku Bydgoszczy) byłby świetynym produktem turystycznym... Byłby...
z
zastępca prezesa
Pozwolę sobie zauważyć, że do naszego portu w Gdyni zawija kontenerowiec duński. Może Amerykanie wolą skorzystać z kontenerowca amerykańskiego. A ten czeka w Hamburgu :) Do tego całkiem możliwe, że niemiecki port jest tańszy i szybciej dostarczają zamówiony towar :) A Odra swoją drogą jest mocno zapuszczona. Szkoda trochę...

i dobrej nocy Forumowiczom życzę :)
h
hutmen
wysła nie Fat ale Faco
Z
Zmal
Oni to biorą, a powinni kupować i przede wszystkim uczciwie płacić.
h
hieronim
Widać to, gdy porówna się system wodny Odry i Wisły. My byśmy też mogli eksploatować drogi wodne, bo infrastruktury mamy sporo (odziedziczonej po Niemcach), tyle tylko, że o nią nie dbamy. Bismarck miał rację - "Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą".
k
kolej na kolej
Do tej pory pokutuje mit taniego transportu rzecznego ponieważ nikt nie liczy kosztów budowy i utrzymania infrastruktury oraz szkód środowiskowych.
Zachód Europy ma kanały od czasów gdy nie było kolejowej czy też drogowej alternatywy to eksploatuje to co ma nie ponosząc kosztów budowy.
Lepiej inwestować w kolej która jest tańsza, bardziej ekologiczna, czynna cały rok a nie tylko podczas sprzyjających warunków pogodowych.
O
Olaf
I tu jesteś w błędzie. Po prostu czysta logistyka o raz wymagania zamawiającego. Dodam ,że gdzie pracuje to kontenery do USA też jadą do Hamburga z prostej przyczyny. Przejazd z Wrocławia do Hamburga jest szybszy niż z Wrocławia do Gdańska(dobre drogi ba autostrady) oraz jakoś usług w transporcie morskim i drogowym gdzie wszędzie liczy się czas a za spóźnienie niestety ale płaci ten kto wysyła.
e
edi799
Ciesz się, że nie podzielili na dwie strony :D coraz częściej im się to zdarza robić.
m
milo33
Gdyby to były Niemcy czy Francja transport takich elementów odbył by się śródlądową drogą wodną i został przeładowany w najlbliższym porcie czyli Szczecinie...
b
ble
to caly artykul?
M
M
W większości przypadków sposób i formę dostarczenia towaru wybiera zamawiajacy. Tak więc jeśli miałby wizję aby wiozły to ciężarówki do Portugalii to tak by było a skoro wybrał największy port w Niemczech i drugi z największych w europie to taka juz jego wola
x
x
Znowu dziennikarzyna idiota z gimnazjum?
"Wielka tokarka, która powstała we Wrocławiu w kilkunastu kontenerach, zostanie wywieziona do USA."

Czyli zbudowali ją w kilkunastu kontenerach tak? Przecinków się nauczcie używać!
l
largest
przecież Polska ma swoje porty morskie, do których zawijają kontenerowce!! ostatnio, był w Gdańsku , duński kontenerowiec, jeden z największych na świecie!! czy my zawsze będziemy niemcom kabzę nabijać??
M
Marasm
Jakiś nowy produkt amerykańskicj hut. Ci amerykanie co chwilę coś wymyślają. Wały chutnicze. Ciekawe. Albo wał redakcyjny to napisał.
k
kiler
"Dla porównania, maszyna jest większa niż cztery postawione obok siebie jeżdżące we Wrocławiu tramwaje Plus." nie jest wieksza tylko jest szersza.
Dodaj ogłoszenie