reklama

"To nie jest pęknięta szyna". MPK przejmuje torowiska od ZDiUM-u

Marcin KrukZaktualizowano 
Popękane szyny tramwajowe nie są rzadkością. Wykolejenia tramwajów robią wrażenie już tylko wtedy, kiedy zdarzają się trzy razy w jeden dzień. Przekazanie torowisk w zarząd MPK ma poprawić jakość dbania o ich stan. W MPK powstał już wydział zajmujący się torami, ale jeszcze nie wiadomo, kiedy formalnie torowiska i sieć przejdą w zarząd przewoźnika Fot. mk
Popękane szyny tramwajowe nie są rzadkością. Wykolejenia tramwajów robią wrażenie już tylko wtedy, kiedy zdarzają się trzy razy w jeden dzień. Przekazanie torowisk w zarząd MPK ma poprawić jakość dbania o ich stan. W MPK powstał już wydział zajmujący się torami, ale jeszcze nie wiadomo, kiedy formalnie torowiska i sieć przejdą w zarząd przewoźnika.

- Na pl. Słowiańskim szyna tramwajowa jest pęknięta w trzech miejscach. Tylko czekać na następne wykolejenie – alarmuje czytelnik. Szynie przyjrzeli się merytoryczni pracownicy ZDiUM-u: - Uszkodzenie widoczne na zdjęciu nie jest pęknięciem szyny. Ten element to zwrotnica i wymaga naprawy konserwacyjnej niektórych elementów – powiedziała rzeczniczka Ewa Mazur i wyjaśniła, że to wykonawca za każdym razem zamawia elementy zwrotnic u producenta: - Gdyż w momencie ogłaszania przetargu trudno przewidzieć, co dokładnie i w którym miejscu się zepsuje.

W najbliższym czasie będą naprawiane zwrotnice m.in. na pl. Bema, na ul. Słowiańskiej, na Jedności Narodowej i Nowowiejskiej. Potrzebne części mają dotrzeć do połowy listopada.

ZDiUM robi przeglądy okresowe torowisk w cyklach co pięć lat i co roku. Na podstawie tych przeglądów urzędnicy tworzą plan inwestycji i remontów. Oprócz tego drogowcy, jak zapewnia Ewa Mazur, reagują na zgłoszenia od MPK – sprawdzają je i jeśli można naprawić od ręki, robią to.

Czytaj także"Buspas skraca życie" - twierdzi profesor i apeluje o likwidację wydzielonych jezdni

- Jeśli jest to jednak bardziej skomplikowana naprawa lub wymiana, to wymaga uzgodnienia terminu naprawy pod kątem wyłączenia komunikacji z wydziałem transportu, uzgodnienia ewentualnych utrudnień w ruchu kołowym z organem zarządzającym ruchem drogowym, często opracowaniem projektu remontu i zorganizowaniem przetargu na wybranie wykonawcy – zastrzega Mazur. Rzeczniczka podkreśla, że aby skrócić czas napraw i nie czekać na dostawę potrzebnych części, ZDiUM zamówił 17 rozjazdów torowych.

Podobne szyny, jak te na pl. Słowiańskim można znaleźć w wielu miejscach. Stan torowisk sprawia, że często dochodzi do awarii. Wiele osób nie chce korzystać z komunikacji publicznej mówiąc, że nigdy nie są pewni, czy dojadą na czas.

W czerwcu Jacek Sutryk zapowiedział, że jesienią zarząd nad torowiskami i siecią zostanie zabrany ZDiUM-owi i przekazany wrocławskiemu MPK. Zdaniem prezydenta ma to usprawnić prace związane z utrzymaniem torowisk.

- Przekazanie zarządu nad torowiskami w ręce MPK jest procesem długotrwałym i skomplikowanym z uwagi na konieczność zachowania procedur dotyczących m.in. ustawy o zamówieniach publicznych, finansów publicznych czy budżetowania zadaniowego. Proces ten rozpoczął się 2 września - wyjaśnia Aleksander Łoś, rzecznik MPK. Urzędnik szacuje, że do końca października może potrwać przejmowanie przez przewoźnika umów, które zostały zawarte przez ZDiUM.

Czytaj takżePociągiem do centrum z Jagodna. PKP PLK zapowiada, że już w przyszłym roku

Aleksander Łoś przekonuje, że spółka MPK jest gotowa do zarządzania torowiskami. - Zainwestowaliśmy w nowy sprzęt. Na potrzeby prac torowych przystosowaliśmy nasz wóz techniczny, tramwaj Konstal N oraz dwa samochody, które będą służyć nowo powołanemu Wydziałowi Torów i Sieci. Nowa komórka MPK będzie odpowiedzialna za naprawę uszkodzonych torowisk – mówi rzecznik dodając, że w nowym wydziale pracują także osoby, które będą kontrolowały jakość wykonywanych robót.

MPK zapowiada, że kiedy już wszystkie formalności zostaną przeprowadzone, ruszy nowa polityka informacyjna. Każdego miesiąca mają być przedstawiane harmonogramy prac na najbliższe 30 dni. Dzięki temu kierowcy i pasażerowie będą mogli wcześniej dowiedzieć się o planowanych utrudnieniach.

Czytaj takżeTrudny weekend na Sobieskiego. Korki mogą być gigantyczne

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 83

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

oczywiście - to nie jest pęknięta szyna,

to jest roz[wulgaryzm]ona szyna!!!

G
Gość

Bankrut przejmuje bankruta.

G
Gość
20 października, 22:46, Gość:

Czy to ZDIUM, czy MPK.Do puki nie będzie porządnych torowisk,i sieci z konkretnych materiałów to będą cały czas awarie.Miasto musi inwestować w rozwój infrastruktury.Ale mądrze.

Miasto nie ma czego inwestowac. Robi ruchy prowizoryczne. Przy konktetnym finansowaniu nie ma rznicy kto zarzadza torowiskami czy to ZDIUM czy MPK.

K
Korekta tytułu

Mpk przejmuje zlomowiska xD

K
Kóltura i wiedza
20 października, 12:21, Gość:

MPK zgłasza ,ZDiUM się zbiera a dewastacja trwa ...ZDiUM to porażka np. jest zakaz palenia na przystankach a ZDiUM stawia tam popielniczki dla palaczy gdzie tutaj logika.

Dobra decyzja zarządu MPK będą naprawy szybkie bez pominięcia biurokracji .

20 października, 13:10, menadżer z d...y:

Kpisz czy o drogę pytasz? Między ZDiUM a MPK taka różnica jak między WKS-em za Mikstackiego Błazna a WKS-em za Surykotka - żadna. Jednym i drugim nieudolnie zarządza i finansuje 100% gmina Wrocław.

Jest i trzecie wyjście: Powołanie dymanicznej "spółki" celowej np. Wrocławskie Hyperszyny 2035 i przystąpienie do pracy od ustalenia budżetu 150 milionów/rok, budowy biurowca, zakupu 40 Cayennów i stworzenie 40 etatów nad- i podprezesów.

A szyny będzie spawał Pan Marian z zajezdnii za 3000 na rękę

20 października, 13:34, Ferma Brejzy:

Zero wiedzy miasto płaci na Wks jakieś 30 % ! I jeszcze na inne kluby lewackie organizacje itp

20 października, 13:44, figo:

Buahahahaaaaaaaa trollu skretyniały jakie 30%? 100% kosztów utrzymania. OD ZAWSZE. Ta trójka "byznesmanów" z koziej pipy to sobie nabyła pakiecik akcji od Mikstackiego po 1,3 miliona jako formę wkupu/łapówy/przychylnego traktowania przez jego sitwę. Do utrzymania drużyny ośle nie dopłacali ani złotówki bo już dawno poszliby z torbami. Ty uważasz ludzi za frajerów, że przy miesięcznych kosztach klubu ok. 2 mln zł ktoś z własnej, ciężkiej pracy będzie płacił siurkom z dołu tabeli 1,3 mln zł? Patałachom z podwórka, którzy chcą brać 50 tysi za 2-4 meczyki ligi podwórkowej w miesiącu? To kuźwa kup sobie klubik i ty płać, ok a jak nie to pysk w kubeł

Osioł to ciebie zrobił.....

L
Lubię bajki

Pani Ewa Mazur tak pięknie opowiada ....

K
Kotek
20 października, 21:50, anabella.:

ZDiUM nie radzi sobie z wieloma zadaniami. Prezes nominat prezydenta wcale nie jest aż tak przekonany co roli jaką ta firma pełnić powinna w życiu miasta.Najgorsze drogi w mieście w Polsce,brak dbałości o przyrodę- pousychane drzewa, zaniedbane parki, brudne nie myte chodniki , place np. w Rynku ale i w wielu, wielu innych miejscach. Rada kontrolująca ZDiUM skupiona jest na dietach a nie na nadzorowaniu i egzekwowaniu tego co ważne. Wszyscy syci, tłuści i zadowoleni z siebie. Kto mówi/pisze że inaczej to widzi to oczywiście się myli. Prezydent niestety za to odpowiada, ale tego niemiecka Gazeta, polskojęzyczna już tego nie napisze i przemilczy.

Bardzo dobrze napisane !!! 👌💪

G
Gość

W MPK powstał wydział, czyli co? Ludki ze ZDIUM'u zostały przeflancowane do MPK? Bo tak się to przecież robi.

G
Gość

Czy to ZDIUM, czy MPK.Do puki nie będzie porządnych torowisk,i sieci z konkretnych materiałów to będą cały czas awarie.Miasto musi inwestować w rozwój infrastruktury.Ale mądrze.

P
Piotr Starżyk

Samochody przeznaczyli ? Dwa! To chyba będą po buspasach jeździły ?

a
anabella.

ZDiUM nie radzi sobie z wieloma zadaniami. Prezes nominat prezydenta wcale nie jest aż tak przekonany co roli jaką ta firma pełnić powinna w życiu miasta.Najgorsze drogi w mieście w Polsce,brak dbałości o przyrodę- pousychane drzewa, zaniedbane parki, brudne nie myte chodniki , place np. w Rynku ale i w wielu, wielu innych miejscach. Rada kontrolująca ZDiUM skupiona jest na dietach a nie na nadzorowaniu i egzekwowaniu tego co ważne. Wszyscy syci, tłuści i zadowoleni z siebie. Kto mówi/pisze że inaczej to widzi to oczywiście się myli. Prezydent niestety za to odpowiada, ale tego niemiecka Gazeta, polskojęzyczna już tego nie napisze i przemilczy.

:)

Na skrzyżowaniu Słowiańskiej i Jedności tych napraw w ostatnim miesiącu było więcej niż 4 :)

Jednego dnia były dwie...

Więc niech nie opowiadają bajek :)

J
Jacek 😃🥰🏳️‍🌈🌈
20 października, 13:43, 🏳️‍🌈🌈😃Jacek:

Wszystkim nam zależy na pięknym Wrocławiu!

Kochani Wrocławianie!

Europejczycy!

Zgłaszajcie proszę gdzie jeszcze wymalować wam buspas?

Pozdrawiam 🥰😃🌈🏳️‍🌈

20 października, 13:50, misio:

🇧🇴🇧🇴🐱🐱🐱 Wielce Kochany Przyjacielu nasz Surykotku!

Spełniasz w 130% nasze marzenia i oczekiwania

Kcemy Kieszonkowych Parków tylko dla Kotkuff i zamknięcia wszystkich ulic

Wygonić pieski, autka, hetero i porno z naszego deptakowego miastka!

Wszystkie dobre ludzie w parach mają chodzić z kotkami i cieplutko się psytulać

Won z estakadami, mostami, spalarniami, rurociągami. Mogą zostać [wulgaryzm]i....

Całuuuuusssski cieplutkieeeee 👍🇧🇴🐱🇧🇴🇧🇴🐱

Kochani!

Kiedy już przegonimy tych paskudnych heteryków w ich cuchnących puszkach z dróg i ich [wulgaryzm]ące wszędzie psy z trawników, co chcecie abym jeszcze dla was zrobił?

Może cokwartalna parada równości w każdym parku?

Tęczowe buspasy?

Zgłaszajcie proszę pomysły Kochani!

130% to wciąż mało dla mnie!

Trzymajcie się cieplutko!

🥰🏳️‍🌈🌈💪😃

Wrocław stron!

G
Gość
20 października, 12:26, Gość:

Porażka MPK to Nadzór Ruchu coś się dzieje zjeżdża 7 wozów nadzoru ruchu czyli 14 ludzi lub więcej i czeka na 2 roboli którzy wykonują naprawę pod nadzorem 14 ludzi, Bareja by się uśmiał :)

20 października, 12:50, Gość:

Oto przykład tępego trolla i kłamcy i idioty. Na jednej zmianie jest maksymalnie 4 radiowozy Nadzoru Ruchu a najczęściej są 3 lub 2 !!!!

Roboty mają full!!! Często nie ma kto pojechać do zdarzenia a tępak widzi 7 radiowozów w jednym miejscu. Nawet do psychiatry już za późno!!!

20 października, 15:19, magic:

Niestety cała masa tu takich troli wypisujących bzdury i kłamstwa, mam tylko nadzieje, że ludzie nie łykają bezrefleksyjnie tych farmazonów.

Stare wiadomości - jest tylko 5 samochodów trolu um.

a
antysytemowy

Ale za to miasto stac na nowe bezuzyteczne sciezki rowerowe , albo bus pasy... To przeciez ma poprawic komunikacje. To po szynach widac jak miasto dba o komunikacje.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3