Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To jeden z najdroższych i największych remontów we Wrocławiu. Właśnie ruszył

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Przebudowa torowiska tramwajowego MPK na Biskupinie we Wrocławiu.
Przebudowa torowiska tramwajowego MPK na Biskupinie we Wrocławiu. Gazeta Wrocławska
Umowa podpisana i prace już trwają. Powstaje nowe, zielone torowisko tramwajowe na Biskupinie. Sprawdź, kiedy zakończy się przebudowa.

Ruszyła jedna z największych inwestycji zaplanowanych w tym roku przez wrocławskie MPK. Prezes spółki przewozowej podpisał umowę z firmą, która wybuduje nowe, zielone torowisko tramwajowe na ulicy Olszewskiego między zajezdnią Dąbie, a pętlą na Biskupinie. Koszt inwestycji to 20 mln złotych. Prace potrwają blisko 3 miesiące.

Wraz z podpisaniem umowy przez prezesa MPK Krzysztofa Balawejdera i szefa wrocławskiego Zakładu Sieci i Zasilania Krzysztofa Surówkę, pracownicy tej firmy rozpoczęli cięcie szyn i demontaż starego torowiska. Umowę podpisano w zabytkowym tramwaju Gustaw.

To największa inwestycja remontowa MPK w tym roku. Koszt wszystkich prac to blisko 20 mln złotych. – Na nowo powstaną dwa tory o długości blisko dwóch kilometrów, a także pętla na Biskupinie wraz z bocznym torem dla tramwajów i budynkiem socjalnym dla motorniczych MPK – powiedział nam Krzysztof Surówka.

Torowisko na Biskupinie powstanie w podobnej technologii jak to budowane właśnie na alei Hallera, czyli będzie to tzw. zielone torowisko. Będzie zarośnięte trawą, a widoczne będą jedynie same szyny. Najpierw teren zostanie odwoniony, a także wymieniona zostanie sieć trakcyjna, oraz kable ją zasilające. Przebudowane zostaną także perony przystankowe i przejazdy przez torowisko.

Prace na Biskupinie zaplanowano do końca października, ale być może uda się je zakończyć około 10 października, tak by tramwaje pojechały nowymi torami wraz z powrotem studentów.

W związku z rozpoczętą przebudową torowiska tramwajowego na ulicy Olszewskiego zmieniły się trasy kursujących tamtędy tramwajów. Trasa linii nr 2 i 10 została skrócona do tymczasowej pętli na terenie zajezdni „Dąbie” (przystanek „Tramwajowa”). Trasy linii 1 i 4 skrócono do pętli ZOO przy skrzyżowaniu ulicy Wróblewskiego i Kopernika.

Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska tramwajowego na Olszewskiego, uruchomiono linię autobusową 701, która kursuje pomiędzy Halą Stulecia a pętlą „Bartoszowie". Autobusy 701 jeżdżą w dni robocze średnio, co 7 minut, a w wolne dni – co 10.

Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 1, 2, 4 lub 10 mogą kontynuować podróż autobusem tej linii na całej trasie przejazdu.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska