To będzie najdłuższy most w Legnicy [FILM, WIZUALIZACJE]

Mateusz Różański

Wideo

Zobacz galerię (26 zdjęć)
Budowa zbiorczej drogi południowej w Legnicy wchodzi w kluczowy etap. Na Kaczawie widać już najnowszy most.

Budowa trzeciego mostu na Kaczawie w centrum Legnicy weszła w najważniejszy etap. Montowane są 28-metrowe belki mostowe. Każda z nich waży około 30 ton. Nie ma wątpliwości, że to najbardziej skomplikowana i jedna z najtrudniejszych operacji na budowie zbiorczej drogi południowej.

W sumie na podporach zostaną ułożone 64 belki. Wszystkie trafiły do Legnicy z Łodzi, gdzie zostały przygotowane. Imponujący jest również sprzęt używany przy ich instalacji, bowiem do układania belek używany jest jeden z największych w kraju dźwigów kołowych. Finał prac z belkami zaplanowany jest na sobotę.

Postęp budowy najbardziej widoczny jest na ul. Bielańskiej. Tutaj powstały już chodniki ze ścieżką rowerową, rondo i budowany jest parking. Najwięcej trudności sprawiały roboty podziemne, związane z kanalizacją, które zostały już zakończone. Z kolei od strony ul. Jaworzyńskiej budowane są obecnie chodniki i ścieżki rowerowe.

- Ostatnio szedłem do parku od strony ulicy Bielańskiej. Muszę przyznać, że nie poznałem tego miejsca. Prace naprawdę postępują błyskawicznie. Mam tylko nadzieję, że równie szybko uda się ogłosić przetarg na kolejny etap budowy tej drogi, już do osiedla Piekary - mówi Mieczysław Pawelczyk, legnicznin.

Co powstaje obecnie w ramach zbiorczej drogi południowej? To m.in.: najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m), ok. 1600 m drogi od ul. Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi, cztery mniejsze mosty nad Młynówką, dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy), parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski, podziemne przejście dla pieszych łączące letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim, 14 km kabli i rur podziemnych.

Inwestycja ma się zakończyć jesienią tego roku. W umowie wpisana jest data oddania inwestycji do 30 października 2017 roku.

Wartość tego etapu budowy zbiorczej drogi południowej to blisko 60 milionów złotych.

Prace wykonuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty - Łódź” SA z Łodzi (jako lider) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego SA z Torunia (jako partner).

Co ważne, to pierwsza w historii miasta inwestycja finansowana na zasadzie forfaitingu. Oznacza to tyle, że w tej chwili całość jest finansowana przez wykonawcę.

Miasto zapłaci za budowę po oddaniu inwestycji i przeniesieniu wierzytelności na samorząd. Legnica będzie miała na to siedem lat.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
prawnik
Droga powstała w oparciu o nieaktualną i zawierającą błędy merytoryczne dokumentację. Sprawa powinna trafić do prokuratury.
W
WRO
Further comments not required
A
Awa
We Wrocławiu pierdzistolki magistrackie likwiduja jedno przejscie a nad innymi......maluja zebry. Od glodu, ognia i Dutkiewicza wybaw nas Panie....
w
wk
co to za droga,skąd i dokąd.Nie każdy zna Legnicę
Dodaj ogłoszenie