Tiry nie dają im żyć. Urzędnicy zrobili pod ich oknami...

    Tiry nie dają im żyć. Urzędnicy zrobili pod ich oknami objazd dla ciężarówek

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Popękane ściany domów, hałas i zanieczyszczenie, a do tego życie przy ruchliwej i niebezpiecznej trasie - to codzienność na ul. Kowalskiej

    Popękane ściany domów, hałas i zanieczyszczenie, a do tego życie przy ruchliwej i niebezpiecznej trasie - to codzienność na ul. Kowalskiej ©Tomasz Hołod

    Mieszkańcy ul. Kowalskiej cierpią z powodu aut ciężarowych, które kursują pod ich oknami. Takie "atrakcje" zafundowali im... wrocławscy urzędnicy, którzy wytyczyli tamtędy objazd dla ciężkich pojazdów.
    Popękane ściany domów, hałas i zanieczyszczenie, a do tego życie przy ruchliwej i niebezpiecznej trasie - to codzienność na ul. Kowalskiej

    Popękane ściany domów, hałas i zanieczyszczenie, a do tego życie przy ruchliwej i niebezpiecznej trasie - to codzienność na ul. Kowalskiej ©Tomasz Hołod

    Wcześniej ciężarówki jadące z Wrocławia w stronę Jelcza-Laskowic mogły poruszać się przez mosty Chrobrego i most Strachociński w ciągu ul. Swojczyckiej. Ale w 2011 r. urzędnicy zakazali tirom przejazdu tą drogą i wyznaczyli objazd przez Kowalską i jej przedłużenie, czyli ul. Miłoszycką.

    Efekt? - Ciężarówki rozjeżdżają Kowalską w dzień i w nocy. W godzinach szczytu nie sposób tędy przejść - opowiada Artur Kazimierowicz z rady osiedla Kowale. - W moim nowym domu popękały już ściany. W starszych budynkach jest jeszcze gorzej - dodaje jego sąsiad Ireneusz Gawroński.

    Mieszkająca na Kowalach Anna Piwowarska-Jakób mówi, że poziom hałasu znacznie przekracza tam normy. - A najgorsze, że jest niebezpiecznie. Kowalska w ogóle nie jest przystosowana do takiego ruchu. Brakuje przejść dla pieszych, pobocza czy chodnika. A przecież tu jest szkoła podstawowa - mówi.

    Część ciężarówek dojeżdża do pobliskich przedsiębiorstw: Volvo i 3M. - My mamy kłopot, lecz miasto ma dzięki tym zakładom duże podatki. Ale żadna część tych dochodów nie trafia do nas - żali się Kazimierowicz.

    Krzysztof Kubicki z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że trzeba było wprowadzić zakaz dla tirów, bo mosty Chrobrego i Strachociński są w fatalnym stanie. - Remont mostów Chrobrego zapisano w Planie Inwestycyjnym Wrocławia na lata 2015- 2016 - tłumaczy. Most Strachociński będzie zaś budowany od nowa w 2014 roku, przy okazji prac nad Węzłem Wodnym.

    Żeby choć trochę ulżyć mieszkańcom Kowalskiej, urzędnicy wprowadzili tam ograniczenie przejazdu dla ciężarówek jadących od strony Jelcza-Laskowic. Tiry mogą poruszać się tam tylko przez kilka godzin w ciągu doby. Ale zakaz jest notorycznie łamany. - Kierowcy nic sobie z niego nie robią. Wielokrotnie zgłaszałam to policji, ale funkcjonariusze nie reagują - mówi Anna Piwowarska-Jakób.

    Paweł Petrykowski z policji przekonuje, że patrole pojawiają się w okolicy regularnie. - Reagujemy na wszystkie sygnały. Ale podczas 80 proc. kontroli okazuje się, że kierowcy ciężarówek mieli pozwolenia na przejazd wystawione przez urząd miejski - twierdzi.

    Za nielegalny wjazd grozi mandat 350 zł i 3 punkty karne. Rzecznik nie podaje jednak szczegółów: ilu policjantów i jak często sprawdza okolice, bo... policja nie prowadzi takich statystyk.

    Sytuację uratowałby nowy odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia - z Łanów do Długołęki. Dzięki tej drodze auta jadące od strony Siechnic w kierunku Warszawy nie musiałyby w ogóle wjeżdżać do miasta. - Mamy pozwolenie środowiskowe. Teraz projektujemy drogę - powiedział nam wczoraj Kszysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

    Budowa tej trasy ma pochłonąć około 170 milionów zł. Możliwe, że prace rozpoczną się w 2016 r.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (25)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    arleta

    kotarska (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    nie wiem jak dojechać do pani domu chce z panią się spotkać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    itd

    Zgłoś naruszenie treści

    pol http://www.expressilustrowany.pl/artykul/1065020,straszyn-one-way-straszyn-marilyn-kuchenne-rewolucje,id,t.html miasto

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wystarczą 4 miliony i problem znika

    Budowlaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Wystarczy wydać 4 miliony i remont mostów Chrobrego będzie załatwiony. Wiem to bo sam to liczyłem. A tu Prezydent wydaje 10 milionów na Sylwestra, 120 milionów na dla nikogo niepotrzebny tor na...rozwiń całość

    Wystarczy wydać 4 miliony i remont mostów Chrobrego będzie załatwiony. Wiem to bo sam to liczyłem. A tu Prezydent wydaje 10 milionów na Sylwestra, 120 milionów na dla nikogo niepotrzebny tor na rolki. Gdzie dbałość o mieszkańca? Tylko marketing i marketing. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No właśnie patrole policji pojawiają się tam regularnie...

    Troy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    No właśnie patrole policji pojawiają się tam regularnie. I to jest problem bo gdyby pojawiały się nie regularnie to by te cholerne TIRY odławiali.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zaraz, zaraz, most Strachociński budowany od nowa w 2014?

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    I jednocześnie remont na Curie-Skłodowskiej, toż to marzenie prezesa Akcji Park Szczytnicki, zero samochodów na wyspie. Nareszcie spokój.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie pasuje się to prosze się wyprowadzić

    master (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 15

    każdy może zmienić miejsce zamieszkania, jak kupiłeś mieszkanie koło drogi to dziwne ze spodziewasz się ze po niej bedą jeżdzić tylko ekologiczni rowerzyści.

    tiry są i bendą bo taka jest polityka...rozwiń całość

    każdy może zmienić miejsce zamieszkania, jak kupiłeś mieszkanie koło drogi to dziwne ze spodziewasz się ze po niej bedą jeżdzić tylko ekologiczni rowerzyści.

    tiry są i bendą bo taka jest polityka państwa transport rzeczny i kolejowy jest nie opłacalny w polsce.

    mieszkańcy kowal ....każdy ma ten problem i szczerze g..no mnie i każdego tutaj obchodzi wasze położenie.

    są ważniejsze problemy w kraju i w naszym mieście np. dlaczego obwodnica nie jest ukończona? nikt nie ponosi odpowiedzialności za nic to są prawdziwe problemyzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a może trochę zrozumienia ????

    mieszkaniec Kowal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Ciebie może i nie obchodzi i wcale się nie dziwię, ale jakbyś chwile postał przy tej ulicy to pewnie zmieniłbyś zdanie. Ulica wąska, ledwo mijają sie dwa tiry, predkość maksymalna i tylko jeden...rozwiń całość

    Ciebie może i nie obchodzi i wcale się nie dziwię, ale jakbyś chwile postał przy tej ulicy to pewnie zmieniłbyś zdanie. Ulica wąska, ledwo mijają sie dwa tiry, predkość maksymalna i tylko jeden świst słychać. Korki od korony prawie do Mydlanej a przejście na drugą stronę ulicy graniczy z cudem. Wiem, że samochody muszą jeździć, sam nim jeżdżę ale nasze osiedle jest zbyt małe i niedostosowane do takiego ruchu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Krzysztof Kubicki ze ZDiUM?

    Zaniepokojony (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    A gdzie ulubienica wszystkich wrocławian, pani Mazur? Awansowała?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pani Mazur

    Rafał, ten Rafał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12

    jest rzecznikiem w tylu spółkach miejskich, że nie nadąża z odbieraniem wypłat, a co dopiero tracić czas z jakimiś dziennikarzami.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    ta gąska kompromituje się każdą wypowiedzią........

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyż nie jest to genialny wynalazek ?

    Genialny wynalazek: (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

    - wprowadzić zakaz ruchu (aby zamknąć gęby mieszkańcom) i wydać pozwolenia na przejazd (aby zamknąć gęby kierowcom).

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mam rozwiązanie! Skuteczne!

    Palatas Walerian (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    Należy zamknąć te mosty do czasu ich remontów. Podobne zastosowaliśmy na Nowym Dworze i się sprawdza!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ja mam jeszcze skuteczniejsze

    havranek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16

    Zamknąć wszystkie mosty łączące wrocławski rynek z Ramiszowem. Niech dojeżdża przez Bielany. Gwarantuję, że od razu znajdą się pieniądze na remonty wszystkich mostów w mieście.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Będzie sylwek w rynku, będzie sylwek w rynku...

    Hurra, niech żyje Jego Osoba! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

    będą meczyki na stadionie, będą meczyki na stadionie. ... i olimpiada w wyścigach na wrotkach!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo