TIR-y na lewym pasie, nikt się nie zatrzymuje. Zobaczcie nagranie strażaków, którzy jechali do wypadku na A4 [FILM]

Katarzyna Zimna
Katarzyna Zimna
We wtorek (26 stycznia) na autostradzie A4 doszło do zderzenia busa z ciężarówką. Po raz kolejny służby miały problem z dojazdem na miejsce wypadku. Zobaczcie nagranie z kabiny wozu strażackiego poniżej.

Do wypadku, który wydarzył się na autostradzie A4 na wysokości Chojnowa, zostali wezwani m.in. strażacy z OSP Zagrodno.

Kierowca busa z dużą prędkością wjechał w tył ciężarówki. Siła uderzenia była tak ogromna, że część kabiny uległa całkowitemu zniszczeniu, a do uwolnienia nieprzytomnego pasażera potrzeba było koordynacji wielu strażaków oraz sprzętu. Mimo podjętych działań resuscytacyjnych nie udało się przywrócić poszkodowanemu funkcji życiowych - relacjonowali strażacy.

Po raz kolejny służby miały problem z dotarciem na miejsce!

Pokazywaliśmy Wam już film zarejestrowany tego dnia przez strażaków z Brochocina:

Teraz swoje nagranie pokazali strażacy z Zagrodna. Zobaczcie TUTAJ - KLIK!

Tworzenie korytarza życia to dla wielu kierowców nadal trudna sprawa. W tym miejscu apelujemy do kierowców! Korytarz życia to WASZ obowiązek! Każda minuta jest na wagę ŻYCIA! - apelują strażacy.

KORYTARZ ŻYCIA - OBOWIĄZEK KIEROWCÓW - JAK GO UTWORZYĆ

Przypominamy obowiązujące przepisy:

Art. 9. ustawy Prawo o ruchu drogowym
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

2. W warunkach zwiększonego natężenia ruchu pojazdów utrudniającego swobodny przejazd pojazdu uprzywilejowanego w celu umożliwienia swobodnego przejazdu tego pojazdu:
1) na jezdni z dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku kierujący pojazdem poruszający się lewym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej lewej krawędzi pasa ruchu, a kierujący pojazdem poruszający się prawym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej prawej krawędzi pasa ruchu;
2) na jezdni z więcej niż dwoma pasami ruchu w tym samym kierunku kierujący pojazdem poruszający się skrajnym lewym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej lewej krawędzi pasa ruchu, a kierujący pojazdami poruszający się pozostałymi pasami ruchu są obowiązani usunąć się z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej prawej krawędzi pasów ruchu.

TIR-y na lewym pasie, nikt się nie zatrzymuje. Zobaczcie nag...

Po co nam Polski Ład?

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Motocykliści w miastach – nagminnie przekraczają dopuszczalną prędkość

Często popisują się swoimi „maszynami” ryczącymi silnikami - podkręcanymi tłumikami( przekraczają dopuszczalną ilość decybeli dla uzyskania większej mocy).Jeżdżą nocami po osiedlach zakłócając ciszę nocną.

Jazda slalomem między pojazdami, jazda na jednym kole , jazda tabunami obok siebie.

Błędów jazdy jest mnóstwo.

G
Gość

Często jadą na trzech pasach, bo się wyprzedzają i kto im co zrobi?

G
Gość

No i co panie redaktorze ???

Co Pan radzi?

G
Gość
2 lutego, 09:13, Gość:

Zamiast pisać bzdury ... pomierzcie sobie szerokość tej pseudo autostrady ... korytarz jest możliwy tylko jak obok siebie stoją auta osobowe .... z TIRAMI już nie jest to możliwe bo za wąsko tam jest ... ba jak jeszcze przebiega pod wiaduktem to tam jest jeszcze bardziej jest wąsko.

Jezdnia autostrady - pobocze jest tam nie utwardzone, nie ma pasa awaryjnego, często tuż obok jezdni są już barierki .. .40 ton raczej nie parkowałbym na nieutwardzonej części bo nikt nie deklaruje ile to ton tam wytrzyma i czy taki TIR nie osunie się to rowu, ruszy z tego miejsca .. a wtedy zrobi sie problem bo następna "ekipa" będzie musiała do niego jechać.

Policja powinna zablokować ruch i karetki i straż powinna dojechać od strony czoła .. a nie pchać sie przez 10 km korka.

Oni kiedyś tłumaczyli, że to, panie, tego, nie-moż-li-we wjechać pod prąd, bo niebezpiecznie. Ja też nie rozumiem, jak ma być niebezpiecznie na pustej, zatkanej autostradzie, ale oni tak mówią.

G
Gość
1 lutego, 19:41, www.tirynatory.pl:

A co TIRy robiły na lewym pasie? Mało miejsca mają na prawym? I po co te kolumny tirów? Nie można tego towaru koleją przewieść?

Kiedy się w końcu rząd weźmie za tych półgłówków w tirach i wyeliminuje transport tirowy?

Dlatego należy porządnie wypałować kierowców tirów plus solidny mandat za blokowanie ruchu. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha

Koleją ubawiłem się ... spróbuj coś przewieźć koleją :) ... jak to kolego od logistyki w pewnej fabryce betonowych elementów powiedział ... tam jest bardzo drogo, bardzo długo .. a i tak nie deklarują konkretnego czasu, i za nic nie odpowiadają ... a firma ma torowisko w zakładzie i rampę do załadunku.

Dlatego nikt spożywki, zwierząt nie wozi nimi.

G
Gość

Zamiast pisać bzdury ... pomierzcie sobie szerokość tej pseudo autostrady ... korytarz jest możliwy tylko jak obok siebie stoją auta osobowe .... z TIRAMI już nie jest to możliwe bo za wąsko tam jest ... ba jak jeszcze przebiega pod wiaduktem to tam jest jeszcze bardziej jest wąsko.

Jezdnia autostrady - pobocze jest tam nie utwardzone, nie ma pasa awaryjnego, często tuż obok jezdni są już barierki .. .40 ton raczej nie parkowałbym na nieutwardzonej części bo nikt nie deklaruje ile to ton tam wytrzyma i czy taki TIR nie osunie się to rowu, ruszy z tego miejsca .. a wtedy zrobi sie problem bo następna "ekipa" będzie musiała do niego jechać.

Policja powinna zablokować ruch i karetki i straż powinna dojechać od strony czoła .. a nie pchać sie przez 10 km korka.

w
www.tirynatory.pl

A co TIRy robiły na lewym pasie? Mało miejsca mają na prawym? I po co te kolumny tirów? Nie można tego towaru koleją przewieść?

Kiedy się w końcu rząd weźmie za tych półgłówków w tirach i wyeliminuje transport tirowy?

Dlatego należy porządnie wypałować kierowców tirów plus solidny mandat za blokowanie ruchu. Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha

U
Ubuj

Wolactwo

G
Gość

ZABIERAĆ GNOJOM PRAWA JAZDY ! KONIEC Z BEZKARNOŚCIĄ KIEROWCÓW !

G
Gość
1 lutego, 16:25, Gość:

Brak pasa awaryjnego to nie autostrada, tylko szosa szybkiego ruchu - tylko dla TIRów

Po co pas awaryjny?

Wystarczy zamontować światła które blokowalyby prawy pas

Proste czujniki ruchu włączałyby światła np na odcinku 1 km

G
Gość
1 lutego, 16:24, Gość:

Kiedy A4 - nie S4 - będzie miała conajmniej 5 pasów na dojazdach do Wrocławia - od Katów Wrocławskich i Oławy?

1 lutego, 17:07, Gość:

5 pasów na głowę twoją trzeba wywalić DEBIL

1 lutego, 17:34, Gość:

Sam jesteś debil. Gość ma rację, gdybyś się kiedyś wyrwał że swojej gminy to byś wiedział.

W czym gość ma racje?

Dla debili chciałby robić 5 pasmową autostradę?

G
Gość
1 lutego, 16:24, Gość:

Kiedy A4 - nie S4 - będzie miała conajmniej 5 pasów na dojazdach do Wrocławia - od Katów Wrocławskich i Oławy?

1 lutego, 17:07, Gość:

5 pasów na głowę twoją trzeba wywalić DEBIL

Sam jesteś debil. Gość ma rację, gdybyś się kiedyś wyrwał że swojej gminy to byś wiedział.

U
Unii

Rząd się powinien zabrać za ten bałagan na drogach, zawodowi kierowcy a jeżdżą jak nastolatkowie.

G
Gość

Jak można zrobić korytarz życia, gdy nie ma pasa awaryjnego? No chyba tylko wjechać samochodami do rowu. Wielkie mi halo! Korytarz życia! Kiedyś takich wynalazków nie było i strażacy też dojeżdżali na miejsce. Po prostu wjeżdżali najbliższym węzłem za wypadkiem i grzali pod prąd! Po takim dzwonie autostrada jest zablokowana, więc mieli całą jej szerokość do wykorzystania. Dla myślących to proste ale dla głu... trzeba robić korytarze życia na dojazd. I nie piszcie, że autostradę obsługuje tylko jedna remiza straży pożarnej.

G
Gość
1 lutego, 16:24, Gość:

Kiedy A4 - nie S4 - będzie miała conajmniej 5 pasów na dojazdach do Wrocławia - od Katów Wrocławskich i Oławy?

5 pasów na głowę twoją trzeba wywalić DEBIL

Dodaj ogłoszenie