Tędy pojedzie tramwaj na Swojczyce [MAPA]

sz
pętla Sępolno zostanie przebudowana Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Miasto zaprezentowało trasę tramwaju na Swojczyce. Wydłuży ona zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno o ponad 2 km. Nowa pętla ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej Wrocław – Jelcz-Laskowice między ulicą Magellana i cmentarzem.

- Szybkie ogłoszenie przetargu na Mosty Chrobrego to jest pierwszy krok do realizacji koncepcji tramwaju na Swojczyce. Chcemy lepiej skomunikować tamten rejon Wrocławia - powiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Nowe dwutorowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce) i będzie jednocześnie wydzielonym buspasem.

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (od razu będą budowane z torowiskiem, przetarg został już ogłoszony) i dalej ulicą Swojczycką.

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku.

- Dzięki usytuowaniu przystanków, jak i torowiska prezentowany wariant jest najkorzystniejszy dla mieszkańców. Odpowiednia technologia zapewni możliwość poruszania się po torowisku autobusom. Dodatkowo przebudowane zostaną skrzyżowania w tamtym rejonie, z uwzględnieniem potrzeb pieszych, rowerzystów i komunikacji zbiorowej - powiedział Mariusz Konecki z Wrocławskich Inwestycji.

Nowe przestanki

Koncepcja zakłada przebudowę pętli na Sępolnie – przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce.

Nowa linia kolejowa pomoże także w komunikacji aglomeracyjnej. Pasażerowie wysiadający z pociągów na stacji Wrocław Swojczyce będą mieli do nowego przystanku przy ul. Magellana niespełna 300 m.

Zmodernizowany zostanie także układ drogowy. Według założeń koncepcji zostanie zmieniona geometria skrzyżowania Mickiewicza/Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

ZOBACZ TEŻ:

Nowe linie i tańsze bilety. Duże zmiany w komunikacji pod Wrocławiem

Tak wyglądał Wrocław chwilę przed wojną. Na pewno znacie te miejsca

Zobacz też

Roman Kowalczyk - dolnośląski kurator - ministrem edukacji?

Wideo

Komentarze 121

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Cheemi

300m do stacji kolejowej to dość daleko

x
xyz

a co z tramwajem na Nowy dwor?

W
Wrocław - miasto prywatne

zniszczenie estakady na pl. Społecznym.
Oczywiście pan Sutryk nie ma żadnej koncepcji rozwiązania problemów komunikacyjnych w tym miejscu.

E
Emil

czyli miasto wie, a w zasadzie ma wiedzieć, jak się będzie rozwijać, m.in. pod względem komunikacji

E
Emil

i od początku czyli jakieś 15 lat temu też obiecywano tramwaj i ... dalej go nie ma.
Tzn. dalej jest w planach

w
wo

a we Wrocławiu są w ogóle jacys dziennikarze? jak sa dobzi to uciekają do Warszawy.

p
przyszłość

Pociągi z Jelcza powinny podjeżdżać na pętlę Kwidzyńska, a w przyszłości wjezdzać do tunelu metro-kolej aglomeracyjna z Sępolna/Biskupina na Grunwaldzki i dalej w stronę Centrum. Węzeł przesiadkowy powinien być w okolicach Zajezdni Dąbie i odnoga metra powinna prowadzic przez Odrę i Oławę w okolice Brochowa żeby Ci z południa co będą dojezdzac pociągami nie musieli się pchac na Główny tylko odbili na wielka wyspę, jeśli akurat tam jadą.

a
awa

Kazik pisze słabe teksty dla licealistów.

w
winner

Przeciez przygarnął kotka.

k
kolej

Na Nowy Dwór nie potrzeba tramwaju. Już masz pociągi z Leśnicy przez Nowy Dwór, a trzeba jeszcze uruchomić bocznicę ze stacji Wrocław Zachodni przez Muchobór i Nowy Dwór. Trzeba tylko uruchomić nowe przystanki, np. Wrocław Gądów z dogodnym dojciem do Magnolii oraz Pafawagu oraz w przyszłości uruchomić Świebodzki, z mozliwościa puszczenia od tego dworca tunelu z przystankiem pod Rynkiem lub w okolicy, do Nadodrza.

G
Gość-U

Wielki parking stop&go koło obwodnicy wschodniej + pętla i problem korków z kierunku Jelcza rozwiązany. Nawet wzdłuż torów kolejowych.

G
Gość-U

Chcą komuś "gorącego kartofla" sprzedać czy budynek zostaje? Wisi szyld "na sprzedaż".

w
wkurzona

Developerzy bujdą, hulaj dusz piekła nie ma a potem ludzie żądają nowych połączeń z rogatek miasta. Niech się developerzy dorzucą do linii tramwajowych. Dla nich się niestety liczy tylko aby sprzedać. Obrzydliwe. Hieny nic więcej.

H
Hahaha

Jak sie okaze ze Nie ma pieniedzy to prezydent powinien sie podac do dymysji za obiecanki cacanki!

G
Gość

Sztokholm za rok będzie miał pierwsze autonomiczne autobusy a my się jaramy technologią z XiX w. która przez swoja ułomność prawie codziennie paraliżuje transport zbiorowy.

Dodaj ogłoszenie