Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gaz jak złoto

JAKUB ROSZKOWSKI [email protected]
Kiepski gaz? Proszę pana, gaz jest najwyższej klasy! – zapewnia Zbigniew Wotawa z koszalińskiej gazowni.
Kiepski gaz? Proszę pana, gaz jest najwyższej klasy! – zapewnia Zbigniew Wotawa z koszalińskiej gazowni. Fot. Radosław Brzostek
Blisko 1.500 osób z naszego województwa złożyło skargę na zawyżone rachunki za gaz. Sprawą zajął się już Rzecznik Praw Konsumentów ze Szczecina.

REKLAMACJA

REKLAMACJA

W sprawie gazu w przypadku reklamacji postępuje się tak samo, jak z innym kupionym towarem. Jeśli jest niepełnowartościowy, to powinien być sprzedawany po obniżonej cenie. Reklamacje można składać w gazowniach lub udać się do rzeczników praw konsumentów. Tacy są w każdym starostwie powiatowym.

W Koszalinie rzecznik na razie otrzymał tylko jedną skargę. W gazowniach już się jednak tłumaczą.

Rachunki w porównaniu do tych z ubiegłego roku są wyższe średnio o sto procent. Dlatego Miejski Rzecznik Konsumentów w Szczecinie został dosłownie zasypany reklamacjami. Odbiorcy podejrzewają, że doszło do oszustwa związanego z jakością dostarczanego gazu. Zażalenia złożyli na przykład niemal wszyscy mieszkańcy podszczecińskiego Wołczkowa.

Drożej, choć zima łagodniejsza
Ludzie skarżą się, że rachunki z przełomu grudnia i stycznia są znacznie wyższe - nawet o 100 procent - w porównaniu z tymi sprzed roku. - A zima jest teraz przecież znacznie łagodniejsza niż rok temu - przekonują. Sprawa już została przekazana do Urzędu Regulacji Energetyki, który ma sprawdzić, czy dostarczany mieszkańcom naszego województwa gaz był pełnowartościowy i odpowiednio kaloryczny. Dodajmy, że wyższe rachunki za gaz dostali też mieszkańcy Pomorza i Małopolski.

Nie ma problemu?
- W naszym regionie problemu na taką skalę na szczęście nie ma - zapewnia Tomasz Rogowski, rzecznik koszalińskiej gazowni. - Skargi oczywiście są, ale w ilościach takich, jak zwykle. Rozpatrujemy je na miejscu i niemal zawsze wytłumaczymy wszelkie wątpliwości - informuje.

Nie, nie kombinujemy
Jakie są przyczyny zamieszania i wysokich rachunków? Według Tomasza Rogowskiego może tu chodzić o różny okres rozliczeniowy. - Jeden rachunek mógł być wystawiony za 20 dni, kolejny za 40 dni. Wtedy pojawiają się te wielkie różnice. Na pewno nie jest tak, jak mówią plotki, że pompujemy do gazociągu powietrze albo azot, żeby ludzi naciągnąć. W tym pierwszym wypadku zrobilibyśmy bombę, w tym drugim byłoby to bezsensowne, bo azot jest droższy.

Gazownia wyjaśnia
Krystyna Piwońska, Miejski Rzecznik Konsumentów w Koszalinie, też uspokaja. - Na razie otrzymałam tylko jedną skargę. Gazownia ma wyjaśnić mi wszystkie wątpliwości. Ale sprawdzałam bazy danych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Okazało się, że tegoroczna zima jest jednak chłodniejsza od tej sprzed roku. Niższe temperatury mogły więc też mieć wpływ na nieco większe zużycie - kończy.

Uważasz, że otrzymałeś zbyt wysoki rachunek za gaz? Zadzwoń do nas!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!