reklama

Tanie pozycjonowanie. Przedsiębiorco, najtańsze oferty SEO wyrzucaj do kosza

Materiał informacyjny Zaktualizowano 

W dzisiejszym świecie niemal każdy biznes (nowy czy już istniejący), aby dobrze prosperował i się rozwijał wymaga odpowiednich działań marketingowych. Jednym z nich jest szeroko pojęta reklama w Internecie w postaci choćby wirtualnej wizytówki w formie strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego. Jednak samo założenie strony internetowej nie wystarczy, aby uzyskać skuteczną promocję marki w Internecie. Potrzebne jest jeszcze pozycjonowanie strony w Google - usługa polegająca na szeregu działań zwiększających wartościowy ruch na stronie oraz jej widoczność w celu dotarcia z daną ofertą czy usługą do największego grona potencjalnych klientów.

Tania usługa SEO i brak efektów - współpraca której trzeba unikać

Jest rzeczą zrozumiałą, że przedsiębiorcy startujący z nowym biznesem mają ograniczony budżet oraz szukają najtańszych rozwiązań, aby zminimalizować koszty, kiedy zyski są małe bądź jeszcze ich brak. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że nie na wszystkim można oszczędzać. Tanie SEO sa bezcen nie istnieje, jeżeli usługa ma być efektywna i generować klientów. Wydatki związane z otwieraniem nowego biznesu i pozycjonowanie trzeba traktować jak inwestycję w przyszłość. Z czasem poniesione koszty zwrócą się z nawiązką.

Niemal każdy przedsiębiorca rozumie już potrzebę pozycjonowania swojej strony internetowej czy sklepu, ale spora ich część szuka możliwie najtańszych rozwiązań i nawiązuje współprace z agencjami, które oferują tanie usługi SEO. Warto jednak zaznaczyć, że decydując się na współpracę taniego pozycjonowania po kosztach z bardzo dużym prawdopodobieństwem możemy mieć do czynienia z markowaniem pozycjonowania, czyli „udawaniem”, że pozycjonowanie ma miejsce. Tylko przy tym układzie traci jedynie przedsiębiorca. Płaci często w comiesięcznym abonamencie za kampanię SEO, która nie przynosi efektów, a może dodatkowo pogorszyć sytuacje i zacząć generować straty, których zniwelowanie będzie się wiązało z jeszcze większymi kosztami.
 
Zobacz wideo poradnik:

Źródło: Paweł Duda – Specjalista SEO w firmie Projekt Marketing

https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Koszty pozycjonowania - pozornie wysokie

Pozycjonowanie jest usługą, która obejmuje szereg działań przeprowadzanych zarówno na stronie pozycjonowanej (tzw. działania onsite), jak również poza nią (tzw. działania offsite). Oczywisty jest raczej fakt, że nikt nie będzie tego robił za darmo - za usługę niezależnie od jej rodzaju trzeba najzwyczajniej w świecie zapłacić. Warto jednak wiedzieć za co się płaci i jakie najważniejsze działania mieszczą się w ramach usługi, by także lepiej zrozumieć rolę pozycjonowania w odniesieniu do rozwoju i promocji swojego biznesu. Wówczas okaże się, że koszty pozycjonowania są tylko z pozoru wysokie.

Tak naprawdę jest to tanie pozycjonowanie stron, ponieważ koszty z nim związane są stosunkowo niskie w porównaniu do innych usług marketingowych, a działania te przynoszą wymierne zyski, takie jak choćby:

  • pozyskiwanie klientów;
  • skuteczne budowanie wizerunku marki;
  • realizacja celów biznesowych.

 

Pozycjonowanie niedużej strony www - zakres prac specjalisty SEO

Koszty związane z usługą pozycjonowania strony czy sklepu internetowego są różne i podlegają indywidualnej wycenie, podkreśla Paweł Duda – specjalista SEO z firmy Projekt Marketing.

Ma to związek nie tylko z branżą i jej konkurencyjnością, ale wynika także z:

  • założeń biznesowych i oczekiwań klienta;
  • wielkości i rodzaju witryny;
  • stażu internetowego - nowe witryny wymagają większych nakładów pracy pozycjonera związaną z choćby optymalizują kodu źródłowego strony, działaniami SEO copywriting czy też większej ilości mocnych linków SEO.

Oto lista 6 najważniejszych działań specjalisty SEO z zakresu profesjonalnego i skutecznego pozycjonowania stron, które wpływają na koszty usługi.

 
1. Zdefiniowanie celów biznesowych i opracowanie odpowiedniej strategii
Profesjonalny specjalista SEO powinien na początku swojej współpracy z klientem dokładnie określić cele biznesowe oraz strategię pozycjonowania, która z kolei winna być dostosowana do:

  • stażu internetowego strony / sklepu;
  • autorytetu domeny;
  • aktualnej widoczności witryny.

Warto zaznaczyć, że opracowanie strategii biznesowej jest wykonywane przez specjalistę SEO często po kosztach, jeśli w planach jest długofalowa współpraca.

2. Szczegółowy audyt SEO
Audyt SEO pozwala zweryfikować widoczność danej strony, jak również możliwie wszystkie działania, jakie zostały do tej pory wykonane z zakresu pozycjonowania - onsite oraz offsite.

Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO ma na celu:

  • analizę widoczności domeny
  • analizę aktualnej optymalizacji strony;
  • analizę sieci linków przychodzących do strony bądź sklepu internetowego;
  • wykrycie ewentualnych kar od wyszukiwarki Google;
  • maksymalną redukcję błędów optymalizacyjnych, co przekłada się na zwiększenie widoczności danej witryny w wyszukiwarkach;
  • analizę konkurencji i jej działań, by pozyskać cenne wskazówki pomocne przy realizacji celów biznesowych.

Jak widać w ramach audytu SEO mieszczą się liczne działania uzależnione od wielkości oraz tematyki danej strony. W związku z czym koszty związane z opracowaniem w sposób profesjonalny audytu SEO będę wiązać się z wydatkiem około 1500 zł.

3. Słowa kluczowe
Potencjalni klienci szukają interesującej ich usługi czy towaru za pomocą określonych słów kluczowych. W odpowiedzi na wpisaną frazę otrzymuje wynik w postaci listy linków do stron najlepiej spełniających kryteria danego wyszukiwania. W związku z czym dobór i zastosowanie odpowiednich słów kluczowych zawartych na stronie internetowych odgrywa istotną role w jej pozycjonowaniu.

Profesjonalny pozycjoner za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych dobiera je pod kątem skuteczności pozycjonowania danej witryny. W żadnym wypadku nie są to przypadkowe frazy, lecz skuteczne zapytania aktualnie realne do wypozycjonowania oraz generujące klientów. Frazy znajdujące się na tak zwanej TOP liście znacznie zwiększają ruch na stronie i pozwalają na realizację założonych celów biznesowych.

Tutaj należy podkreślić, że opracowanie listy zawierającej około 200 odpowiednich fraz kluczowych do skutecznego pozycjonowania wymaga kilku godzin pracy specjalisty SEO. Ponadto comiesięczna analiza tych fraz pozwoli wygenerować kolejne równie skuteczne frazy z długiego ogona, co oczywiście wiążę się z dodatkowym nakładem pracy pozycjonera w każdym miesiącu współpracy.

4. Optymalizacja strony (jej treści i struktury) pod kątem SEO
Działania pozycjonera obejmują szeroko pojętą optymalizację strony internetowej obejmujące jej:

  • strukturę - modyfikacje kodu źródłowego, czyli np. meta tagi, nagłówki czy choćby atrybuty ALT przy grafikach oraz przyspieszenie ładowania się strony z uwzględnieniem jej responsywności (prawidłowego jej wyświetlania się na wszystkich urządzeniach stacjonarnych i mobilnych);
  • treść - dziania z zakresu SEO copywritingu mające na celu przygotowanie tekstów pozycjonujących z nasyceniem odpowiednich fraz kluczowych wytypowanych do kampanii SEO, a następnie wykorzystywanie ich na przykład do rozbudowy strony oferty, rozszerzenia opisów produktów, jak również prowadzenia specjalistycznego bloga firmowego, by zwiększyć widoczność pozycjonowanej witryny.

Kompletna optymalizacja strony pod kątem SEO, która powinna zostać wdrożona podczas w ciągu maksymalnie 2 miesięcy współpracy, będzie generowała koszty co najmniej 1000 zł. W kolejnych miesiącach współpracy ma miejsce tak zwana optymalizacja cykliczna treści wymagająca kolejnych nakładów pracy pozycjonera.

5. Wartościowy link building
Pozycjonowanie strony w tym zakresie polega na pozyskiwaniu wartościowych oraz mocnych linków SEO do strony pozycjonowanej.
Tutaj kładzie się nacisk przede wszystkim na linki z:

  • portali tematycznych;
  • blogów;
  • lokalnych stron;
  • stron ogłoszeniowych;
  • zaplecza SEO;
  • katalogów branżowych.

Głównym celem link buildingu jest umocnienie fraz kluczowych - zwiększenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Koszty związane z pozyskaniem jednego mocnego linka SEO wynoszą co najmniej 100 zł. Niemniej jednak opracowanie strategii linkowania strony wymaga wnikliwej analizy konkurencji, a także tempa pozyskiwania przez nią linków. Oczywiście brany jest pod uwagę budżet, jaki klient przeznaczył na ten cel. Linkowanie strony odbywa się cyklicznie każdego miesiąca.

6. Monitoring podejmowanych działań
Na każdym etapie prac pozycjonujących stronę internetową specjalista SEO monitoruje ich skuteczność i w razie potrzeby podejmuj odpowiednie działania. Niezmiernie ważna jest analiza działań SEO oraz fraz kluczowych, ponieważ pozwala ona ocenić widoczność witryny po wdrożeniu optymalizacji SEO oraz link buildingu.

Trzeba jednak podkreślić, że różnego typu narzędzia SEO kosztują, a więc i podejmowane działania je wykorzystujące również wiążą się z dodatkowymi miesięcznymi kosztami.
Idąc tropem 6 podstawowych prac pozycjonera można sukcesywnie powiększać widoczność strony firmowej i zdobywać nowych klientów.

Przykład:
Właściciel szkoły żeglarstwa PuntoVita.pl w 2016 roku nie pozycjonował skutecznie swojej strony i generował 40 nowych klientów w trakcie letniego sezonu.

Po podjęciu współpracy z Projekt Marketing zaczynał odczuwać pozytywną różnicę w swoim biznesie.
W 2017 roku, czyli po roku współpracy z naszą firmą wygenerował 184 rezerwacje obozu żeglarskiego.
W 2018 i 2019 statystyki nowych klientów liczone są w setkach, a szkoła jest jednym z liderów szkół żeglarskich w Polsce.

Pozycjonowanie strony samemu - czy to się opłaca?

W internecie istniej mnóstwo poradników, jak samodzielnie pozycjonować stronę. Oczywiście można z nich korzystać, ale trzeba podkreślić, że nawet wtedy pozycjonowanie nie będzie darmowe.

Za wartościowe, merytorycznie poradniki trzeba zapłacić, poza tym pozycjonowanie na własną rękę wymaga zwykle:

  • zatrudnienia copywritera SEO;
  • korzystania z płatnych narzędzi SEO;
  • budowania własnego zaplecza SEO i pozyskiwania mocnych linków.

Warto jednak podkreślić, że skuteczne i efektywne pozycjonowanie stron wymaga wiedzy oraz doświadczenia pozycjonera. Oczywiście wszystkiego można się nauczyć, ale wymaga to czasu i dużego zaangażowania oraz umiejętności uczenia się na błędach. Nieumiejętne działania pozycjonujące mogą bardzo mocno zaszkodzić stronie, a negatywne skutki tych działań będą odczuwalne jeszcze przez długie lata.

Usunięcie kar od Google czy bana może być kosztowne i wymagać czasu.

 
Niejednokrotnie konieczne jest zakładanie strony na nowej witrynie i budowanie marketingu w wyszukiwarkach od nowa.
Pozycjonowanie na własną rękę może się opłacać pod warunkiem, że ma się wiedzę i doświadczenie w tym temacie. W innym wypadku może okazać się stratą czasu i pieniędzy, które zainwestowane w profesjonalne pozycjonowane przynosiłoby już wymierne zyski.

Jeśli chce się widzieć efekty z działań pozycjonowania strony, to nie należy szukać najtańszych rozwiązań.

Zdecydowanie lepiej podjąć współpracę z rzetelnym specjalistą SEO, którego efekty pracy będą szybko zauważalne i w ostatecznym rozrachunku okaże się, że był to wybór właśnie taniego pozycjonowania - najtańszej opcji marketingu internetowego, przynoszącego realne zyski i realizujące założenia biznesowe skutecznie budujące wizerunek danej marki.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Projekt Marketing z Lublina.

Źródło:
https://pracabezszefa.pl/tanie-pozycjonowanie-stron
https://www.fandroid.com.pl/tanie-pozycjonowanie-stron,23807

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3