Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak zmieni się kamienica na Wyspie Słodowej [WIZUALIZACJE]

Marcin Kaźmierczak
Kamienica na Wyspie Słodowej wreszcie przestanie straszyć. Po przebudowie i budowie zupełnie nowego budynku w środku znajdzie się tam Concordia Hub z restauracjami, salami konferencyjnymi i inkubatorem przedsiębiorczości dla młodych wrocławskich start-upów. Inwestor - poznańska firma Pro Design pochwaliła się wizualizacjami budynku, w którym od miesiąca trwają prace archeologiczne i rozbiórkowe. Prace budowlane ruszą jeszcze jesienią.

Wokół kamienicy Wyspa Słodowa 7, która od miesiąca jest teraz placem budowy, trwają prace archeologiczne oraz rozbiórka fragmentów, które trzeba zbudować na nowo - m.in. dachu. Właściwe prace budowlane ruszą jeszcze jesienią. Ze ściany zniknie m.in. mural.

Oprócz remontu głównego budynku, dobudowany zostanie do niego zupełnie nowy. Znajdzie się w nim Concordia Hub. Na parterze zaplanowano restauracje i punkty gastronomiczne - tzw. food courty oddzielone od otoczenia jedynie dużymi szybami. Goście wejdą do nich bezpośrednio z wyspy, latem skorzystają z ogródków gastronomicznych. 

Na wyższych piętrach znajdzie się miejsce dla inicjatyw artystycznych. W 150-metrowej sali będą organizowane wydarzenia towarzyszące koncertom i festiwalom odbywającym się na Wyspie Słodowej. Na samej górze powstanie z kolei otwarty taras. Obszar otwarty dla mieszkańców jak i komercyjny będą różniły się od siebie kolorami okien, tak aby były widoczne z daleka.

Kolejne trzy piętra to przestrzeń dla biznesu. Pro Desing planuje stworzyć tu inkubator przedsiębiorczości, w którym miejsce znajdą młode firmy oraz start-upy. Inwestor podpisał już listy intencyjne z Politechniką Wrocławską, Centrum Badań EIT, Dolnośląską Izbą Gospodarczą i Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Budynek ma być gotowy w listopadzie przyszłego roku, a Concordia Hub zacznie działać na początku 2020 r.
– Od początku zderzaliśmy się z obawami mieszkańców. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest to miejsce dla wrocławian. Kamienica nie zostanie obudowana murem i nie będziemy zamykali wyspy o godz. 22 – zaznacza Ewa Voelkel-Krokowicz, szefowa Pro Design. – Chcemy być przede wszystkim dla mieszkańców i turystów, ponieważ musimy wykorzystać popularność Wyspy Słodowej – dodaje. Na Wyspie Słodowej dzieje się tak dużo, że nie będziemy tworzyć konkurencyjnych wydarzeń. Będziemy udostępniać przestrzeń organizatorom wydarzeń kulturalnych.

Kamienica Wyspa Słodowa 7 została sprzedana w listopadzie ubiegłego roku poznańskiej firmie Pro Design za 9,5 mln zł, o 3 mln zł więcej niż cena wywoławcza. 

Spółka Pro Design starała się kupić kamienicę po raz drugi. Za pierwszym razem koncepcja zagospodarowania budynku i terenu wokół niego nie spodobała się komisji. Koncepcja została więc dostosowana do wymogów ogłoszenia przetargowego. Tym razem komisja zastrzeżeń nie miała.

Komisja uznała, że przedstawiona w koncepcji programowo-przestrzennej architektura rozbudowy nie zaburza istniejącej formy kamienicy i że szczególnie ciekawie pokazano przestrzenie wielofunkcyjne, sale widowiskowe i strefę gastronomii. Zdaniem komisji spółka uwzględniła w planach dotychczasowy sposób wykorzystywania wyspy, a także jej znaczenie dla mieszkańców Wrocławia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska