Pod koniec lutego inżynierowie z firmy Budimex zakończyli wylewanie betonowej płyty na wiadukcie Trasy Autobusowo Tramwajowej na Nowy Dwór. Cały wiadukt powinien być oddany do użytku pod koniec tego roku. Jego konstrukcja jest gotowa, teraz czas na zrobienie skarp, którymi będzie można dojechać na sam wiadukt. Jak mówią nam inżynierowie – te fragmenty będą bliźniaczo podobne do skarp, które znamy z AOW. Wał ziemny ograniczony betonowymi płytami w kształcie charakterystycznych kafli.
W listopadzie 2020 roku podpisano umowę na realizację kolejnego odcinka TATu. W ciągu 17 miesięcy powstanie dwukilometrowy odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Pasażerowie skorzystają z pięciu przystanków: Babimojska, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Nowodworska, Nowy Dwór (Gubińska) oraz Rogowska. Trwają już prace w wyznaczonym rejonie. Na razie przebudowa obejmuje sieci podziemne a także przygotowanie miejsca pod właściwą część trasy.
Na chwilę obecną TAT kosztował ponad 250 mln zł. Ostatni odcinek od ulicy Strzegomskiej do pętli na ul. Rogowskiej jest w fazie projektowania. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.
Wideo
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!