Tak wygląda pierwszy remontowany wrocławski tramwaj Skody. Nie poznacie ich!

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Wrocławska Skoda 16T podczas remontu
Wrocławska Skoda 16T podczas remontu Materiały MPK Wrocław
Wrocław modernizuje swoje tramwaje. Chodzi o 17 sztuk Skód 16T. Po 12 latach jeżdżenia po wrocławskich torowiskach konieczne było przeprowadzenie gruntownego remontu. Pierwszy modernizowany egzemplarz nabrał już zupełnie innego wyglądu. Zobaczcie jak będzie prezentowała się Skoda po remoncie. Pierwszy wyremontowany tramwaj Skoda wróci na wrocławskie tory do końca marca tego roku.

Odnawiane są praktycznie wszystkie elementy tramwaju. To gruntowny remont. Mechanicy przyjrzą się układom jezdnym, hamulcom i silnikowi. Cała blacha z zewnątrz wagonu jest wymieniona na nową, bardziej odporną na rdzę. Zostaną zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane. Wymiana będzie elektronika oraz wnętrze.

Remont wrocławskich tramwajów Skoda. Co obejmuje?

Wrocławskie MPK wylicza główne prace remontowe i modernizacje. Remontowane są:

  • wózek napędowy,
  • wózek toczny,
  • hamulec tarczowy,
  • amortyzatory hydrauliczne,
  • odsprężynowanie czyli połączenie pudła z wózkiem napędowym i tocznym.
  • w środku zamontowane zostaną ładowarki USB
  • zainstalowana będzie klimatyzacja

Tramwaj skoda 16T ma 30 metrów, 5 członów ma cztery silniki 90 kW i może jechać z prędkością maksymalną 70 km/h. Tramwaje z zajezdni Borek przy ul. Powstańców Śląskich będą wyjeżdżały do remontu maksymalnie po 3 sztuki. Wykonawca na remont kapitalnych wszystkich 17 skód będzie miał 30 miesięcy.

Wrocław kupił te skody płacąc około 6,5 mln zł za jeden. Pierwszy tramwaj przyjechał do Wrocławia 22 grudnia 2006 r., a ostatni prawie rok później. Ich remont, według szacunków MPK może kosztować około 60 mln zł

Wkrótce ruszą zapisy na szczepienie trzecią dawką

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 stycznia, 09:56, Gość:

Czy to docelowy niebieski kolor wszystkich wrocławskich tramwai?

tramwai? Polska język trudna jest. :)

Z
Zygi

Panie prezesie mpk po co remontowac cos co uszkadza torowisko nie wiem czy chodzi o to aby zrojnowac cale torowisko w mpk a jacys tam kolesie za grubą kase to naprawia czy to nie wyciaganie miejskiej kasy???

G
Gość
29 stycznia, 18:34, Gość:

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

29 stycznia, 19:44, Gość:

Tak, to remont kapitalny, praktycznie nowy tramwaj. A przy okazji są kupowane zupełnie nowe!

30 stycznia, 10:44, Gość:

Remont kapitany za kilka milionów za oczyszczenie z rdzy?

Zrób sobie remont lodówki za 2/3 ceny nowej

Wymień zelówki i sznurówkiw butach za 70% ceny nowych

Protram budował nowe tramwaje w cenie 1,7-2,4 mln

W tej cenie było tez zaprojektowanie.

Przepłacono za nowe skody to teraz jest podstawa do zawyżania cen remontu

30 stycznia, 13:08, Gość:

Mało wiesz, bzdury piszesz, robisz z siebie mało rozgarniętą intelektualnie osobę (cytat: oczyszczenie z rdzy).

Porównujesz tabor szynowy do lodówki i sznurówek!!!! Na prawdę jesteś ograniczony!!!? Zastanów się nad sobą!

30 stycznia, 14:02, Gość:

Tak lodówka to też tylko blacha

może jakieś argumenty ze wymieniono 70% podzespołów?

może przekonstruowano wózki aby nie zniszczyły torów?

moze dodano superkondensatory i zmodernizowano napęd aby tramwaj jechał po zaniku zasilania albo aby złagodzić pobór energii przy ruszaniu.

Mileno prawie 20 lat i co tam nowego poza wymiana kabli na nowsze wraz z pulpitem?

Dlaczego politykę wmieszano do remontu?

Dla minie kazdego co sie zajmuje remontami maszyn to ewidentny przewał

Co Jaśkowiak da za to zlecenie?

Najdroższym elementem są 4 silniki.

Przewinięto je czy tylko pomalowano

Wcześniej przy skasowanej kabinie po wypadku naprawa miała kosztować 4 mln u Czechów.

Jak uwierzyć ze takie zlecenia nie wiza się z gotówką przekazana pod stołem.

Za komuny były przepisy, że jak remont ma kosztować 2/3 nowego to nie wolno go przeprowadzać no chyba że to obiekt muzealny.

Czytamy "przyjrzą się układom jezdnym, hamulcom i silnikowi"

Gdzie jest prokurator?

Za te pieniądze to tramwaj powinien dostać autonomiczny napęd aby jezdzil na liniach bez trakcji .

Powinien zostać przerobiony na pojazd autonomiczny czyli jadący bez kontroli motorniczego z czujnikami zatrzymującymi pojazd w sytuacji zagrożenia

A tak to byłe stłuczka i cała szyba przednia do wymiany

Kształt taki ze polamie nogi pieszemu

Kretyn, po prostu kretyn... zwiń sobie silniki w mózgóóóó

G
Gość
29 stycznia, 18:35, Gość:

wystarczy jedna lempart aby zablokować ten tramwaj i wszytskie za nim

30 stycznia, 08:44, Gość:

Ty w.y.d.u.p.c.o.n.y. geju i wszyscy za tobą.

30 stycznia, 10:37, Gość:

Lempart jest nieszczęsliwwa że jej matka nie wyskrobała.

Przecież na USG było widadc jaka będzie jak podrośnie

Ciebie też prześwietlali w te i z powrotem.I co z tego wynika .... Dalej jesteś i.d.i.o.t.ą.

G
Gość
29 stycznia, 18:34, Gość:

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

29 stycznia, 19:44, Gość:

Tak, to remont kapitalny, praktycznie nowy tramwaj. A przy okazji są kupowane zupełnie nowe!

30 stycznia, 10:44, Gość:

Remont kapitany za kilka milionów za oczyszczenie z rdzy?

Zrób sobie remont lodówki za 2/3 ceny nowej

Wymień zelówki i sznurówkiw butach za 70% ceny nowych

Protram budował nowe tramwaje w cenie 1,7-2,4 mln

W tej cenie było tez zaprojektowanie.

Przepłacono za nowe skody to teraz jest podstawa do zawyżania cen remontu

30 stycznia, 13:08, Gość:

Mało wiesz, bzdury piszesz, robisz z siebie mało rozgarniętą intelektualnie osobę (cytat: oczyszczenie z rdzy).

Porównujesz tabor szynowy do lodówki i sznurówek!!!! Na prawdę jesteś ograniczony!!!? Zastanów się nad sobą!

Tak lodówka to też tylko blacha

może jakieś argumenty ze wymieniono 70% podzespołów?

może przekonstruowano wózki aby nie zniszczyły torów?

moze dodano superkondensatory i zmodernizowano napęd aby tramwaj jechał po zaniku zasilania albo aby złagodzić pobór energii przy ruszaniu.

Mileno prawie 20 lat i co tam nowego poza wymiana kabli na nowsze wraz z pulpitem?

Dlaczego politykę wmieszano do remontu?

Dla minie kazdego co sie zajmuje remontami maszyn to ewidentny przewał

Co Jaśkowiak da za to zlecenie?

Najdroższym elementem są 4 silniki.

Przewinięto je czy tylko pomalowano

Wcześniej przy skasowanej kabinie po wypadku naprawa miała kosztować 4 mln u Czechów.

Jak uwierzyć ze takie zlecenia nie wiza się z gotówką przekazana pod stołem.

Za komuny były przepisy, że jak remont ma kosztować 2/3 nowego to nie wolno go przeprowadzać no chyba że to obiekt muzealny.

Czytamy "przyjrzą się układom jezdnym, hamulcom i silnikowi"

Gdzie jest prokurator?

Za te pieniądze to tramwaj powinien dostać autonomiczny napęd aby jezdzil na liniach bez trakcji .

Powinien zostać przerobiony na pojazd autonomiczny czyli jadący bez kontroli motorniczego z czujnikami zatrzymującymi pojazd w sytuacji zagrożenia

A tak to byłe stłuczka i cała szyba przednia do wymiany

Kształt taki ze polamie nogi pieszemu

G
Gość
29 stycznia, 18:34, Gość:

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

29 stycznia, 19:44, Gość:

Tak, to remont kapitalny, praktycznie nowy tramwaj. A przy okazji są kupowane zupełnie nowe!

30 stycznia, 10:44, Gość:

Remont kapitany za kilka milionów za oczyszczenie z rdzy?

Zrób sobie remont lodówki za 2/3 ceny nowej

Wymień zelówki i sznurówkiw butach za 70% ceny nowych

Protram budował nowe tramwaje w cenie 1,7-2,4 mln

W tej cenie było tez zaprojektowanie.

Przepłacono za nowe skody to teraz jest podstawa do zawyżania cen remontu

Mało wiesz, bzdury piszesz, robisz z siebie mało rozgarniętą intelektualnie osobę (cytat: oczyszczenie z rdzy).

Porównujesz tabor szynowy do lodówki i sznurówek!!!! Na prawdę jesteś ograniczony!!!? Zastanów się nad sobą!

G
Gość
29 stycznia, 18:34, Gość:

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

29 stycznia, 19:44, Gość:

Tak, to remont kapitalny, praktycznie nowy tramwaj. A przy okazji są kupowane zupełnie nowe!

Remont kapitany za kilka milionów za oczyszczenie z rdzy?

Zrób sobie remont lodówki za 2/3 ceny nowej

Wymień zelówki i sznurówkiw butach za 70% ceny nowych

Protram budował nowe tramwaje w cenie 1,7-2,4 mln

W tej cenie było tez zaprojektowanie.

Przepłacono za nowe skody to teraz jest podstawa do zawyżania cen remontu

G
Gość

Po co to remontować jak wiadomo ze skody niszczą torowiska

G
Gość

Czy to docelowy niebieski kolor wszystkich wrocławskich tramwai?

G
Gość

ten pismak lubi plagiaty. Tak było też z zimą w gorach zdjęcia nie jego https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wroclaw-pierwsza-skoda-po-remoncie-niemal-gotowa-zdjecia-67401.html

G
Gość
29 stycznia, 18:34, Gość:

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

Tak, to remont kapitalny, praktycznie nowy tramwaj. A przy okazji są kupowane zupełnie nowe!

G
Gość
29 stycznia, 19:06, Gość:

Redaktorze Wójcik! Brak odpowiedzi na istotne pytanie: kto i gdzie remontuje?

Widać, że potrafisz korzystać z netu tylko krytykując wszystko dookoła. Google cię zabanowało? Ja nie muszę oczekiwać odpowiedzi od Redaktora! Znalazłem odpowiedź na twoje pytanie w trzy sekundy:

https://www.wroclaw.pl/remont-tramwajow-skoda-wroclaw

Zapewne tego nie odczytasz, bo paplasz ciągle bzdury z jednego IP.

G
Gość

Redaktorze Wójcik! Brak odpowiedzi na istotne pytanie: kto i gdzie remontuje?

G
Gość

Czyli remont kosztuje 2/3 ceny nowych tramwai?

R
Roro

A gdzie je remontuja? Może PROTRAM wskrzesili!

Dodaj ogłoszenie