Odnawiane są praktycznie wszystkie elementy tramwaju. To gruntowny remont. Mechanicy przyjrzą się układom jezdnym, hamulcom i silnikowi. Cała blacha z zewnątrz wagonu jest wymieniona na nową, bardziej odporną na rdzę. Zostaną zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane. Wymiana będzie elektronika oraz wnętrze.
Remont wrocławskich tramwajów Skoda. Co obejmuje?
Wrocławskie MPK wylicza główne prace remontowe i modernizacje. Remontowane są:
- wózek napędowy,
- wózek toczny,
- hamulec tarczowy,
- amortyzatory hydrauliczne,
- odsprężynowanie czyli połączenie pudła z wózkiem napędowym i tocznym.
- w środku zamontowane zostaną ładowarki USB
- zainstalowana będzie klimatyzacja
Tramwaj skoda 16T ma 30 metrów, 5 członów ma cztery silniki 90 kW i może jechać z prędkością maksymalną 70 km/h. Tramwaje z zajezdni Borek przy ul. Powstańców Śląskich będą wyjeżdżały do remontu maksymalnie po 3 sztuki. Wykonawca na remont kapitalnych wszystkich 17 skód będzie miał 30 miesięcy.
Wrocław kupił te skody płacąc około 6,5 mln zł za jeden. Pierwszy tramwaj przyjechał do Wrocławia 22 grudnia 2006 r., a ostatni prawie rok później. Ich remont, według szacunków MPK może kosztować około 60 mln zł
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?