Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda już droga S5 pod Wrocławiem (ZDJĘCIA LOTNICZE)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Rozbudowa węzła Widawa. Widoczne podpory pod drogę, która górą pobiegnie nad rondem przy ul. Żmigrodzkiej
Rozbudowa węzła Widawa. Widoczne podpory pod drogę, która górą pobiegnie nad rondem przy ul. Żmigrodzkiej materiały inwestora - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu
Drogą ekspresową S5 z Wrocławia do Trzebnicy i dalej w kierunku Poznania mamy pojechać w grudniu przyszłego roku. Docelowo trasa ma zapewnić dojazd do Poznania w czasie około 1,5 godziny (docelowo, bo w 2017 roku nowa droga będzie się kończyła za Lesznem). Już dziś na wielu fragmentach budowy w okolicach Wrocławia widać spore zaawansowanie prac. Oto galeria zdjęć (w tym także zdjęć lotniczych) inwestora - Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na odcinku z Wrocławia do Trzebnicy są już miejsca, gdzie pojawił się asfalt - np. w rejonie Wiszni Małej.

Ponad 19-kilometrowy odcinek drogi S5 najbliżej Wrocławia buduje firma Astaldi S.p.A. Inwestycja rozpoczyna się węzłem Wrocław Widawa (przy ul. Żmigrodzkiej), gdzie S5 połączy się z A8, czyli autostradową obwodnicą Wrocławia i ze starą droga nr 5 do Trzebnicy. Ten odcinek kończy się na wysokości miejscowości Marcinowo za Trzebnicą. Na zdjęciach prezentujemy postęp prac właśnie na tym fragmencie.

Na podwrocławskim odcinku inwestycji prace drogowców mocno utrudniają warunki atmosferyczne. Choć plusowe temperatury sprzyjają, to jednak we znaki dają się opady deszczu, które powodują, że w wielu miejscach nie można korzystać z ciężkiego sprzętu, wykonywać prac ziemnych, a do tego trzeba uważać na... dzikie zwierzęta. Drogowcy ostrzegają i zalecają ograniczenie prędkości na drogach technicznych, bo często jazdę utrudniają m.in. sarny.

W tym momencie trwają prace przy 14 spośród 18 mostów i wiaduktów zaprojektowanych w ciągu drogi S-5 i poprzecznych do niej oraz przy 4 z 26 przepustów betonowych. Jeżeli chodzi o samą drogę to są fragmenty, gdzie dopiero ściągany jest humus (wierzchnia warstwa gruntu) pod trasę, a na innych odcinkach wykonywane i zbrojone są już nasypy.

Pozostałe dwa odcinki S5 od Trzebicy aż do Korzeńska (na granicy województwa dolnośląskiego) budują firmy Dragados oraz konsorcjum Budimex i Strabag.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska