Tak powstawał wrocławski Most Grunwaldzki [ZDJĘCIA]

KZ
Budowa Mostu Grunwaldzkiego we Wrocławiu fotopolska.eu
Most Grunwaldzki skończył niedawno 109 lat. Co ciekawe, jego budowa trwała tylko dwa lata - rozpoczęła się w 1908, a zakończyła w w 1910 roku. Wiszący most kosztował ponad 2,8 mln marek. Zobaczcie unikalne zdjęcia z jego budowy.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
WrocLwowianin

Warto by postawić na pylonach chełmy wtedy most nabierze prawie pierowtnego eleganckiego wyglądu od 1945 kiedy je zburzono już troche minęło i moża by to zrobić na 110 lub 111 rocznicę otwarcia mostu.

G
Gość

A gdzie są nasi meteorolodzy ?

Dlaczego mamy czytać , co amerykanie nam prognozują ?

Co oni maja do nas?

Chyba w naszym kraju potrafią przewidzieć pogodę?...?

W
Wro
22 października, 10:29, Gość:

A teraz prawie 2 lata remontowali 500m ulicy i to jeszcze z bublami xD

Jakby wtedy też mieli dynamicznego klona Dudiego I to budowali by ten most do dzisiaj- albo wystarczyła by sama kładka dla rowerzystów

G
Gość

Hm....wiek temu ale mosty były ulice były ( oczywiście wszystko na miarę czasów, a biorąc pod uwagę fakt, że ruch był w postaci dorożek i nielicznych samochodów to ulice były niczym autostrady), zakłady pracy były, kamienice były i nawet domy towarowe były! A teraz? Zakłady zlikwidowali, ulice nieprzejezdne, parkingów praktycznie brak, o stacjach metra można tylko pomarzyć ale buspasy są ważne jak również ścieżki dla rowerów, galerie, biurowce i hotele ( ciekawe, że im więcej hoteli tym większy w nich brak wolnych miejsc), a resztę terenów oddano deweloperom na ich produkcję ( bo budową to trudno nazwać - bloczki i wypełnienia chemiczne)! Tak krytykowali estakadę ale nie mogli jej rozszarpać bo była na prawdę solidna - zobaczymy co wybudują w zamian i jak to " usprawni" ruch.

W
Wro
22 października, 11:38, Dzisiaj:

...wyzwaniem jest budowa buspasów i rozbiórka estakad....

100/100

v
vOppeln

w 1908 budowano Kaiserbrücke a nie Most Grunwaldzki.

G
Gość

To ostatnie co udało się we Wrocławiu zrobić dla mieszkańców.

G
Gość

Przejeżdżam codziennie i widzę, jak rdza zjada Most Grunwaldzki.

G
Gość

Niemcy postawili przeciez wiekszosc wroclawia , a to co sie psuje i sypie teraz to polskie

G
Gość

Dlaczego aż 4 lata, nad czym tak długo będą się zastanawiać. Oczywiście że zimowy, bo taki jest naturalny - południe jest w południe a nie o trzynastej. Tak było zanim wymyślono ten niby-czas.

G
Gość

Napiszcie również o tym ilu to za czasów panowania poprzednich niemiec pracowało ludzi za miskę wody i ile było na przymusowych robotach.

p
polski niewolnik

100 lat temu budowali solidniej i szybciej niż dzisiaj w Polsce. Niech Polska wypowie wojnę Niemcom i się od razu podda :D

D
Dzisiaj

...wyzwaniem jest budowa buspasów i rozbiórka estakad....

G
Gość

To jest a'propos nieudolności przy Mostach Chrobrego ...?

G
Gość

A teraz prawie 2 lata remontowali 500m ulicy i to jeszcze z bublami xD

Dodaj ogłoszenie