Tak powstaje droga S3. Z Wrocławia nad morze [ZDJĘCIA]

Mateusz Różański
Budowa drogi S3 Fot. Piotr Krzyżanowski / Polska Press Grupa
Koniec zeszłego i początek nowego roku przebiega pracowicie dla firm budujących nową drogę S3 na Dolnym Śląsku. Sprzyjające, jak na styczeń, warunki atmosferyczne wykorzystywane są m.in. do wykonywania i poprawy nasypów, kontroli oznaczenia pionowego i poziomego na terenie budowy, czy też końcowych prac przygotowawczych pod układanie masy bitumicznej.

Coraz większy ruch można zauważyć również na ulicy Chojnowskiej, a to za sprawą otwartego jeszcze w ubiegłym roku wiaduktu nad drogą S3, który łączy miasto z drogą krajową nr 94 biegnącą w stronę Chojnowa.

Niebawem, bo najpóźniej w drugim kwartale tego roku powinniśmy poznać również wykonawcę odcinka drogi S3 od Kamiennej Góry dla przygranicznej Lubawki.

17 firm było zainteresowanych budową tej drogi, z czego 16 zaproponowało 31-miesięczny czas realizacji, natomiast jedna zaproponowała 37-miesięczny termin realizacji. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia niespełna 940 milionów złotych.

Najwyższa oferta opiewa na kwotę prawie 1,2 mld zł brutto, natomiast najniższa oferta cenowa wynosi niecałe 750 mln zł brutto. Komisja przetargowa sprawdza obecnie oferty i wyłoni najkorzystniejszą. Umowę z wykonawcą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje podpisać w II kwartale 2018r. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie drogi na odcinku: Legnica (A4) - Lubawka, od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa o długości ok. 15,3 km.

Droga ekspresowa S3 Bolków (bez węzła) - granica podzielona została na dwa odcinki: od Bolkowa (bez węzła) do Kamiennej Góry (bez węzła) oraz od Kamiennej Góry (z węzłem) do granicy.

Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2x2, szerokość jezdni 2x3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. Zakończenie inwestycji zaplanowano do roku 2023.

Dla mieszkańców budowa tej drogi oznacza wyprowadzenie ruchu tranzytowego m.in. z centrów: Jawora, Bolkowa, Kamiennej Góry oraz Lubawki.

Wideo

Komentarze 54

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Biały Pan

Tak ciężko zrozumieć czyjś skrót myślowy?

b
benito

ale ty niemądry jesteś...

M
MM

Myślę, że autor był na tyle bezmyślny, że skopiował jakiś artykół z legnickiej gazety. Pisze o ul. Chojnowskiej jak o części Wrocławia (oczywistości), co tylko bardziej uwydatnia to "niedopatrzenie".

P
Paweł

Fajnie by było by te drogi jak najszybciej powstawały, ale to może najpierw białe kołnieżyki zaczęły by pracować na 4 zmiany projektując i wydając pozwolenia na budowę. Dla jasności decyzje środowiskowe, planowanie zajmuje podobny czas co sama budowa

B
Biały Pan

Ciekawski a nie cieawski. Żółty kolor skóry mi nie przeszkadza, ja bardzo szanuję tą rasę za postęp, technologię i bezpardonowość w rozwiązywaniu problemów.

B
Biały Pan

Dlatego mieszkam w Polsce. Z socialu nigdy nie korzystałem i jestem za jego likwidachą. Poprostu wkurwiają mnie te żule budowlane które się grzebią. Jak to mawiał mój kierownik w pewnej firmie tak samo tylko dwa razy szybciej i miał rację.

l
lolek%bolek

może autorem tego tekstu jest jakiś zamotany,oszalały pedofil??a tekst podzrucił mu rysiu z czas serferów???hahahh

...

poszerzyc A4 na odcinku wroclaw-S3 i prawie zaden tir nie pojedzie na DK8

W
Wujek Dobra Rada

Panie Redaktorze, kup se mape i naucz sie pisac w koncu naglowki.

W
Wezmyr

Nie, najpierw trzeba dojechać A4 żeby zjechać węzłem pod Legnicą na S3. Dlatego droga jest opisana jako z Wrocławia.

a
aqq

???

A
Antilemingos

Nie "koniec z budową", tylko nowe odcinki będą powstawały wraz z nowym budżetem unijnym. Poza tym nowe drogi są planowane, ale rozumiesz chyba, że na pewne rzeczy przetargi organizuje się dopiero wtedy, gdy znana będzie pula środków na dofinansowanie. Ten plan wieloletni dotyczył lat 2014-2020.

j
jak za komuny!!!

To droga dla Legnicy czy Jawora albo Lubina! Wrocław obszedł się smakiem! Najpierw trzeba dojechać drogą 94 z godzinę do S-3 ale ostrożnie aby nie zginąć na tej zatłoczonej pełnej Tirów drodze! Tak samo jak do Czech! DK-8 najbardziej zatłoczona i śmiertelna droga, przez tyle lat w rządowych planach jest pomijana! Kiedy S-8 do Czech z Wrocławia i łącznik w standardzie ekspresówki do S-3??? Wtedy będzie można powiedzieć, że z Wrocławia jest droga nad morze czy do Pragi!

z
za 20 lat

PIS tylko gada,nic ne budują.

G
Gość

koniec z budową dróg w Polsce,PIS nic nie rozpoczyna,na gadaniu sie kończy.

Dodaj ogłoszenie