Tak ma wyglądać tunel pod Wielką Wyspą. Mieszkańcy przygotowali plan inwestycji wartej trzy stadiony

JEW

Wideo

Tunel pod Wielką Wyspą, czyli schowanie tzw. Alei Wielkiej Wyspy pod ziemią proponuje po raz kolejny Waldemar Bednarz. To były już kandydat na prezydenta Wrocławia, który w wyborach zdobył 14 procent poparcia. Tym razem przekonuje, że to najlepsze rozwiązanie komunikacyjnych problemów tej części Wrocławia. Prezentuje też animację przygotowaną na zlecenie mieszkańców Wielkiej Wyspy. Przywołuje także opinię rektora Politechniki Wrocławskiej prof. Cezarego Madryasa, który twierdzi, że to nowoczesny i ekologiczny sposób rozwiązywania problemów komunikacyjnych na cennych obszarach miejskich. Ile ma nas to kosztować. Całość inwestycji to równowartość trzech stadionów miejskich, bo około 3 mld złotych, ale Waldemar Bednarz przekonuje, że miasto, dzięki dofinansowaniu Unii, zapłaciłoby "tylko" 450 mln zł.

Waldemar Bednarz w punktach wylicza korzyści z budowy tunelu pod Wielką Wyspą i fakty dotyczące samej inwestycji. Oto one:

1. Wielka Wyspa to unikatowy zespół przyrodniczo-architektoniczny położony w sercu Wrocławia. Niezwykły Stadion Olimpijski oraz Park Szczytnicki posiadają wspaniałe tereny rekreacyjne dla pieszych i rowerzystów. Hala Stulecia i Ogród Zoologiczny są już atrakcjami turystycznymi o znaczeniu międzynarodowym.

2. Obecnie Wielka Wyspa jest mocno obciążona ruchem tranzytowym i przez większość czasu zakorkowana. Projektowana naziemna Aleja Wielkiej Wyspy wprowadzi w sam środek Wielkiej Wyspy dodatkowe 30 tysięcy aut na dobę. Niewątpliwie naziemna Aleja Wielkiej Wyspy zniszczy bezpowrotnie ten obszar.

3. Rozwiązaniem strategicznym jest domknięcie obwodnicy śródmiejskiej poprzez budowę trasy łączącej węzeł ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 94) z węzłem Korona (droga krajowa nr 98) . Tunel pod Wielką Wyspą zrealizuje to zadanie. Ten projekt inżynieryjny rozwiąże problemy komunikacyjne miasta i ochroni unikatowe tereny Wielkiej Wyspy. Jest to rozwiązanie, które zaakceptuje UNESCO.

4. Długość całej trasy w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej to 6 km, w tym część podziemna ma długość około 5 km. Dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej, udział własny miasta wyniesie 15 proc., czyli 450 mln zł . Wrocław stać na Tunel pod Wielką Wyspą. Koszt naziemnej Alei Wielkiej Wyspy to 350 mln zł za 3,8 km i tylko do Mickiewicza.

5. Tylko tunel ochroni środowisko, a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony. Możemy osiągnąć tak wiele przy podobnym obciążeniu budżetu, jak przy szkodliwym projekcie naziemnej Alei Wielkiej Wyspy, a Wrocław zyska dodatkowo 2, 5 miliarda zł ze środków UE. Dlatego mieszkańcy Wielkiej Wyspy apelują, aby zrealizować ten śmiały projekt dla obecnych i przyszłych wrocławian.

Co o tym sądzicie? Czy Wrocław stać na taką inwestycję i czy powinniśmy to poważnie rozważać?

Komentarze 143

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kryssek

Wrocław jest kompletnie nie skomunikowany. Jak się wraca z nie tak odległego świata to widać zacofanie cywilizacyjne, nieudolność, brak stosowania prawa. Bazylea, Genewa czy Grenoble są urządzone w sposób o jakim tu słyszę że to nie możliwe. I nie chodzi tu o pieniądze a o zdolności prawno-administracyjno-wykonawcze.

G
Gość
3 lipca 2017, 13:56, MK:

Panie Waldemarze... proponuję postać w trybie przypuszczającym. Nie "będzie", ale "może być"... podopbnie jak projetky "teleportacja" i "napęd antygrawitacyjny". Miasto i aglomeracja potrzebują tego mostu ASAP, nie tunelu za 15 lat (lub wcale, bo Wrocław nie leży na skale, ale na terenie podmokłym). Pogodzić się z tym trzeba wreszcie i zacząć myśleć, nad tym, co można na WW poprawić innego. Wrocław to nie Wielka Wyspa... to jakieś 640 tys innych ludzi.

Belgia, Holandia, Dania też są podmokłe. Mają dziesiątki km tuneli.

K
Kryssek

Nawet miasta trzy czterokrotnie od Wroclawia mniejsze dorobiły się tuneli. Nie ma inne możliwości. Największy, imponujący wybudowali Czesi pod Pragą. Sami. Ponad 6km. Skrzyżowania, zakręty itd rewelacja!

M
MK
Panie Waldemarze... proponuję postać w trybie przypuszczającym. Nie "będzie", ale "może być"... podopbnie jak projetky "teleportacja" i "napęd antygrawitacyjny". Miasto i aglomeracja potrzebują tego mostu ASAP, nie tunelu za 15 lat (lub wcale, bo Wrocław nie leży na skale, ale na terenie podmokłym). Pogodzić się z tym trzeba wreszcie i zacząć myśleć, nad tym, co można na WW poprawić innego. Wrocław to nie Wielka Wyspa... to jakieś 640 tys innych ludzi.
O
Oporowianin
Świetny pomysł: proponuje powielić go dla każdej dzielnicy bo przecież jak demokracja to demokracja, nieprawdaż? Kolejny fakenews byleby podzielić tylko wrocławian. Nie od Dziak wiadomo ze na Biskupienie mieszka ponadstandardowa liczba urzędników miejskich, profesorów, prezesów spółek, etc. czyli jest "elitarny". Na Oporowie podobnie jak na Biskupinie latami całymi blokowano most na Slezy i połączenie przez Racławicka i co? Powstała i samochodów jeździ Ania mało pomimo, ze jest na przedłużeniu zjazdu z autostrady. Moim zdaniem podobnie bedzie jesli rownolegle powstanie północna obwodnica Wrocławia. I w tym kierunku trzeba dążyć i na to znajdować pieniądze a nie na absurdalne tunele:)
T
TR300
Dudkiewicz też był optymistą jeśli chodzi o współfinansowanie budowy Alei Wielkiej Wyspy ze środków UE, ba on był pewny że dofinansowanie dostanie...
ale mam inne pytanie, Panie Waldemarze, skoro zrobiliście taką piękna wizualizację i wyliczenia kosztów budowy - czy jest Pan w stanie podać przybliżoną datę kiedy pierwsze auto mogło by przejechać tym tunelem???
T
TR300
Maastricht budowało 3 kilometrowy tunel przez centrum przez 6 lat 2011-2017 - tunelem auta już jeżdżą ale jeszcze tereny nad tunelem nie są wykończone, ile let zajęło by w Polsce wybudowanie 6 km tunelu z projektami przetargami, protestami itp???? 10-12???
J
Juliusz
Spalin nie da się pochłonąć. Możesz je oczyścić z pyłów, usunąć zapach, ale dwutlenek węgla i tlenki azotu pozostaną
J
Januszek i młodzi
Pokrzyczy, pokrzyczy i dostanie za frajer domek w Sobótce.
S
Stanisław
Świetny pomysł na kolejne odwleczenie potrzebnej inwestycji. Jeśli zapadnie decyzja o budowie tunelu wtedy rzucą się na Polskę ekolodzy z całego świata aby bronić ślimaków podziemnych, kretów szkodników stu gatunków robaków i milona gatunków bakterii.
W
Wrocławianin
Taniej będzie dofinansować panu Bednarzowi przeprowadzkę, wtedy może przestanie bruździć przy budowie Alei Wielkiej Wyspy.
Q
Q
Drukując takie bzdury, Gazeta obraza inteligencję swoich czytelników. Żal pracujących tam "dziennikarzy", może zajęliby się lepiej sprzątaniem miasta ( w sensie fizycznym ).
A
Anioł
Ty trepie nawet nie dorosłeś do wieku przedszkolaka.Na świecie są tunele kilkudziesięcio kilometrowe i samochody przejeżdzają bezpiecznie.Wg. twojego rozumowania,to ciebie także nie można wpuścić do takiego tunelu bo wytwarzasz gazy bardzo śmierdzące.
P
Pchela187
niedługo to wrotki ci zostaną, bo wro chce się pozbyć aut
w
w niebo wziety
pomarzyć zawsze mozna
Dodaj ogłoszenie