Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak ma wyglądać trasa na Nowy Dwór (ZOBACZ WIZUALIZACJE)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Materiały Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
Prezydent Sutryk mawia o niej - największa komunikacyjna inwestycja powojennego Wrocławia. Mieszkańcy zachodnich części Wrocławia jak do tej pory kojarzą ją głównie z korkami, jakich w tej części miasta jeszcze nie widzieli. Mowa o trasie autobusowo-tramwajowe (tzw. TAT) z placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Miasto zaprezentowało materiały, na których w oparciu o aktualny stan dróg i torów, zwizualizowano przebieg tej wielkiej inwestycji. Zobaczcie jak ma wyglądać TAT na poszczególnych odcinkach - wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej czy Rogowskiej.

Na filmie wizualizującym przebieg nowej trasy tramwajowo-autobusowej pokazano zarówno obiekty (np. nowy wiadukt nad torami kolejowymi w pobliżu ul. Strzegomskiej), jak i rozwiązania drogowe. Internauci, którzy już widzieli nagranie zdążyli wyłapać pewne niuanse - jak np. zielone autobusy na TAT, za to tramwaje są normalne, tzn. takie skody, które jeżdżą dziś po Wrocławiu.

Przypomnijmy, że w tym momencie trwa dopiero pierwszy etap budowy TAT - na odcinku położonym najbliżej placu Orląt Lwowskich. Drogowcy własnie w najbliższą sobotę wprowadzą bardzo duże zmiany na samym placu. Będzie sporo zamkniętych fragmentów, bo trzeba "się wpiąć" z nowym torowiskiem do tego istniejącego dziś na placu.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEMAT ZMIAN NA PLACU ORLĄT OD SOBOTY - 30 LISTOPADA - ZOBACZ MAPY

Kolejny etap budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór będzie oznaczał duże utrudnienia dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Od najbliższej soboty - 30 listopada, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu na placu Orląt Lwowskich. Będziemy musieli korzystać z objazdów. Utrudnienia mają trwać aż do wakacji przyszłego roku.SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY I MAPY NA KOLEJNYCH SLAJDACH

Zamykają plac Orląt Lwowskich. Będą objazdy dla kierowców i ...

Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej porównywali zamknięcie placu i zakres zmian z rewolucją komunikacyjną, którą mieliśmy ponad 10 lat temu przy przebudowie ronda Reagana. Teraz znów ingerujemy w bardzo obciążone komunikacyjnie miejsce, a to dopiero początek, bo przecież kolejne trudności powstaną na Robotniczej i Strzegomskiej przy budowie nowych wiaduktów, a później na samym Nowym Dworze, przy ostatnim odcinku do pętli tramwajowej.

Miasto nie kryje, że mieszkańcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Finalna data to 2023 rok - takie są dziś założenia magistratu - wówczas mamy skorzystać z połączenia, które spowoduje, że z centrum na Nowy Dwór i Muchobór dojedziemy komunikacją bezkolizyjnie w kilkanaście minut. Dziś, w godzinach szczytu, gdy trafimy na kiepski dzień, zajmuje to nawet dwie godziny!

Magistrat oTAT: To największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych! Całkowity koszt inwestycji szacujemy na 370 milionów złotych, w tym 113 milionów to dofinansowanie unijne. TAT pojedziemy w 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska