Właśnie sprawdziliśmy co się dzieje na odcinku odnawianej linii kolejowej z Sobótki do Świdnicy. Wygląda to naprawdę bardzo dobrze, a na większości odcinków leżą już nowe tory. Oczywiście nie jest to jeszcze ten moment, w którym mógłby tu przejechać pociąg, ale pogoda sprzyja budowlańcom, a prace prowadzone są przez 7 dni w tygodniu.
Na odcinku z Wrocławia do Sobótki nie zdemontowano jeszcze starych torów, a to między innymi dlatego, że korzystają z nich pociągu towarowe, które dostarczają sprzęt i materiały potrzebne do budowy nowych torów za Sobótką. Granicą tych dwóch odcinków jest stacja kolejowa Sobótka Zachodnia, gdzie trwają prace między innymi przy budowie peronów i drugiego toru. To jedno z dwóch miejsc na odcinku Wrocław - Świdnica, gdzie składy będą mogły się minąć na dwutorowym fragmencie, poza tym linia jest jednotorowa.
Prace warte około 200 mln złotych prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe mają umożliwić kursowanie pociągów z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę w czasie około godziny. Po drodze składy zatrzymywać się będą na 14 przystankach. Ma to m.in. poprawić dojazd do Wrocławia z tak popularnych gmin aglomeracji jak Kobierzyce czy Sobótka, a także zapewnić mieszkańcom Świdnicy kolejną opcję dojazdu do stolicy Dolnego Śląska. Przypomnijmy, że dziś pociągi Kolei Dolnośląskich kursują z Bielawy Zachodniej do Wrocławia przez Świdnicę, Żarów i Kąty Wrocławskie.
Zobaczcie na naszych najnowszych zdjęciach jak przebiegają prace torowe w okolicach Sobótki Zachodniej oraz miejscowości Strzelce, gdzie tory zbliżają się i biegną równolegle do drogi krajowej nr 35 Wrocław - Świdnica.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?