Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak będzie wyglądała ul. Buforowa. Stara ulica posłuży autobusom

Redakcja
Inwestor nie posiada nowych wizualizacji do projektu (jak słyszymy we Wrocławskich Inwestycjach są one z grubsza aktualne)
Inwestor nie posiada nowych wizualizacji do projektu (jak słyszymy we Wrocławskich Inwestycjach są one z grubsza aktualne) wizualizacje inwestora
Budowa nowej ul. Buforowej ruszy w tym roku. Przebudowany zostanie m.in. wiadukt kolejowy, powstanie także wielkie rondo. Przebudowane zostaną wjazdy m.in. ul. Terenowej, Sarniej, Dróżniczej. Mniej więcej do wysokości ul. Konduktorskiej, Buforowa będzie dwujezdniowa po dwa pasy w każdym kierunku, a dalej, do granicy z Iwinami, będzie miała już po jednym pasie w każdym kierunku. Konieczne jest wyburzenie kilku budynków. Stara Buforowa stanie się uliczką służącą autobusom.

Pod przebudowę ul Buforowej zagospodarowany został bardzo szeroki pas drogowy. Obecny prześwit pod wiaduktem powiększy się ponad trzykrotnie. Mieszczą się tam dwa pasy jezdni po 3,5 m szerokości każdy oraz wąski chodnik. Docelowo mają się mieścić dwie jezdnie po 7 m szerokości (po dwa pasy w każdym kierunku) z tzw. pasem rozdziału, obok jezdni rezerwa pod torowisko tramwajowe (także około 7 m), a dalej chodnik z drogą rowerową.

Póki nie ma tramwaju, rezerwa tramwajowa będzie po prostu pasem zieleni. Cała szerokość pasa drogowego będzie miejscami wynosić ponad 20 metrów. Pawilony handlowe za wiaduktem kolejowym w większości już zniknęły. Pozostałe zostaną zburzone w ramach przygotowania pod budowę.

Zostanie przebudowany wjazd z Terenowej na Buforową, a konkretnie na rondo. Będzie ono bardzo duże, przesunięte na zachód względem obecnego skrzyżowania. Na zdjęciu poniżej widać nowe rondo, a palcem zaznaczono dzisiejsze skrzyżowanie Buforowej i Terenowej.

Rondo za wiaduktem. Palcem pokazano obecne skrzyżowanie Terenowej z Buforową
Rondo za wiaduktem. Palcem pokazano obecne skrzyżowanie Terenowej z Buforową dokumentacja projektowa

Buforowa z dwoma pasami w każdym kierunku będzie sięgać aż za Konduktorską. Na zdjęciu poniżej odcinek od ronda do Konduktorskiej. Palcami pokazana szerokość i lokalizacja obecnej Buforowej. Na różowo – nowe jezdnie. Poniżej na zielono rezerwa tramwajowa. Po obu stronach kolorami pomarańczowym i żółtym zaznaczono chodniki i drogi rowerowe

Odcinek od ronda do Konduktorskiej. Palcami pokazana szerokość obecnej Buforowej. Na różowo – nowe jezdnie. Poniżej na zielono rezerwa tramwajowa. Po
Odcinek od ronda do Konduktorskiej. Palcami pokazana szerokość obecnej Buforowej. Na różowo – nowe jezdnie. Poniżej na zielono rezerwa tramwajowa. Po obu stronach kolorami pomarańczowym i żółtym zaznaczono chodniki i drogi rowerowe dokumentacja projektowa

Tuż za Konduktorską droga z dwoma jezdniami szerokości po 7 m, zmieni się w jedną jezdnię szerokości ok. 8 m. Od tego momentu będzie po jednym pasie w każdym kierunku, a nie po dwa. Stara ul. Buforowa według planów ma posłużyć autobusom. O ewentualnym pozwoleniu na dojazd do osiedli tą właśnie drogą, ma decydować Wydział Inżynierii Miejskiej.

Za ul. Konduktorską droga dwujezdniowa zmieni się w jednojezdniową. Stara Buforowa stanie się dojazdem osiedlowym, posłuży najpewniej autobusom
Za ul. Konduktorską droga dwujezdniowa zmieni się w jednojezdniową. Stara Buforowa stanie się dojazdem osiedlowym, posłuży najpewniej autobusom dokumentacja projektowa

Dalej ulica Buforowa będzie prowadzić po zachodniej stronie obecnej, w odległości kilku metrów. Obok niej, dalej na zachód, będzie biegł pas zieleni będący rezerwą pod torowisko tramwajowe i pętlę. Tak będzie aż do terenów naprzeciw osiedla Cztery Pory Roku, gdzie będzie zlokalizowana pętla. Dopiero za terenem pod torowisko znajdzie się droga rowerowa i chodnik. Po wschodniej stronie także zaplanowano drogę rowerową i chodnik.

Poniżej schematyczny plan nowej drogi. Zaznaczono tam m.in. budynki do wyburzenia i orientacyjną lokalizację oraz wielkość nowego ronda i wiaduktu. Widok należy przybliżyć, opisy przeczytamy po kliknięciu na dany element

Zostaną przebudowane wjazdy na ul. Buforową. Dotyczy to ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego, Asfaltowej, Dróżniczej i nowej drogi naprzeciwko ul. Brzozowej, Vivaldiego, Sarniej (przy której zostaną zburzone budynki) i Kiepury. Na pozostałych ulicach nastąpi nie tyle przebudowa wlotów, co przyłączenie do nowej drogi.

Wyniesione zostaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych na zjazdach w ul. Buforową na ulicach: Malinowskiego, Brzozowej, Strawińskiego (naprzeciwko Kajdasza), Vivaldiego.

Przystanki autobusowe (a w przyszłości też tramwajowe) znajdą się: po obu stronach nowego ronda, na wysokości Konduktorskiej, Malinowskiego, Brzozowej, Kajdasza, Sarniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska