Tak będą wyglądały okolice nowego dworca autobusowego PKS (ZOBACZ NA MAPIE)

Weronika Skupin
Mniej więcej tak może wyglądać nowy dworzec autobusowy i galeria handlowa przy ul. Suchej. O tym obrazku, który ukazał się w internecie inwestor mówi, że jest to jedynie wizualizacja zbliżona do ostatecznych projektów grafika, różni się szczegółami od końcowej wersji fot. wizualizacja inwestora
Jak zmieni się otoczenie byłego dworca autobusowego? W planach są nowe torowiska tramwajowe i przebudowa ważnego skrzyżowania.

Starego dworca autobusowego przy ul. Suchej już nie ma. Został zburzony przez ciężki sprzęt budowlany. Teraz autobusy odjeżdżają z tymczasowego dworca, zlokalizowanego kilkadziesiąt metrów dalej. Tak będzie przez trzy lata - tyle mniej więcej czasu firma Wood potrzebuje na postawienie nowej galerii handlowej w miejscu dworca. Perony znajdą się w podziemiach.

Budowa nowego obiektu na miejscu zburzonego dworca jest katalizatorem zmian, jakie zajdą w tej okolicy. Przebudowana zostanie ulica Dyrekcyjna - zniknie stamtąd torowisko tramwajowe, które dziś jest nieużywane. Tramwaje jeżdżą tamtędy jedynie podczas awarii (objazd ul. Borowskiej). Jednak gdy przebudowa ulicy się zakończy, torowisko w tym miejscu będzie już niepotrzebne. Równolegle powstać ma bowiem torowisko na ul. Hubskiej.

- Te tory połączą się z istniejącymi na wysokości ul. Glinianej i Dyrekcyjnej koło wiaduktu. Projekt jest w przygotowaniu - wyjaśnia nam Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w ratuszu.
Przebudowa obejmie także skrzyżowanie ulic Dyrekcyjnej i Borowskiej (zostaną tam m.in. wymienione zwrotnice), ulicę Joannitów, a także chodniki.

Zmiany czekają nas na ul. Borowskiej. Pojawić ma się osobny pas tej ulicy z wjazdem na podziemny parking. Jego dokładna lokalizacja i kształt samej galerii ze wszystkimi szczegółami mają być niebawem ujawnione.

Ul. Sucha też nieco się zmieni. Będą nowe chodniki i wjazdy na teren galerii. Jednak na większą przebudowę tej ulicy będzie trzeba zaczekać.

Jednym z warunków rozpoczęcia przebudowy ul. Suchej jest sprzedaż działek leżących bezpośrednio przy niej. Mowa o terenach Polskich Kolei Państwowych między ulicą a dworcem kolejowym Wrocław Główny.
Urząd miasta musi wiedzieć, jak właściciele tych działek chcą zaplanować wjazdy na posesje, by stworzyć całościowy projekt przebudowy ul. Suchej.

Hotel na rogu Suchej i Stawowej? - CZYTAJ WIĘCEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

- Są to działki przy schodkach na peron 6 i po wschodniej stronie ulicy, za budynkiem dawnego tymczasowego dworca PKP - mówi Leszek Styś, Naczelnik Wydziału Sprzedaży Nieruchomości PKP S.A. Dodaje, że trwa podział tych działek, a późną jesienią tego roku powinien być rozpisany przetarg na ich sprzedaż. Na tych terenach inwestor może postawić hotele, biurowce i budynki handlowo-usługowe.

Taka forma zabudowy jest także przewidziana dla działki sprzedanej w 2013 r. Teren na rogu Suchej i Stawowej, także należący kiedyś do PKP, nabył za ok. 15 mln zł prywatny inwestor, który zastrzegł sobie anonimowość. Ma tam m.in. powstać hotel.

Przetarg na przebudowę Suchej zostanie ogłoszony prawdopodobnie już po wybudowaniu galerii handlowej z nowym dworcem PKS. Ruch ma być na niej uspokojony, więcej miejsca dostaną piesi, a kierowcom najpewniej zostanie po jednym pasie ruchu. Na środku jezdni pojawi się torowisko. Stąd pojedziemy tramwajem ulicą Hubską na Gaj, a być może aż na Jagodno. Termin budowy torowiska na Jagodno zależy od tempa, w jakim rozrastać się będzie to osiedle. Budowa raczej nie wystartuje przed 2020 r.

Powrót na siłownię - na jakich zasadach?

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

---

Prosta sprawa: nowe torowisko - nowa linia. A o nowych inwestycjach w KM możemy zapomnieć. Wygląda to jak z ul. Przyjaźni - po remoncie został tylko jeden tor i nie ma już możliwości, aby przedłużyć linię z Krzyków, choć z powodu wybudowania wielu 'apartamentowców' w tej okolicy siedemnastka jeździ nabita jak... ósemka.

o
obserwator

To największy wyraz głupoty - zamknąć ul Dyrekcyjną dla tramwajów. Już nie raz ta ulica ratowała ruch tramwajowy łączący południe i południowy wschód Wrocławia z pozostała resztą miasta. Łatwo się burzy - gorzej stworzyć coś na cito. Ale widzę że gryzipiórki próbują być mądrzejsze od wszystkich.

A
Aga

Z kierunku od centrum.Bo jes tylko w jedna strone..
Co za trudne zadanie Panie Komarze?
Podpowiedz:Najpierw musi Pan znalezc na mapie ulice Stawowa...

o
oskaR

Panie Komar, o czym Pan mówi? " Te tory połączą się z istniejącymi na wysokości Glinianej i Dyrekcyjnej , koło wiaduktu". Nie ma takiego miejsca we Wrocławiu. Niech Pan w końcu popatrzy na plan miasta. To Pana kompromituje. Ale ważniejsze jest to, że Pan kompletnie "zapomniał" o planowanej Alei Południowej( Obwodnica Staromiejska Wrocławia), która ma przebiegać min. przebudowaną ulicą Dyrekcyjną i mają po niej śmigać tramwaje. Wygląda na to, że Pan- osoba odpowiedzialna za komunikację w mieście, o tym nie wie. Poza tym co w takim razie z torowiskiem wzdłuż ul. Glinianej? Też do likwidacji ? Wszystka to pozwala myśleć, że będzie to kolejna, chora inwestycja ekipy Pana D., która oprócz bałaganu, wielkich kosztów nic dobrego wrocławianom nie przyniesie. Totalna porażka i kompromitacja. Do Pani redaktor Weroniki Skupień. Gdyby Pani była przygotowana do rozmowy z Panem Komarem, łatwo mogłaby by Pani wykazać jego niekompetencję.

......

Bo słoiki tylko zauważyliby krowę co nasrałby im przy samochodzie ale nie zwracają uwagi na stare rozwiązania komunikacyjne w mieście!

p
podpis nieczytelny

Ile wam płacą za pisanie artykułów sponsorowanych W.Skupień? Dajcie już spokój z tą propagandą firmy galeriowej!!!

p
pks

jak sprzedał tyle hektarów,to powinien wystawić elegancki dworzec na miarę współczesnej architektury,a nie będziemy jak krety POd ziemią się chować.

P
Pasażer MPK

Torowisko na Dyrekcyjnej należy wyremontować wraz z ulicą jako cześć obwodnicy od Hubskiej koło Sky Towera do Szpitalnej i dalej na torami na pl. Strzegomski.
Przydało by się także trochę zieleni wzdłuż ulic w tej okolicy na tylko wszystko się wycina i nie ma się gdzie człowiek schować w cieniu przed słońcem nie mówiąc już o produkcji tlenu i oczyszczaniu powietrza przez drzewa.

r
rozbawiony

Wrocław już na zawsze pozostanie polską i europejską stolicą korków.
Chyba, ze wroclawianie wykopią z ratusza oszołomionego Dutkiewicza i całą jego bandę. Literalnie całą. Z Komarem, Elwirą Nowak, Patalasem, Blujem i resztą wesołej paczki.

G
Gość

a Gmina Wrocław ESK pozwoliła , wyciąć w pień. Ot kultura ... mikstacka

---

W naszym mieście KM się tylko zwija. I nie poruszaj wątku 102 - bo Stabłowice się mocno powiększyły, ani 132, które prawie nie rusza Muchoboru Wielkiego, ani tym bardziej dodatkowych kursów w międzyszczycie dla 113, bo na Partynicach, Ołtaszynie i Wojszycach mieszka więcej ludzi niż na Starym Mieście.

D
DWR

za dużo dopalaczy i szemranej wódki ...

w
wks

Miejmy nadzieje, że przy okazji "optymalizacji" sieci tramwajowej w rejonie Dworca Głównego miasto nie wpadnie na pomysł likwidacji torów tramwajowych na Glinianej i zostawią przynajmniej "8" jadącą przez Stare Huby, a nie po ich opłotkach.

..

niestety kto ma zarobić ten zarobi, plan planami, to drugorzędna sprawa, najważniejsze w tym mieście jest obstawić przetarg swoimi. smutna ale prawda.

...

od kiedy na dyrekcyjnej jest torowisko? mieszkam tam o d 5 lat i jakoś nie zauważyłem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3