18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Tabata - trening interwałowy. Szczupła sylwetka w 4 minuty (JAK ĆWICZYĆ, INSTRUKCJA,EFEKTY, FILMY)

Redakcja
Tabata Timer - to aplikacja na smarfona, która może ułatwić ćwiczenia Jarosław Jakubczak/zdjęcie ilustracyjne
Tabata - czyli ekstremalny trening interwałowy, to nowy pomysł na szczupłą sylwetkę i świetną formę. Tabata zyskuje coraz większa popularność! Znana jest także na świecie jako HIIT (High Intensity Interval Training), to ćwiczenia fitness, które odchudzają i spalają tłuszcz. Tabata trwa 4 minuty! Zobacz, czym jest TABATA, jak wykonywać ćwiczenia. Obejrzyj przykłady ćwiczeń.

TABATA zastąpi wiele godzin na siłowni? Ten ekstremalny trening interwałowy zdobywa nowych fanów. Zobacz, na czym polega tabata i jak ćwiczyć, żeby osiągnąć efekty.

TABATA - NA CZYM POLEGA, JAK ĆWICZYĆ
Tabata trwa 4 minuty. Ten intensywny trening interwałowy wymyślił Japończyk Izumi Tabata. Idea tego treningu jest bardzo prosta. Opiera się na interwałach. Ćwiczenie wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy - to jest jedna runda. Powtarzamy ją 8 razy.

Tabata ma bardzo korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. W porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu.

TABATA - JAK ĆWICZYĆ - ROZGRZEWKA, ĆWICZENIA, ROZCIĄGANIE
Tabata - rozgrzewka na początek, na koniec rozciąganie
Mimo że tabata jest bardzo krótkim treningiem, nie powinieneś zapominać o porządnej rozgrzewce. Musisz rozgrzać wszystkie mięśnie, bo będziesz ćwiczył całe twoje ciało. Aby rozgrzać się przed tabatą możesz np. przez 10 minut truchtać w miejscu, skakać na skakance, dynamicznie maszerować. Z tego samego powodu musisz pamiętać o rozciąganiu na koniec treningu.

Tabata - przykładowe ćwiczenia
Tabata pozwala na wykonywanie praktycznie każdych ćwiczeń. Warunek jest jeden - ćwiczenia te powinny obciążać twoje ciało! Można więc robić pompki, przysiady, brzuszki, wyskoki, pajacyki itp. Zobacz przykładowe ćwiczenia.

Tabata - ekstremalny Trening Interwałowy:

TABATA TIMER -CZYLI TABATA NA SMARTFONIE
Ćwiczenia w treningu tabata wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy, dlatego będziesz potrzebował sekundnik lub stoper. Możesz też pobrać aplikację Tabata Timer na smartfona.

CZYTAJ DLAEJ: TABATA - CZY TO DZIAŁA?

TABATA - CZY TO DZIAŁA?
Japończyk Izumi Tabata potwierdził skuteczność swojego 4-minutowego treningu wykonując test na grupie osób. Po 6 tygodniach osoby, które wykonywały tabatę, zwiększyła swój pułap tlenowy o 14%. Natomiast osoby, które trenowały ponad godzinę dziennie, zwiększyła swój pułap o 10%. Zarówno jedne, jak i drugie treningi odbywały się 5 razy w tygodniu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie