18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Tabata - trening interwałowy. Szczupła sylwetka w 4 minuty (JAK ĆWICZYĆ, INSTRUKCJA,EFEKTY, FILMY)

Redakcja
Tabata Timer - to aplikacja na smarfona, która może ułatwić ćwiczenia
Tabata Timer - to aplikacja na smarfona, która może ułatwić ćwiczenia Jarosław Jakubczak/zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Tabata - czyli ekstremalny trening interwałowy, to nowy pomysł na szczupłą sylwetkę i świetną formę. Tabata zyskuje coraz większa popularność! Znana jest także na świecie jako HIIT (High Intensity Interval Training), to ćwiczenia fitness, które odchudzają i spalają tłuszcz. Tabata trwa 4 minuty! Zobacz, czym jest TABATA, jak wykonywać ćwiczenia. Obejrzyj przykłady ćwiczeń.

TABATA zastąpi wiele godzin na siłowni? Ten ekstremalny trening interwałowy zdobywa nowych fanów. Zobacz, na czym polega tabata i jak ćwiczyć, żeby osiągnąć efekty.

TABATA - NA CZYM POLEGA, JAK ĆWICZYĆ
Tabata trwa 4 minuty. Ten intensywny trening interwałowy wymyślił Japończyk Izumi Tabata. Idea tego treningu jest bardzo prosta. Opiera się na interwałach. Ćwiczenie wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy - to jest jedna runda. Powtarzamy ją 8 razy.

Tabata ma bardzo korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. W porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzech razy większej ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym o połowę mniejszym wysiłku energetycznym i ponad połowę krótszym czasie treningu.

TABATA - JAK ĆWICZYĆ - ROZGRZEWKA, ĆWICZENIA, ROZCIĄGANIE
Tabata - rozgrzewka na początek, na koniec rozciąganie
Mimo że tabata jest bardzo krótkim treningiem, nie powinieneś zapominać o porządnej rozgrzewce. Musisz rozgrzać wszystkie mięśnie, bo będziesz ćwiczył całe twoje ciało. Aby rozgrzać się przed tabatą możesz np. przez 10 minut truchtać w miejscu, skakać na skakance, dynamicznie maszerować. Z tego samego powodu musisz pamiętać o rozciąganiu na koniec treningu.

Tabata - przykładowe ćwiczenia
Tabata pozwala na wykonywanie praktycznie każdych ćwiczeń. Warunek jest jeden - ćwiczenia te powinny obciążać twoje ciało! Można więc robić pompki, przysiady, brzuszki, wyskoki, pajacyki itp. Zobacz przykładowe ćwiczenia.

Tabata - ekstremalny Trening Interwałowy:

TABATA TIMER -CZYLI TABATA NA SMARTFONIE
Ćwiczenia w treningu tabata wykonujemy przez 20 sekund, następnie 10 sekund odpoczywamy, dlatego będziesz potrzebował sekundnik lub stoper. Możesz też pobrać aplikację Tabata Timer na smartfona.

CZYTAJ DLAEJ: TABATA - CZY TO DZIAŁA?

TABATA - CZY TO DZIAŁA?
Japończyk Izumi Tabata potwierdził skuteczność swojego 4-minutowego treningu wykonując test na grupie osób. Po 6 tygodniach osoby, które wykonywały tabatę, zwiększyła swój pułap tlenowy o 14%. Natomiast osoby, które trenowały ponad godzinę dziennie, zwiększyła swój pułap o 10%. Zarówno jedne, jak i drugie treningi odbywały się 5 razy w tygodniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie