Miasto zapomniało o pieszych chodzących ul. Krzycką. Tak uważają mieszkańcy, takie wrażenie można odnieść przechodząc tą ulicą. Dziurawe chodniki i bujna zieleń zachodząca na nie utrudniają poruszanie się.
Przykładem przedstawianym przez mieszkańca są dziury przy skrzyżowaniu ul. Krzyckiej z ul. Sowią i przy Krzyckiej 11. Od lat nikt tymi wyrwami w chodniku nie zainteresował się. Szczególnym sentymentem zaczęła być darzona dziura przy Krzyckiej 11. Jak wskazuje mieszkaniec, jest ona w tym miejscu na pewno ponad 10 lat. Potwierdza to zdjęcie zamieszczone na mapach Google: pierwsze, jakie wyświetla serwis, pochodzi z lipca 2011 r. I dziura już na nim jest. Ubytki w nawierzchni to nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa pieszych. Niestabilne płyty chodnikowe i dziury powodują, że łatwo się tam potknąć, a tworzące się podczas deszczów kałuże uniemożliwiają nieraz przejście chodnikiem i zmuszają pieszych do ich ominięcia jezdnią. Wzdłuż ulicy nie ma także dróg rowerowych, przez co rowerzyści muszą jeździć wąską i uczęszczaną jezdnią, a niektórzy z nich - obawiając się o własne bezpieczeństwo - wybierają slalom pomiędzy pieszymi.
Po rozmowie z reporterem “Gazety Wrocławskiej” Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta obiecał sprawdzić stan chodników na Krzyckiej. W piątek, 23 lipca, ma być przeprowadzona inspekcja: - Jeżeli okaże się, że remont cząstkowy jest niezbędny, tj, występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa, zlecimy prace w trybie pilnym - informuje rzeczniczka prasowa ZDiUM-u Klaudia Piątek. Jednocześnie Piątek zaznacza, że kapitalny remont ul. Krzyckiej nie jest obecnie planowany.
Fragment ul. Krzyckiej od ul. Powstańców Śląskich był remontowany w 2010 r. W roku 2016 mieszkańcy złożyli projekt dotyczący remontu do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, jednak został on odrzucony z wyjaśnieniem, że jego koszt przekraczałby 3,5 mln zł. Nie przyniosła efektu także petycja do prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka z 2019 r. Wrocławska Polityka Mobilności miała kłaść nacisk na ruch pieszy. Sami urzędnicy w swoich materiałach wyjaśniali, że przyjazne miasto, jakim chce być Wrocław, to miasto, w którym m.in. ponad 25 procent całego ruchu to będzie ruch pieszy. Według ostatnich danych, jakie podaje ratusz, ruch pieszy stanowi 19 procent.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?