Szykuje się spora przebudowa na ulicy Mościckiego we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na ulicy Mościckiego we Wrocławiu powstanie trasa rowerowa i chodnik. ZDiUM
Mieszkańcy Brochowa i Bieńkowic od lat skarżyli się, że trasa łącząca ich osiedla jest bardzo niebezpieczna dla pieszych, rowerzystów i dla samych kierowców. Wreszcie doczekają się zmian.

Pierwszy krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa na ulicy Mościckiego został zrobiony. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta niebawem ogłosi przetarg, który ma wyłonić firmę, która wybuduje trasę rowerową i chodnik między ulicami Mandżurską i Ziemniaczaną. Na tej drugiej ulicy ma też powstać chodnik.

Nowa, dwukierunkowa trasa dla rowerzystów i pieszych na ulicy Mościckiego między ulicami Mandżurską, a Ziemniaczaną, powstanie wzdłuż ogródków działkowych. Trasa będzie miała 450 m długości i 3,5 m szerokości. Planowana droga przebiega częściowo w miejscu obecnego rowu, co oznacza konieczność przeprowadzenia dodatkowych prac: zabudowania rowu oraz budowy odwodnienia.

Na tym odcinku powstanie także wyniesione przejście dla pieszych i rowerzystów przez ul. Ziemniaczaną oraz dojścia do furtek ogródków działkowych. Ponadto powstanie oświetlenie wzdłuż nowej trasy. Na ulicy Ziemniaczanej natomiast powstanie chodnik o długości 130 m i szerokości 2 m, również z oświetleniem.

Projekt budowy trasy rowerowej i chodników wzdłuż Mościckiego, mieszkańcy Brochowa i Bieńkowic zgłaszali już przed pięcioma laty jako projekt w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jak pisali w uzasadnieniu projektu: "Wspomniana trasa jest niewyobrażalnie niebezpieczna dla pieszych, rowerzystów jak i dla samych kierowców. Droga niezwykle uczęszczana nie posiada żadnego oświetlenia, w dodatku nie ma przygotowanego pobocza". Podkreślali też, że niejednokrotnie piesi, rowerzyści, czy coraz częściej biegacze narażeni są na poważny wypadek gdyż poruszają się po bardzo ruchliwej i nieoświetlonej jezdni.

ZDiUM przewiduje, że prace potrwają około 5 miesięcy. Jeśli więc uda się szybko przeprowadzić procedury przetargowe, to nowe odcinki mają być gotowe na przełomie bieżącego i przyszłego roku.

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Najważniejszy element drogi to próg... niszczący zawieszenie samochodu. Jak by nie można go było postawić wzdłuż drogi tylko zawsze w poprzek by uprzykrzyć kierowcom życie. Ponadto koszt takiego progu jest podobny do kosztu powstania 1 miejsca parkingowego które przydałoby się mieszkańcom i kierowcom

G
Gość

Panie Sutryk zamiast robić sobie zdjęcia na przyszłym basenie na Brochowie to może za ciosem zrobić łącznik Mościckiego z 2 strony na Tarnogaj i Księże Wlk. bo teraz przed przejściem tamtędy trzeba odmówić zdrowaśki i przeżegnać się kilkukrotnie.

G
Gość

Jak może powstać przejście dla pieszych skoro i tak go wyniosą?

Czy likwidując stary rów melioracyjny zadbają o drenaż i nowy rów? Zapewne nie, czyli sytuacja będzie wyglądać jak np. przy ulicy Pilczyckiej gdzie zlikwidowano podczas przebudowy przed Euro 2012 rowy melioracyjne i teraz każda ulewa powoduje zalewanie niżej położonych działek.

Dodaj ogłoszenie