Nowa koncepcja powstała z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz burmistrzów i wójtów gmin.
Zostały wytypowane odcinki dróg wojewódzkich, których stan techniczny nie wymaga całkowitej przebudowy i można zastosować tzw. nakładkę w postaci jednowarstwowej nawierzchni asfaltowej.
Technologia ta polega na wbudowaniu jednej (pojedynczej) warstwy o grubości od 4 cm do 10 cm z mieszanki mineralno-asfaltowej, która zastępuje dwie tradycyjne warstwy: wiążącą oraz warstwę ścieralną, jednocześnie łącząc w sobie obie wspomniane funkcje.
− Dzięki zastosowaniu tej koncepcji możliwe jest uzyskanie oszczędności w kosztach budowy, w porównaniu do zastosowania tradycyjnej konstrukcji, ponieważ znacznie się zmniejszy zakres prac na remontowanych odcinkach. Na korzyść przemawia również łatwość układania i zagęszczania wbudowywanej mieszanki. Całkowity proces produkcji mieszanki oraz jej wbudowywania zajmuje tylko jeden dzień roboczy – zaznacza Jerzy Michalak, członek Zarządu Województwa.
Inwestycja „Polepszenie stanu technicznego i bezpieczeństwa komunikacyjnego dróg wojewódzkich poprzez ich remont na terenie województwa dolnośląskiego” została podzielona na cztery zadania.
Pierwsze polega na przeprowadzeniu remontu odcinków dróg wojewódzkich na terenie powiatu milickiego (łączna długość to prawie 5,5 km). Prace już trwają na odcinkach: DW 439 od m. Sułów do m. Miłosławice (dł. 1,9 km), DW 439 od m. Świętoszyn do m. Świętoszyn (dł. 1,9 km) oraz DW 439 od m. Milicz (DK 15) do m. Milicz do nowej nawierzchni przy oczyszczalni ścieków (dł. 1,56 km).
Drugie zadanie to remonty dróg wojewódzkich na terenie gmin Prusice i Żmigród, o łącznej długości około 9 km. Na odcinku DW 339 od DK 5 do ronda w m. Żmigród (dł. 1,2 km), odcinku DW 439 od końca nowej nawierzchni za m. Nowe Domy do nowej nawierzchni w kierunku m. Radziądz (dł. 0,85 km) oraz odcinku DW 342 od m. Brzeźno do m. Borówek (dł. 1,25 km) prace zostały już wykonane. W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie prac na: odcinku DW 339 w m. Żmigród ul. Wrocławska do węzła S5 (dł. 1,3 km), odcinku DW 339 od węzła S5 do m. Kliszkowice (dł. 1,7 km), a także na odcinku DW 339 od m. Piotrowice do m. Strupina (dł. 2,5 km).
Następne remonty przeprowadzane są na terenie gminy Wołów (łączna długość to około 4,5 km). Odnawiany jest odcinek DW 340 od Wołów rondo Buchholz do m. Lipnica (dł. 3,84 km), odcinek DW 339 od Wołów cmentarz do Wołów rondo ul. Garwolińska (dł. 0,7 km).
Kolejną gminą, która będzie miała gładkie drogi (o łącznej długości około 15 km), są Oborniki Śląskie. W sumie aż 9 odcinków zostanie wymienionych. Odcinek DW 341 od m. Uraz Port do m. Uraz (dł. 1,05 km) został już wyremontowany.
31,5 miliona złotych wynosi wartość remontów dróg wojewódzkich naprawianych do końca tego roku
Robotnicy pracują obecnie na odcinku DW 340 od m. Rościsławice do m. Oborniki Śląskie skrzyżowanie z DW 342 (dł. 4,0 km), odcinku DW 340 od Oborniki Śląskie od ronda Natalii Świat do skrzyżowania z ul. Trzebnicką (dł. 1,324 km) oraz odcinku DW 342 od m. Oborniki Śląskie do m. Wielka Lipa (dł. 1,45 km).
W najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie prac na: odcinku DW 340 w m. Rościsławice (dł. 2 km), odcinku DW 342 – 100 m. od ul. Przemysłowej w kierunku Oborniki Śląskie do początku terenu zabudowanego w Obornikach Śląskich (dł. 1,17 km), odcinku DW 340 - skrzyżowanie z ul. Trzebicką do m. Wilczyn (dł. 2,08 km), odcinku DW 340 od m. Wilczyn do m. Borkowice (dł. 0,7 km) oraz odcinku DW 342 od m. Wielka Lipa do m. Osolin (dł. 0,8 km).
Łączna wartość remontów prawie 35 km dróg wynosi około 31,5 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?