Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybciej dojedziesz pociągiem do Oleśnicy i Łodzi

Marcin Kaźmierczak
Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
W sierpniu poznamy firmę, która opracuje dokumentację projektową remontu linii kolejowej nr 143 ze stacji Wrocław Mikołajów przez Oleśnicę do Kluczborka.

W tej chwili prędkość szlakowa na odcinku Wrocław Mikołajów - Oleśnica wynosi 100 km/h. W kilku miejscach - m.in. na moście na Odrze w pobliżu stacji Wrocław Nadodrze pociągi muszą zwalniać nawet do 40 km/h. Podobne ograniczenia występują również na stacji Wrocław Sołtysowice oraz pomiędzy Długołęką a Borową Oleśnicką. Jeszcze gorzej jest pomiędzy Oleśnicą a Kluczborkiem, gdzie podobne ograniczenie występuje na całej długości szlaku.

Generalny remont sprawi, że pociągi pasażerskie na całej linii pomiędzy Wrocławiem a Kluczborkiem pojadą z prędkością 120 km/h.
- Przebudujemy także sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. Większe bezpieczeństwo zapewni także modernizacja wszystkich przejazdów kolejowych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK i jak dodaje, remont obejmie także budowę przystanku kolejowego w Mirkowie.

Po remoncie pociągi z Wrocławia do Oleśnicy pojadą ok. 10 minut krócej (w tej chwili podróż jednym z 17 składów Przewozów Regionalnych zajmuje od 38 do 43 minut. Tym samym skróci się także podróż pociągiem z Wrocławia do Łodzi (obecnie trwa od ok. 3,5 do 5 godzin).

Remont torów będzie niezbędny, aby zachęcić mieszkańców miejscowości położonych na północny-wschód od Wrocławia do przesiadki na pociąg.
– Dopóki czas przejazdu nie skróci się, wolę dojeżdżać do pracy we Wrocławiu samochodem – mówi Karol Nowaczyk z Oleśnicy, który pracuje przy ul. Lotniczej we Wrocławiu. – Nawet jeśli rano na wjeździe do Wrocławia od strony Długołęki i Psiego Pola tworzą się korki, to zawsze jest możliwość skorzystania z AOW. Podróż zajmuje mi niespełna 30 minut, co dla pociągu jest na razie nieosiągalne. Poza tym trzeba dodać jeszcze czas na dojazd ze stacji – dodaje.

Jak na razie inwestycja jest na razie na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. Jak jednak podkreśla Mirosław Siemieniec dokumentacja szykowana jest po to, aby w momencie, gdy znajdą się oszczędności z innych przetargów natychmiast ruszyć z kolejnymi etapami inwestycji.

Niezależnie od tego, kiedy generalny remont dojdzie do skutku, dorywcze prace pomiędzy Wrocławiem a Oleśnicą wykonywane są na bieżąco. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na nie blisko 25 mln zł. Jeszcze w lipcu zakończy się pierwszy etap prac, które polegają m.in. na wymianie zużytych podkładów i szyn. Poprawione zostały także perony na stacji w Długołęce. Kolejne doraźne remonty ruszą w październiku. Oprócz szyn wyremontowane zostaną perony stacji Wrocław Psie Pole.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska