Szybciej dojedziemy z Jeleniej Góry do Wrocławia

Alina Gierak
Dojazd pociągiem do Jeleniej Góry skróci się o około 15 minut
Dojazd pociągiem do Jeleniej Góry skróci się o około 15 minut Marcin Oliva Soto
Udostępnij:
Jest szansa, że skróci się czas dojazdu z Karkonoszy do stolicy Dolnego Śląska. To za sprawą dobiegających końca remontów drogi krajowej nr 5 oraz linii kolejowej z Wałbrzycha do Wrocławia.

Drogowcy zakończą prace na piątce pod koniec października. Kierowcy, którzy od roku tkwili za Strzegomiem w korkach, odetchną z ulgą. Droga ma nareszcie równą nawierzchnię, jest poszerzona mniej więcej o 10 cm z każdej strony, dorobione są dodatkowe pasy przy skrzyżowaniach, tzw. lewoskręty oraz odnowione mostki. Będzie także bezpieczniej, bo w Osieku i Jaroszowie wybudowano nowe chodniki.

Przebudowa drogi krajowej nr 5 na odcinku Kostomłoty - Strzegom kosztowała 51,5 mln zł. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna- Koźle. Wyremontowaną drogą dojedzie się aż do węzła autostrady A 4 w Kostomłotach. - Już teraz jedzie się znacznie szybciej i bezpieczniej - chwali Janusz Królak, kierowca z Jeleniej Góry. Drogowcom pozostały do wykonania drobne roboty wykończeniowe. Z tego powodu ruch na tej trasie odbywa się czasami jeszcze wahadłowo.

Remont trwa także na torach wiodących z Jeleniej do Wrocławia. Jak informuje Mirosław Siemieniec z PKP Linie Kolejowe, między Imbramowicami a Żarowem układany jest nowy tor długości 8,8 kilometra. Trwa też modernizacja odcinka Żarów - Jaworzyna Śląska. Dzięki temu prędkość pociągów wzrośnie tam z 40 km/h do 100 km/h, a czas przejazdu skróci się o 15 minut. Remont torów zakończy się w listopadzie.

PKP Polskie Linie Kolejowe będą stopniowo remontować kolejne odcinki trasy do Jeleniej Góry. W 2010 roku planowane są jeszcze prace na trasie na odcinku Marciszów - Wojanów.

Kolejarze przeznaczyli do tej pory na poprawę stanu linii Wrocław - Jelenia Góra około 80 milionów złotych, m.in. z Funduszu Kolejowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tax-rabarbar
dodano 10 cm z każdej strony. No, żesz hajłej się zrobił normalnie panie dzieju. Na krajówce w dodatku niosącej ruch do Czech , a więc tak naprawdę z podowu braku alternatywy (no dobra jeszcze jest "trójka" ale też niezbyt "autostradowa") drodze międzynarodowej. Imponujące, jestem pod wrażeniem.
p
pn
błędem jest odmiana Kędzierzyna-Koźle
powinno być Kędzierzyna-Koźla!
e
e.
Wyremontowano zaledwie 18 km ze 120 km trasy do Jeleniej Góry.
Zakładając podróż Autostradą odpada 30 km. Zostaje 72 km, z czego jakieś 15-20 ma w miarę dobrą nawierzchnię. Prawie połowa drogi to fatalny, stary asfalt.

15 min krócej pociągiem? Przy 3,5 godz. czasu trwania podróży z Jeleniej Góry do Wrocławia nie zrobi to nikomu różnicy.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie